Miért laposak a nagyobb repülőgépek pilótafülkéjének ablakai?
1. nem sikerült megérteni amit írtam
2. ha 2 machnál eltalálja valami a gépet, az úgy megy rajta át, mint kés a vajon.
3. pont azért ívelt, hogy áramvonalas legyen, és eloszoljon a terhelés.
Milyen legyen, ha nem lapos?
Alapvetően nem feltétlenülteljesen sík, hiszen a bizonyos típusoknál van kisebb-nagyobb íveltség, görbület.
Viszont egyszerűbb sík üveget gyártani, főleg ha komolyabb törési követelményeknek kell megfelelni és mindenféle edzett-ragasztott "golyóálló" üvegről van szó. És míg egy vadászgépnél alapvetően nem számítanak a költségek addig egy utaszszállítónál minden négyzetcentiméter ki van számolva. Sík üveget egységesen erősre lehet tervezni, kevésbé lesznek gyenge pontjai.
Plusz azt is vegyük figyelembe, mennyit repülnek a nagyobb gépek, gyakorlatilag folyamatosan "termelni" kell velük a pénzt, és elég nagy az esélye az esetleges üvegtörésnek, sérülésnek. Így hosszú távon is olcsóbb a csere.
Illetve azt is nézni kell, hogy a repülőgépek (meg semmi más termék) nem úgy készül, hogy van "A gyár" aztán ott agyba főbe legyártanak és összeraknak mindent.
Vannak beszállító cégek akik megrendelésre külön gyártják az egyes elemeket, alkatrészeket, egységeket. Ugyanígy vannak a gpek üvegszerkezeteire is külön gyártók.
És nem mindegy, hogy "standard" dolgot akarsz, amire találsz 10 gyártót. Vagy extrát amit 1 gyártó vállal, de onnantól ki vagy szolgáltatva neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!