Kamionosok! Melyik a jobb, a uniós munka vagy a nem uniós?
Kezdő lennék. Gondolom uniós az az amikor nem körfuvarokat csinálsz hanem Bp. Dortmund onnan meg majd kiderűl.
A nem uniós munkák könnyűnek tünnek így gondolati síkon, egy felrakó egy lerakó és vissza. Ha ez így van, a sofőrök miért nem preferálják jobban ezt a fajta munkát? Csak mert van pár "nem uniózás!!" című hírdetés amibe írják,hogy pályakezdők jelentkezését is várják, miért nem 'kihalásos alapon megy ez?
Meg miért van írva, hogy "olasz pálya, nem gabona" gabonát nem kell spanizni, meg nem fog árukár lenni ha satuzni kell..
Ezt íg ynem lehet megmondani egykét mondatban.
HA nem uniózol akkor is lehet határidős, sietős, mindig megszabják hogy mikorra kell oda érned. AZtán jönnek a korlátozások , stauk ami miatt menni se tudsz.
HA innen indulsz és ide jössz vissza az is a millió korlátozás miatt lehetetlen feladat sokszor.
Mert bejön egy nap amikor nem lehet menni , mindjárt nem érsz haza időben, ami a legrosszabb hogy emiatt átcsúszol a következő hétre és ugyan úgy nem tudsz haza menni.
Viszont az uniózásra meg ha ráállsz, nincs vele baj, addig dolgozol kényelmesen ameddig tudsz, ott állsz meg ahol tudsz majd haza jössz amikor lehet.
AZ sincs hogy egy fel és egy lerakó.
Nekem volt hogy olaszoztam oda vissza és 7 felrakóm volt. 2 nap simán elment vele mire felszedtem a cuccot. Itthon ugyan csak 7 lerakó és ezt mind úgy kellene hogy pénteken végezz .
DE volt olyan hogy spanyolba bort szedtem össze, 12 helyről. Na most olyan föld uton kinn a hegyekben hogy a madár se jár arra volt kis boros gazda. Plusz minden felrakó hey után szépen kötözgetni a bort hogy össze ne boruljon mire át megyek a másik felrakóra. Szóval szívás volt.
De ne hogy azt hidd a gabonázás az valami hej de jó meló.
Olyan porral jár hogy te még életedben nem láttál akkora porfelhőt ami mindent beterít. Aztán szépen lekell takarítani a platót mert van visszfuvar ami nem lehet poros. Jártam ilyen helyeket és még azt se engedték meg a sofőrnek hogy lefürödjön lerakás után, és úgy nézett ki mint az ördög. A legszarabb meló amit eltudsz képzelni.
De a kamionozásba az a szar hogy addig nem tudja senki sem ameddig nem csinálja, csak azt látja hogy milyen jól keres. Az árny oldalával senki nem dicsekszik.
Ráadásul az utóbbi időben a rendőrök is mindenütt szemetek lettek, nincs olyan hogy bocsánat, hanem rögtön keményen fizetni kell.
hány idegen nyelvet beszélsz? ha legalább kettőt, akkor kisebb a gondod. Ha csak jelelsz, akkor nincs jó fuvar.
én beszétem a bolgárt, meg a törököt, nem is volt gondom.
A helyi cirkálás nem jobb ha minden nap haza tudsz menni?
Apám kamionos volt, egyszer elvitt 2 hétre. Mi olyan jó egy bádogdobozban élni? A zuhanyzás kényelmetlen hiszen mindig másik benzinkútra hordhatod be a cuccaid, wc-zés szintúgy rossz. "Otthon, édes otthon", nekem idegen helyen nem megy a kábelezés, a saját, megszokott wc az igazi. A család otthon maradt részének sem jó, sok a válás, a gyereket csak annyira látod hogy ne felejtsd el hogy néz ki.
Az otthonalvós munka kevesebbet fizet, többet kell dolgozni, de legalább a család része maradsz.
Persze, lehet még nincs család és később is lehet váltani, de milyen az ember? A ház önrészét azért össze kell szedni. Na meg még egy kicsit hogy legyen tartalék/előtörlesszen. Na még egy új(abb) kocsi és tényleg ennyi. Egy garázst még húzzunk fel, utána minden megvan. A konyhát még újítsuk fel, de ez az utolsó. Válófélben vagyunk, már mindegy...
A másik hogy sok sofőr begyökerezik a kormány mögé, utána már nem váltana olyanra ahol sokat kell ponyvázni, fizikai munkát csinálni.
"Ha ez így van, a sofőrök miért nem preferálják jobban ezt a fajta munkát?"
Ez emberfüggő. Van aki a nem uniózást pereferálja, mert akkor legalább hétvégente otthon lehet. Így legalább hetente látja a családját. Igaz, általában alvással telik el a hétvége, mert nagyon ki lehet fáradni hét közben. Van aki meg kevesli a heti 2 napot otthon, így inkább bevállalja, hogy 3-4 hétig egyhuzamban úton legyen, cserébe utána 1 teljes hétig otthon lehet a családjával.
"Csak mert van pár "nem uniózás!!" című hírdetés amibe írják,hogy pályakezdők jelentkezését is várják, miért nem 'kihalásos alapon megy ez?"
Mindenkinek más a fontos. Mint előbb is írtam, van akinek az, hogy hetente lássa a családját, van akinek meg az, hogy igaz 3-4 hetente csak, de akkor legalább nem csak 2 nap erejéig, hanem 1 hét erejéig.
Plusz az uniózással többet lehet keresni. De nem mindenkinek ér annyit az uniózás, mint amivel többet lehet keresni.
"Meg miért van írva, hogy "olasz pálya, nem gabona" gabonát nem kell spanizni, meg nem fog árukár lenni ha satuzni kell.."
Azért van írva, mert vannak cégek amik gabonás munkát csinálnak és az esetek többségében a gabona olaszba megy. Mint az 1-es írta, a gabona tényleg nem valami hű de jó meló. Legalábbis főleg akkor, ha ponyvás póttal kell hordani. Csináltam ilyen munkát, ürítés után a hajam úgy nézett ki, mintha megőszültem volna. Mindenem tele ment porral. Egy fokkal jobb, ha önkihordóssal vagy billenccsel kell hordani.
Én borzasztó nehezen indultam el ebben a szakmába. Én mindenképpen a nemzetközit akartam erőltetni. Kb a 5. Ut utan, és a sokadik cég utan rájöttem, hogy nem fog menni. Rátértem a belföldezésre és aranyélet.....
Igaz melós, de vagyok olyan szerencsés helyzetben, hogy 4 olyan hely mellett lakok, ahova szállitunk, igy hazamehetek a géppel, ha kocsiba kell aludni akkor az az önszantamból van.
Jó a pénz, kb mint nemzetkozibe...
Imádom....
azert azt megneznem utolso hogy hol keresel te belfoldon 600-700 ezreket... mert nemzetkoziben ma mar egy magyar cegnel is ennyi az annyi
Ez a "nem uniozas" dolog is ilyen ki minek mondja. Nalam azt jelenti, hogy oda-vissza fuvar, nem az hogy oda, onnan akkor amoda amonnan TALAN vissza. De van akinek csak annyit jelent hogy nincs kint hetvegezes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!