Mi alapján döntik el, hogy melyik egyirányú utcába hajthat be mindkét oldalról kerékpáros?
Valaki a hivatakban kitalálja, hogy az úgy jó lenne, beadnak egy arra vonatkozó kérelmet, amit a közlekedési hatóság szakemberei bírálnak el.
Megvan a protokollja, viszonylag lassú folyamat, szakvélemények, környezettanulmány, forgalom számlálás, stb... és nem biztos, hogy jó döntés születik, de ha az engedélyeket megadják, csak utána lehet festeni, táblázni.
Így van. Van egyébként minimális úttest-szélesség, ami alatt nem lehet megnyitni az ellenirányú kerékpàr forgalomnak az adott útszakaszt.
De amúgy elég esetleges ez is, hiszen hàny olyan utca van, ahol két autó nem fér el egymással szemben, mégsem egyirányú - szóval ha meg innen nèzed, nem is olyan meglepő az, ha meglehetősen szűkös a hely, ami marad...
Logikátlanság nem csak itt van. Pl. A Széchenyi-fürdő előtt a járdán szabad parkolni. Az a járda kb. 60 centi széles. Felállsz, mert tábla engedi, aztán büntetnek, mert nincs meg a másfél méter.
Ott érdemes kialakítani ilyen kerékpáros ellenirányú forgalmat, ahol létező kerékpáros utakat, sávokat szükséges összekötni. Pl. a Nyugati és a Keleti pályaudvarok között is van ilyen. Egyik utca sem igazán megfelelő, a körút-Rákóczi meg kerülő és túl nagy a forgalom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!