Hogyan tovább? "C" vagy "D" kategóriával dolgozzak? Többi lent...
Sziasztok!
Előre szólok, lehet hogy kicsit hosszú lesz.
Szóval a lényeg, hogy 2,5 éve rendelkezem C kategóriás jogosítvánnyal. Most December 23-án meglett a D kategóriás jogosítványom. Valószínűleg már a holnapi vagy az azutáni napon meg is érkezik az új jogsi, ugyanis nem csak kategória bővítés volt, de orvosi alkalmasságit is csináltatnom kellett megint.
Felhívtam ma egy telefonszámot amit az autós iskolám adott. Ott kaptam egy ajánlatot e-mailben, hogy egy GKI alapképzés 350.000Ft-ra jön ki körülbelül. Pár ezer ft-al olcsóbb egyébként.
És azt mondták, hogy vagy az egyik vagy a másik kategória. Tehát hogy nem csinálhatom meg egyszerre a kettőt, mert horribilis összeg. Gondolom akkor nagyjából 2×350.000Ft-ra kell számítani.
A C-t azért csináltam meg, mert teherautózni, kamionozni szerettem volna. Az E kategóriát nem kezdtem el egyébként, de az is tervben van. Mielőtt felmerülne a gondolat hogy akkor miért csináltam eg a D-t, akkor erre a válaszom az, hogy az is érdekel.
Úgy voltam vele, hogy ha már megcsináltam a D-t is, akkor megcsinálok egy összevont GKI alapképzést. Tehát hogy mind a kettővel tudjak dolgozni. De a csávó egy kicsit ellene van. Állítása szerint 2-3 hónap alatt megvan a GKI amúgy.
Nem volt még ilyenben részem, én B-C-D kategóriával rendelkezem, GKI-t még nem végeztem.
Tisztában vagyok vele, hogy teherautó sofőrként sokkal több esélyem és lehetőségem van munkák és cégek terén, D kategóriával lényegesen kevesebb. Mivel B-A-Z megyében lakom egy kisvárosban Eger mellett (Mezőkövesd), ezért itt a nagyobb cégek közül max a Volánbusz jutna (amivel amúgy nincsen bajom), vagy esetleg egy InterVM-Trans vagy K&V-s dolgozói járatok. Jelenlegi munkahelyemen is a K&V buszsofőrjei hozzák a dolgozókat a falukból, városokból dolgozni.
De ha már megcsináltam a D kategóriát mert érdekel maga az autóbusz, akkor azt is szívesebben vezetném. Bármilyen hüly*n is hangzik, sokkal jobban ment az autóbusz vezetése már a rutin tanpályán is, mint a teherautóé. És jobban is tetszett. Szívesebben dolgoznék azzal.
Tehát azoktól kérdezem, akiknek van tapasztalatuk akár a Mezőkövesdi akár az Egri Volánbusz telephellyel és járatokkal, hogy érdemes megcsinálnom akkor a buszos GKI-t, vagy menjek inkább teherautózni? Mind a kettőt szeretném, ezért vagyok kíváncsi véleményekre.
Az E kategóriát hamarosan elkezdem attól függetlenül hogy mit választok, hogy tényleg minden nagy kategória meglegyen, de szívem szerint busszal dolgoznék.
Esetleg ha valaki tudna ezekről a buszos cégekről infót adni, hogy megéri-e egyáltalán a személyszállítás, azt nagyon megköszönném.
Azzal sincsen semmi bajom, ha teherautózni kell, de akkor inkább E kategóriával, mint nélküle. Megcsinálom akkor azt is.
(TAPASZTALATOKRA ÉS NEM VÉLEMÉNYEKRE VAGYOK KÍVÁNCSI, EZT KÉREM VEGYE MINDENKI FIGYELEMBE!)
Köszi a választ előre is mindenkinek!
De hülyeség ez a szavazás, te ebből indulnál ki?
Menj el teherautóra és majd meglátod, úgy is kell a gyakorlat.
Pótkocsival nagyság rendekkel nehezebb közlekedni és főleg dolkozni .
A GKI pont elég az egyik mert 5 évig érvényes és egyszerre csak az egyik kell.
De buszozni is ezerszer könnyebb mint kamionozni.
A busz olyan mint egy szóló teherautó és nem kell rakodni, spaniferezni de az igaz hogy unalmasabb mindíg ugyan azon az úton oda vissza járni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!