Ha forgalmi nélküli motort veszek annak honnan keríthetnék forgalmit? Valamilyen úton módon elő lehet keresni? Esetleg venni forgalmit és átütni az alvázszámot?
Egyrészt a motoroknál nincs környezetvédelmi mérés a műszaki vizsgán, másrészt az autókra vonatkozó rész kicsit sántít.
Ha veszel egy 2T Trabit/Wareszt/bármit, akkor csak katalizátorral használhatod (elvileg) és műszakin ellenőrzik a meglétét. 2020-ig azok élveznek mentességet ez alól, akiknek 1999-et megelőzően került a nevükre.
Gyakorlatilag most is kötelező azzal felszerelni őket. Szóval ha nincs 1999 előtt vásárolt 2T autód, akkor erről a mentességről már lecsúsztál. Viszont ez változhat még 2020-ig is, lévén olyan alacsony a még forgalomban lévő, utoljára 1999 előtt gazdát cserélt kétüteműek száma, hogy simán mondhatják azt, hogy a csekény darabszám miatt kitolják ezt a kedvezményt annak a néhány bácsinak-néninek, akinek még megvan az öreg kétüteműje.
Én itt 3 faluban egy ilyen járműtulajdonosról tudok, aki mentességet élvez a katalizátor alól (talán a nyolcvanas években vette a 601-est) és még használja is. Mindenki más már váltott valami fiatalabbra vagy abbahagyta az autózást.
Ugye külön zöldkártya már évek óta nincs, a mérés az autóknál a műszaki vizsga része. Motoroknál a műszaki vizsga a futómű, a kormány meg a fékek vizsgálatára terjed ki elsősorban.
Félreértés ne essék, minden kétütemű motor megszorulhat ha csak találomra lett beállítva a karburátor és keveset kap vagy a gazdája kifelejti a benzinből az olajat. Az egyhengeres Pannoniáknál egy kicsivel könnyebben előfordul az idióta kipufogómegoldás miatt (két kipufogónyílás, köztük azzal a kis nyelvvel. Rendesen megcsinálva és jól beállítva csak a bejáratás alatt kell rá nagyon figyelni.
A lényeg: ha nem gond vállalni, hogy figyelsz a sebességedre, nem kínzod, néha egy fél napod elmegy a szerelgetéssel, nehéz tökéletes alkatrészt beszerezni vagy csak drágán lehet, akkor nyugodtan válassz régi mocit, márkától függetlenül.
Én nem tudok olyanról, hogy terveznék kitiltani ezeket a gépeket. Mégis, mennyi km-t tesz meg az ország összes MZ-je? Egyre kevesebbet azok is.
Milyen olaj és milyen arány? Gyári arány, minőségi és motorhoz való 2T olaj.
Az olajok fejlődtek azóta, hogy megírták a kezelési utasítást, szóval jó lesz egy átlagos 2T olaj valamelyik jobb gyártótól.
Sokan mondják, hogy keverje az ember sűrűbbre, pl. 1:40. Ne, mert csak a kipufogóban fog lerakódást csinálni. Gyári arány, jó olaj, jól beállított karbi.
Korábban beszéltem arról, hogy ha kevés a benzin, akkor túlmelegedhet a motor: a több olajat pártolók azt mondják általában, hogy azért kell a több olaj, hogy ne szoruljon meg. Nem fog, amíg kap elég benzin-olaj keveréket a karburátorból: a beporlasztott benzin iszonyatos mennyiségű hőt tud elvonni a melegedése során.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!