Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mit tehetek, ha baleset után...

Mit tehetek, ha baleset után rosszúl ítélnek a helyszínelők?

Figyelt kérdés
Az út jobb szélén álltam, a jobb oldali kerekekeim az út széli murván álltak, nem az aszfalton. Mögöttem egy jobbos kanyar volt, és mikor elindultam nem láttam, hogy egy motoros közeledik. Miután elindultam egész pontosan 6métert mentem amire a motoros hátulról belém csapódott. A szemtanúk egybehangzó véleménye szerint a motorosnak lett volna ideje fékezni, és elkerülni a balesetet, de valami miatt későn reagált, és nem tudott megállni. A helyszínelők figyelmen kívül hagyták ez én, és szemtanúk érvelését, és engem jelöltek meg felelősnek. Emiatt most drágább lesz a biztosításom, és a az autómat saját költségén kell megjavitsam, ami legalább 200ezer forint. Ez elfogadhatatlan és igazságtalan, mert egyértelműen a motoros volt a vétkes. Van érteleme fellebbezni, vagy szélmalom harc lenne?

2020. jún. 3. 19:55
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
71%

Beszélj egy ügyvéddel.

De alapvetően te vagy a hibás, mert te indultál el úgy, hogy nem győződtél meg a veszélytelenségéről. Ennek ellenkezőjét bizonyítani szinte lehetetlen. Mivel te kimentél elé, ezért a te vallomásod szerintem nem ér semmit annak tekintetében, hogy lett volna-e ideje megállni a motorosnak. Mert ha láttad volna, nyilván nem mentél volna ki elé.

2020. jún. 3. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
#1 ez így nem igaz, mert amikor elindultam még nem volt mögöttem semmi. A motoros a sávja bal feléről sokkal messzebbről tudott volna észlelni, mint én őt. Egyszerűen elmbambult, és későn kezdett fékezni. A jegyzőkönyvben is az áll, hogy csupán 1.2 méteres fékcsíkot hagyott.
2020. jún. 3. 20:07
 3/14 anonim ***** válasza:
70%

Nem érted. Amit írok ez az alapállás. KRESZ szerint meg kell győződnöd arról, hogy nem akadályozol senkit, amikor az út széléről elindulsz. Mivel rövid a féknyom és feltételezzük, hogy a motoros betartotta a szabályokat, valamint mindent megtett a baleset elkerülése érdekében (bizalmi elv) ezért az következik, hogy te mentél ki féktávon belül elé. Nem ellened vagyok, de első körben nem szaroznak, ráhúzzák a szabályokat mereven a helyzetre, aztán csókolom, mehet ki a büntetés.

Ezért kezdtem azzal, hogy beszélj egy ügyvéddel. Mert egyedül ezzel már nem sokra mész.

Öcsémnek volt hasonló jellegű balesete, de ott egyértelmű volt a helyzet, mégis a hanyagul felvett jegyzőkönyv miatt 100% őt hozták ki hibásnak, ügyvéddel sikerült fellebbezni, 100%-ban felmentették

(Ugyan olyan távról kellett volna észlelned őt, mint ő téged a bal tükörben, ezt szerintem ne hozd fel)


#1

2020. jún. 3. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
55%

"Mit tehetek, ha baleset után rosszúl ítélnek a helyszínelők?"

Helyszíneltél már?

Mert a kérdés alapján, te jobb vagy náluk.

Tudod ez nem úgy működik, hogy mit mond az egyik, vagy másik fél.

Itt tények vannak, matematika és fizika.

"A szemtanúk egybehangzó véleménye szerint a motorosnak lett volna ideje fékezni, és elkerülni a balesetet"

Ki kérdezted őket egyesével? (aki az autóban ült nem számít, mert elfogult lehet, és befolyásolhatod)

És a "szemtanúk" ezt mi alapján ítélték meg?

Mindegyikőjük szakértő, aki a szemmértékére hagyatkozva meg tud ítélni egy ilyen helyzetet?

Ez nem ilyen egyszerűen működik.

Ha ennyire biztos vagy a dolgodban, akkor azt javaslom, hogy keress fel egy ügyvédet.

Baromi hosszú tortúra lesz, és (valakinek) nagyon sokba fog kerülni.

2020. jún. 3. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:
Épp ez is a baj, hogy figyelmen kívül hagyják a szemtanúk vallomását csak amiatt, mert az autóban ültek. Pedig nem elfoguktak, csak az igazságot mondták. Ezenkívűl gyanítom, hogy ez a bunkó motoros személyesen ismerte a rendőröket, és azért írtak ennyi hülyeséget a jegyzőkönyvbe.
2020. jún. 3. 22:26
 6/14 anonim ***** válasza:
70%

Az ilyen emberektől annyira felmegy bennem a pumpa... Most már bunkó is a motoros? :D Azért te is megérsz egy misét.


Már ne is haragudj, de mi itt a kérdés? Ez egyértelműen a te hibád. Láthatóan úgy indultál el, hogy minimum akadályoztál --, de inkább veszélyeztettél -- másvalakit. Ha ő észlelhetett volna és fékezhetett volna, akkor te is észlelhetted volna és visszahúzódhattál volna a padkára, esetleg el sem kellett volna indulnod akkor, vagy beláthatatlan kanyar után nem kellett volna megállnod (onnan extra óvatosan kellett volna elindulnod). A különbség az, hogy neki van elsőbbsége egy útpadkán várakozó járművel szemben.

Aranyos, hogy a "szemtanúk véleménye szerint a motorosnak lett volna ideje fékezni", gondolom megkérdezted mindenkitől. Motorral nem olyan könnyű fékezni, mint azt képzeled, hogy akármikor csak simán odanyúlsz a fék(ek)hez és biztonságosan megállsz. Nem olyan, mint egy autó ebből a szempontból, egy kezdőnek pl. sokkal bonyolultabb összehangolnia egy váratlan vészfékezést úgy, hogy annak legyen értelme. Lehet a motoros tapasztalatlan volt, és ezért nem tudott megfelelő technikát alkalmazva fékezni. De ez sajnos a te szempontodból tök mindegy.


Illetve az se számít, hogy "tudott volna korábban fékezni", meg az sem, hogy "elbambult", mivel neki van elsőbbsége. Nem a többiek szubjektív véleménye számít elsősorban, hanem a helyszínelés során kiszámolt matek, fizika és törésnyomok.


Annyira gusztustalannak tartom, hogy balek voltál (ki áll meg beláthatatlan kanyar után az út szélén?), balesetet okoztál. Növessz gerincet és vállald a felelősséget. Húzd be füled-farkad és örülj, hogy nem nyomorodott meg a motoros a te rossz döntésed miatt.


Bocsi a ventillálásért.

2020. jún. 4. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 D. Brasco ***** válasza:
45%

"Épp ez is a baj, hogy figyelmen kívül hagyják a szemtanúk vallomását csak amiatt, mert az autóban ültek. "


jajj kiscsillag.......azert ez nagyon nem igy mukodik,hogy a haverjaid/rokonaid/akarki ismerősöd aki a kocsiban ült veled,az a nagy szemtanú,es ők azt mondjak amit te es védenek........de hát van a nagy mondás mi szerint tévedni emberi dolog,másra kenni még emberibb!

2020. jún. 4. 06:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
78%

Elég egyértelmű a dolog:


"24. § Elindulás


(1) Az úttest szélérõl elinduló, a várakozó helyrõl az úttestre ráhajtó, az út más részérõl vagy útnak nem minõsülõ területrõl az úttestre ráhajtó jármû vezetõjének, az úttesten haladó jármûvek és gyalogosok részére elsõbbséget kell adni. A zárt pályáról az úttestre ráhajtó villamosnak az úttesten közlekedõ jármûvekkel szemben - a villamossal azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató jármûveket ide nem értve - elsõbbsége van.


(2) Az elindulást, illetõleg az úttestre való ráhajtást irányjelzéssel [29. § (2) bekezdés] jelezni kell."



Szóval a motorosnak minden körülmények között elsőbbsége volt. Ennyi.

2020. jún. 4. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Ja, hogy az összes szemtanú bent ült veled a kocsiban? Ha te vezettél, ők mégis hogyan tudták megállapítani, hogy a motoros elbambult? mindenki a hátsó ablakban lógott?

Még vannak ilyen elhallgatott részletek vagy lezárhatjuk végre, hogy te vagy a hibás?


Alapvetően nem csípem a motorosokat, mert 98% barom módjára megy. De ezt te cseszted el, akárhogy is szépíted.

2020. jún. 4. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Itt eleve valami zavar van:

A helyszínelők nem ítélnek senki javára semmit - felmérik a terepet, készítenek egy szakvéleményt és ezt leadják a rendőrségi előadónak. Aki ezt a szakvéleményt hozzáfűzi a TÖBBI bizonyítékhoz, mint a tanuvallomások és ezek alapján mérlegel.

2020. jún. 4. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!