Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért nem értik meg emberek...

EagleHUN kérdése:

Miért nem értik meg emberek (főleg kamionosok) ha a vasúti átkelőben esetleg bennragad ki kell onnan mennie bármi áron?

Figyelt kérdés

Tele a net az ilyen videókkal hogy már a tilosban próbál átmenni és elé mögé zár a sorompó közben.

Így "bennragad" az átkelőben.

De ilyenkor elvileg mindent meg kellene tenni hogy ne legyen baleset. Tehát tőgáz és letépni a sorompót is ha kell, vagy arrébb durni az útban lévő másik járművet vagy bármilyen akadályt is ha kell!

Egy kamionnak ez nem is túl nehéz feladat.


Erre fel otthagyja kiszáll, még csak a vonatnak sem integet. Messziről nézi...


Így még másokat is veszélyeztet.


[link]

Bár itt a cikkben meredek felhajtóról írnak a videón jól látszik hogy ilyesmiről szó sincsen!

A Rakományra zárult a sorompó. Valószínű a "még átmegyek" miatt. És utána nem tesz semmit a baleset elkerülésére.

Valószínűleg azért mert hogy "ne sérüljön a rakománya" hát nem sérült, csak megsemmisült...


De dugig van hasonlóakkal a net:

https://www.youtube.com/watch?v=TCO_UCBfBTY


Nem tudom mit gondolhatnak ilyenkor...de emberek ilyenkor TŐGÁZ és kitörni onnan!

Igen megsérül a járműved meg a sorompó is.

(A napokban fogtak itt Magyarországon egy sorompót leszakítót aki viszont elhajtott a helyszínről!!!)

Igen elviszed a balhét, jobb ha te magad hívod a jardot.

Igen sokba fog kerülni!

B@lf@sY voltál így jártál!


De legalább vonatbaleset nem okozol ha így teszel.

Mert ha kisiklik és mondjuk meg is halnak páran, vagy sokan, na akkor feszülhet az illető jó sokáig gondolkozhat a hűvösön megérte -e ennyire sietni!



2020. máj. 3. 01:27
 1/7 anonim ***** válasza:
84%
Én sem értem meg az ilyeneket, miért nem törik le a sorompót aztán kész, ha már egyszer képesek voltak behajtani - a sorompó előbb vált vörösbe és utána ereszkedik le a félsorompó - úgy, hogy jelzett vörösen.
2020. máj. 3. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
96%

Szomorú, de most lyukra futottál. Megesik az "öregekkel" is.


A tegnap előtti norvég esetnél bizony felfeküdt a mélyágyas és onnan csak a daru veszi le, vagy egy toló-húzó gép.


Az eset ezen a címen történt:


Borgestadbakken, 3712 Skien, Norvégia


Street view-n látható hogy az átjáró egy pici bukkanó, ami az ilyen félpótok számára maga a rémálom.


"Bár itt a cikkben meredek felhajtóról írnak a videón jól látszik hogy ilyesmiről szó sincsen!"


Szóval maradjunk annyiban mégis van. :)

Legutóbb ilyen tavaly augusztus környékén láttam, akkor egy 4 tengelyes TGX mögötti mélyágyas félpót akadt fel egy körforgalomba bemenet - szintén hajóval - úgy hogy ott sem volt semmilyen extrém emelkedő. Megfeneklett a túlméretes szállítmány, hajóstul :D


Országonként eltérő az útvonalengedélyeztetési eljárás, a magyar az elég korrekt. Itthon a közútkezelőnek elég durva adatbázisa van. Az engedélykérelemben meg kell adni az tömegadatokon és tengályszámokon felül a tengelytávokat és a !jármű legalacsonyabb pontját!, pont az ilyenek miatt. Magyarországon az útvonalengedélyt csak olyan útvonalra írják elő és adják ki, amin a jármű/szerelvény akadálymentesen leközlekedtethető. Viszont, a jármű akkor is lehet problémás, ha nem lépi át sem méretben sem tömegben a megengedett maximumokat mert ebben az esetben nem szükséges az engedély kiváltása és kerülhet hasonló szituba bárki. Nyilván aki ezzel dolgozik és esze van az ismeretlen terepen így is kér engedélyeztetést.


Magyarországon 2002-ben ugyanilyen eset történt, ott is felfeküdt a mélyágyas félpót az átjáróba, csak ott hajó helyett kombájn vitt el az InterCity (google és találsz még képeket).

[link]


A cseh eset az más, azt a sofőr elbszta..

2020. máj. 3. 01:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
87%

Mert talán bepánikolnak és stresszhelyzetben nem a legjobb döntést hozzák? Lásd satufékkel egymásba csúszó autók, mikor gázadással, ellenkormányzással elkerülhető lenne az ütközés.


A többit #2 leírta. Nálunk is kellett már lehúzni mélybölcsős trailert a vasúti átjáróról a felrakódott jégborda miatt a vágányok közötti részen.

2020. máj. 3. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
90%

Azért egy vasúti átjàróban fennakadni nem egy mindennapi stresszhelyzet, márpedig a pánik kívülről szemlélve abszolút irracionális döntéseket indukàl. A "fight or flight" (küzdj vagy menekülj) helyzetből jellemzően az utóbbit szokta választani az agy, ezért teljesen természetes, ha ilyenkor valaki hátrahagyja az amúgy menthető járművet. Ezen leginkább szituációs gyakorlatokkal, a potenciális veszélyhelyzetek végiggondolásával lehet segíteni, épp ezért tartom hasznosnak balesetek videós feldolgozását.


És az is tény, hogy a kívülről menthetőnek tűnő esetek egy rèsze bizony nem is az.

2020. máj. 3. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
87%

Biztos van ilyen is, de sokall több halálos baleset van ami sima úton történik.

Ott ahol szinte semmi nem indokolja hogy valaki áttérjen a másik oldalba. És mégis nap mint nap van ilyen.

2020. máj. 3. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Köszi az eddigi válaszokat mentek a zöldek.
2020. máj. 7. 19:20
 7/7 A kérdező kommentje:
#4 nagyon jó amit írsz.
2020. máj. 7. 19:20

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!