Ezt megteheti a biztosító?
Elfelejtettem befizetni(ez az első eset) az első negyedéves biztosítást az autómra és közben(márciusban)el is lett adva.
Közben szépen lejárt a türelmi idő is és vettem júniusban egy új autót.Ennél megkötöttük az új kötelezőt,majd kaptunk egy levelet,hogy az előző autónál történt mulasztás miatt a bonus 5 besorolást elvesztettük és a0-ba estem.Ezt utólag korrigálni nem lehet semmilyen befizetéssel.Elismerem a hibámat,lehet,hogy email-ben értesítettek is(nem emlékszem),de kicsit erősnek érzem ezt az Uniqa-tól(bár gondolom a többi biztosítónál is így van). Fontos lehet,hogy a CLB közvetítőn keresztül ment az egész,aki Kérdésem az,hogy létezik-e erre bármi megoldás vagy fogadjam el,hogy ez van és fizessek jóval többet ezentúl?Ezt megteheti a biztosító/alkuszcég?
"Elfelejtettem" Hahaha!
Most megtanultad, hogy mindig rendezd el a dolgaidat, örülj, hogy fedezetlenségi díjat nem varrtak a nyakadba!
Nem teheti meg, hogy nem teszi meg. Jogszabály kötelezi őket. Ha B10-ben lettél volna, azt is buktad volna.
„A biztosító az üzemben tartó által az adott szerződés vonatkozásában megszerzett besorolást a szerződés megszűnését követő 2 éven belül figyelembe veszi - ugyanazon gépjármű-kategóriába tartozó gépjárműre - az új szerződés besorolásánál.
Díjnemfizetés miatti szerződés megszűnés esetén a besorolás másik gépjárműre kötött szerződésre nem vihető át.”
↑
21/2011. (VI. 10.) NGM rendelet a bonus-malus rendszer, az abba való besorolás, illetve a kártörténeti igazolások kiadásának szabályairól 4. § (4)
A jogszabály teljes, hatályos szövege elolvasható, például, itt: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!