Nem lenne itt az ideje végre megszigorítani a jogosítványszerzést és alaposabban felülvizsgálni az alkalmasságot?
KRESZ:
Vizsgán lehetséges hibák száma 10 helyett 8
Pótvizsgadíj: 8 ezer ft
Második pótvizsgadíj: 15 ezer
Második sikertelen pótvizsga után azonnali képzésújrakezdés és 2 hónapig a tanuló nem próbálkozhat.
Kezdetnek.
Ez legalább megfelelően szűrné a már alkalmatlanul nekilátó embereket, mégis korrekt elvárásokkal rendelkezik.
Hát, ha szigorítani kéne akkor:
1) Jogsi elkezdés alapfeltétele: PÁV II
-Itt részletes pszichológia, reflex, valamint szimulátoros vizsgálatok.
2) Jogsi érvenyességi ideje max 5 év
-Nyílvan így az úrvezetőknek 5 évenként kéne újítani a jogsit. A hivatásosoknak meg 10 évenként kellene.
3) Kezdő autóvezetők autóvásárlásának korlátozása
-Legalább 3 évig minősülne a jogsi kezdő vezetői engedélynek.
-És ezt valamilyen formában papíron is igazolni kéne, hogy az illető már nem kezdő, van rutinja és csak ezutan vehet komolyabb autót.
-Lóerő korlátozása
-Autó méretetének korlátozása
4) PÁV vizsgán kötelezően 10 évente részt kell venni
-Aki a PÁV vizsgán elbukik, annak bevonjak a jogosítványát és csak 2 év elteltével próbalkozhat újra.
5) KRESZ és forgalmi vizsga szigorítása
-Elméleti vizsgan 5 lehetőség van. Ha 5x bukik az illető, akkor az egész elméletet kezdheti előről.
-Forgalmi vizsgánal szinten 5 lehetőség továbbra is, csak itt az egész gyakorlatot kell előröl kezdeni az 5. sikertelen vizsga után.
-PÁV IV vizsga pedig nem lenne, mert a bemeneti követelmény alapból PÁV II lenne
Pár országban már van rá példa, hogy a jogosítvány emgszerzése után x évig nem vezethet adott teljesítménynél erősebb autót.
Persze ez se garancia arra, hogy így nem fog balesetet okozni, de sokkal kissebb az esélye mintha alávágnak valami erős autót, amihez nem árt ha rutinja is van már az embernek.
Szigorítani lehetne a megszerzését. De emellett nem kellene természetesnek venni azb hogy aki egyszer átbukdácsolt a vizsgákon, az onnantól kezdve élete végéig azt csinál az utakon, amit tud. Sokkal több esetben lehetne bevonni azt az engedélyet. És ha már mindenáron szigorítani akarunk, akkor nem feltétlenül a meg-, hanem a visszaszerzését kellene.
És az sem túl megnyugtató, hogy rengetegen vezetnek több évtizedes jogosítvánnyal az akkor tanult szabályok alapján és fogalmuk sincs arról, hogy azóta mi mimdem változott...
Elsősorban a szabályok betartatása a gond.
Hiába mondják, hogy nem pénzbeszedés a trafizás jelen formájában nem igazán hat ki a közlekedési morálra.
Semmi más nem történik, mint az autó üzembentartója kap egy csekket amit befizet és kész, se büntipont se semmit. Ráadásul a lebukási esély is elég kicsi, a legtöbbször vagy eleve fix, vagy valahonnan tudod előre.
Ahhoz, hogy elvegyék a jogosítványod, szinte csak akkor van esély ha súlyos balesetet okozol, vagy részegen vezetsz. A jelentős veszélyforrásoknak, mint pl előzési szabályok, vagy követési távolság be nem tartása alig van büntetési tétele, ahogy a zebrán való elsőbbség adás elmulasztásának sincs.
Inkább pont azokat kellene kiszedni akik alkalmatlanok a közlekedésre, és nem csak egy csekkel szankcionálni, ami valakinek sok valaki pedig zsebből fizeti.
Az egymásra mutogatást (autó, kamion, kerékpár, gyalogos stb.) pedig hagyjuk már végre el az istem b@ssza meg, ezért tartunk mindig itt mert másban egyszerűbb hibát keresni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!