A három jogosítványhoz szükséges vizsga közül melyik a legnehezebb?
KRESZ, forgalmi, vagy elsősegély?
Köszi!
17/F
Szerintem a forgalmi.
A kreszt meg kell tanulni, egy gépen vizsgázol, objektív a pontozás.
Az elsősegélynél alapok vannak, kb.akkor nem engednek át, ha fogalmad sincs az egészről. Ha tudod a stabil oldalfektetést meg az újraélesztést és nem mondasz orbitális baromságokat akkor megvan.
A forgalmin nagyban függ a siker attól, hogy milyen vizsgabiztost fogsz ki. Mondvacsinált okokkal is megbuktathat. Vannak akik előszeretettel megbuktatnak olyanokért, amiket más vizsgabiztos elnézne. A legnagyobb szerencse ehhez kell.
Az elsősegély vizsga igazolás a jogosítvány kiadásának feltétele, de az nem része valójában a vezetés tanulásnak, az a Magyar Vörös Kereszt hatáskörébe tartozik, a vizsgadíj az ő számlájukra megy.
Bármikor el lehet végezni a tanfolyamot, vagy tanfolyam nélkül is lehet náluk vizsgára jelentkezni, de többnyire ezt a vezetés tanulással kapcsolják össze, mert a jogosítvány kiadásához kell az elsősegély vizsga igazolás.
Nem különösebben nehéz, az alapvető dolgokat kell megtanulni, a vizsga lezajlik kb 5 perc alatt.
KRESZ, elméleti vizsga.
Kizárólag a tanulón múlik, ha felkészülten megy a vizsgára, semmi gondot nem jelent a tesztsor kitöltése, ha felkészületlenül totózva akar levizsgázni, könnyen megbukhat. A KRESZ tudás nem itt lesz igazán fontos, hanem később, a gyakorlatban, a vizsga pedig teljesen automatikusan zajlik, nincsenek emberi tényezők (kekeckedő vizsgabiztos, stb)
A forgalmi vizsga a legnehezebb, amit a tanulók még inkább megnehezítenek maguknak azzal, hogy azt hiszik, összedől a világ, ha nem sikerül a vizsga.
Sokan félre is értelmezik a vezetés gyakorlásra megadott 30 órát - az egy minimum óra szám, de ha kevésnek bizonyul, ajánlott önként további órákat venni, tovább gyakorolni, fölösleges olyankor még vizsgára jelentkezni, ha előre borítékolható a bukás, forgalmi vizsgán 5 lehetőség van, ha az ötödik sem sikerül, PÁV... (ezért a feszültség a tanulókban)
Senki nem az oktató mellett tanul meg tökéletesen vezetni, ott csak egy alapot tanítanak meg neki, a vizsga lényegében egy vezetési bemutató lesz, de a vizsgabiztos személye is lehet sikert befolyásoló (az ő döntése, hogy milyen hibát néz el)
Forgalmi vizsgán egyetlen szabálytalanság miatt meg lehet bukni (itt jön vissza a KRESZ tudás fontossága), kisebb hibákat vizsgabiztostól függően lehet meg sem említenek (a vizsgabiztos személye a szerencse faktor a vizsgán), az esetleges bukás viszont nem a világ vége, kb annyit jelent: "gyakorolj még" - ez persze pénzbe kerül, és valóban megtörténik, hogy a vizsgabiztos nem jóindulatú, de az se ritka, amikor segíti a vizsgabiztos a vizsgázót.
Forgalmi vizsga a gyakorlások alatt lehet csak készülni, gyakorolni, gyakorolni, nem lehet elméletet bemagolni, mindig az adott szituációra kell jól reagálni (ismét a KRESZ ismeret, itt már nincs gondolkodási idő, tudni kell a szabályt - ha a szabályon gondolkodsz, a vezetésre kevesebb figyelem jut)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!