Miért ugrott meg így a gépkocsik száma az utóbbi néhány évben?
Azért, mert sokan gondolják azt, hogy megengedhetik maguknak, hogy autóval, háztól-házig közlekedjenek, és el is kényelmesedtek az emberek
Valamikor természetes volt, hogy tömegközlekedtek, természetes volt, hogy a buszra, vonatra várni kell, korábban kell indulni, később ér haza, az autó meg luxus volt.
Ma már 3,6millió személygépkocsi van forgalomban, sok családban szinte mindegyik felnőtt saját autót használ.
Pedig a helyzet most sem rózsás, hisz az autók többsége tizen-éves, néhány százezerért megvásárolt öreg, elavult, de el lehet jutni Aból Bbe, nem kell a megállóba kisétálni, várni.
Sok fiatalnál meg státusz szimbólum az autó, azért van, mert másoknak is van, pedig nem keveseknél probléma a fenntartása, öreg roncsok, szerviz nélkül.
Szerencsére azért a fiatalabb autók száma is emelkedett, az utóbbi években több területen is viszonylag elfogadható béreket kapnak, amiből már lehet viszonylag új, közép kategóriás autót fenntartani.
A kérdésedre viszont a válasz, hogy sokan nem azért vesznek autót, mert arra valóban szükség van, és nem lesz problémás annak a fenntartása.
A tömegközlekedést leamortizálták. 15 éve ültem buszon utoljára, most is ugyan azok a koszos, büdös, szakadt, télen hideg, nyáron meleg buszok vannak menetrendszerinti forgalomban. Egyedül a jegyár változott, ami folyamatosan drágul. Vidéken autó nélkül szinte halott az ember.
Vennem kell egy 30 napos távolsági buszbérletet, ami elvisz a megyeszékhelyre, 15.200Ft/hó. Menetidő 24 perc. Innen tovább kell utazni helyijárattal 6.750Ft./hó. Menetidő 16 perc.
Összesen:21.950Ft./hó. Menetidő összesen: 40 perc.
Autóval 16km. Menetidő: 18 perc. Havi üzemanyagköltség: 17.600Ft./hó. Sokkal kényelmesebb.
Én azt nem értem, hogy miért csak az utóbbi néhány évben ugrott meg így az autók száma. Most amit sokan leírtak az kb. 2015 előtt nem volt jellemző? Akkor nem engedhette meg magának minden ember az autót? Kétlem hogy ez idő alatt akkora jólét lenne.
A kocsi kényelmesebb mint a busz (bár nem biztos) ha azt vesszük, hogy kocsival ugyanúgy ülsz a dugóba, ha megérkezel az úticélhoz, lehet csak 2 km-el arrébb találsz parkolóhelyet, onnan meg gyalogolhatsz vissza. Ha ezt vesszük nem kényelmesebb. Nem beszélve a dugóban pöfögő járművek okozta levegő minőségéről.
Az hogy olcsóbb lenne, valaki itt leírta, hogy kb. 21 000-be van neki a helyközi és helyijáratos bérlet havonta. Ha azt vesszük nem olcsóbb, mert nem csak az üzemanyagot kell nézni, hanem azt az autót eleve meg is kell venni. Ha új vagy 1-2 éves autóról beszélünk, azt 99%-ban hitelre veszik az emberek. Akkor ott a hiteltörlesztő. Ha régi 20 éves autó, arra meg csak kell költeni, javíttatni stb. Plusz ott van a gépjárműadó, kötelező biztosítás, üzemanyag, meg még a parkolásért is fizetsz, ha egyáltalán találsz helyet.
Nem vagyok autóellenes, de ha ezeket az érveket vesszük, hogy olcsóság és kényelem, nem biztos hogy jobb a tömegközlekedésnél. És amit nem értek, hogy kb. 2015 előtt, miért másképp gondolták az emberek, ezeket az érveket.
Nem ott avn a baj hogy sok az autó, hanem kevés az úthálózat és a parkoló hely. Ami van az is nagyon rossz , elhanyagolt.
Nem ennyi és nem ilyen utaknak kellene már lenni.
Ez az úthálózat kb 25 éve volt türhető csak.
Pedig beszedik mindenhol az adókat , csak nem erre fordítják.
Nem autóból lett sokkal több, hanem a beszedett adókat (üzemanyag jövedéki, regadó, súlyadó, parkolási díjal) másra költik (lopják?), ahelyett hogy útfejlesztésre vagy parkolófejleszésre fordítanák.
Budapesten a beszedett parkolódíjakból nem sok új parkolót építettek, csak a mutyi ment.
Az autó kényelmi eszköz, időt lehet vele megtakarítani. USAban esélyed nincs (NYC, LA kivétel) létezni aztó nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!