Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Ha forgalmi nélküli motort...

Ha forgalmi nélküli motort veszek annak honnan keríthetnék forgalmit? Valamilyen úton módon elő lehet keresni? Esetleg venni forgalmit és átütni az alvázszámot?

Figyelt kérdés

2017. jan. 2. 20:27
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:

Hogy elő lehet-e "keresni", az kérdéses.

A számot átütni/megváltoztatni bizony egyedi azonosítóval való visszaélés, ami talán bűncselekmény.

És átírható forgalmit se egyszerű szerezni motor nélkül, mert akinek nem kell megveszi a papír nélküli motort.


Már a papír nélküli motort megvenni is rizikós, mert mi van ha másnap csönget a rendőr...


Milyen motor? Hogy-hogy nincs papírja? És olyan ritka/különleges, hogy megéri a rizikót?

2017. jan. 2. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:
Akkor inkább keresek forgalmis motort. Ugye a szürke forgalmi elég?
2017. jan. 2. 21:37
 3/19 anonim ***** válasza:

Szürke forgalmi? Szóval valamilyen régi vas?


A szürke forgalmi sem elég önmagában. Akkor elég, ha van hozzá adásvételid vagy adásvételi láncod (a forgalmiban a tulajdonos X, van egy adásvételi X-től Y-nak, te pedig Y-tól veszed meg, szabályos adásvételivel).

Persze fordulnak elő speciális esetek, pl. amikor a tulajdonosnál van még a motor, de elvesztette a papírokat, csak a rendszám maradt meg az emlékezetében meg ilyenek, ezekkel az esetek egy kis részében még lehet mit kezdeni.

Ha megnézed például a Pannoniákat, akkor átírathatót (tehát papírosat) manapság 90-130 között találsz, ezek drágultak is az elmúlt években.

A papír nélküliek, amik csak donornak jók még mindig filléres holmik: én tavaly előtt vettem utoljára donor T5-öst, 25e volt és hazamotoroztam vele a szomszéd faluból.

Szóval a papírok teszik ezeket drágává, mert itthon nem egyszerű ez a kérdés.

2017. jan. 2. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
De ugye nincs végleg kivonva a forgalomból?
2017. jan. 3. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:
Jövő nyáron akarok csinálni 250-es motorra a jogsit és előtte akarok venni vagy egy Pannóniát vagy egy Danuviát vagy 250ccm-ig Jawat. Ezektől a papíros dolgoktól kicsit félek mert bele vagyok kavarodva hogy forgalmi nélküli motort vissza lehet-e hozni vagy nem. Az a terv hogy ha kész lesz akkor OT papírozást akarok.
2017. jan. 3. 10:18
 6/19 anonim ***** válasza:

#4 - és ha a régi rendszer szerint van kivonva a forgalomból? Vissza lehet helyezni simán, csak első vizsgára (visszahelyezés) a közlekedési hatóság telephelyére kell vinni.

Akkor van füst, ha az új rendszer szerint vonták ki, amikor kötelező megsemmisíteni. De az csak pár éve van, akkor a veteránokat már nem dobálták így el.


Kérdező: azt lehet visszahozni, aminek a jogos megszerzését igazolni tudod.

Forgalomban lévő, műszakis motornál ez egyértelmű: megnézed hogy a törzskönyvön/forgalmiban szereplő személy legyen az eladó, biztosítás, eredetvizsga, átírás és kész.

Ha nem legújabb rendszer szerinti papírjai vannak, akkor nagyon sok kombináció elképzelhető - de az alapelv ugyanaz: ha egyértelműen tudod igazolni a papírokkal, hogy a motor a nyilvántartásban szereplő tulajdonostól jogszerűen került hozzád és nincs akadálya a forgalomba helyezésnek, akkor megfelelő műszaki állapotra hozva és lepapírozva ki lehet vele menni az útra.


Egy másik része a sztorinak: én is Pannoniával kezdtem a "nagymotoros" pályafutásomat. Az elsőt kitoltam a csirkeólból, felújítottam, visszahelyeztem a forgalomba és adj neki. Aztán került egy második is, azt is felújítottam, költöttem rá a pénzt, aztán mire elkészült rájöttem, hogy nem is ilyen lovat akartam és eladtam mindkettőt.

Most van egy, de az már közelében sem lesz a restaurálásnak, mert hiába régi, azért legyen megbízható, legyen rajta index, világítson rendesen. Ja, meg lehetőleg ne kelljen azzal sokat foglalkozni, hogy mikor akar megszorulni.

Nem ismerlek, nem tudom mit vársz a motortól, de a régi motorok "tartása" és használata kompromisszumokkal jár. Szeretem a Pannoniát, de azt nem, amikor a kamionok elkerülnek, mert éppen túl meleg van és vigyáznom kell nehogy megszoruljon. Vagy amikor éjszaka a lámpa fényénél semmit se látok, hiába a felújított foncsor, az újradelejezett lendkerék meg a bele való teljesítményű izzó...

2017. jan. 3. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 A kérdező kommentje:
Tetszenek és szeretem ezeket a régi veterán gépeket. De nagyon sokáig nem lehet jobb. A Suzuki DRZ 400-as az tetszene de még az nagyon messzi áll pénzügyileg is és jogosítvány ügyileg is. Én megbízok ezekben a régi vasakban mert sok már 50 éve motor.
2017. jan. 3. 12:57
 8/19 anonim ***** válasza:

Mire oda eljutsz, hogy egy Pancsit OT szintre hozol átlagos alapból kiindulva bizony a mai árakkal súrolni fogja a 400e forintot.

Nem tudom hol tartanak a DRZ-k, de nem olcsó így.

Ami még olcsó, olcsón van hozzá alkatrész és olcsón fenntartható az egyik-másik JAWA/CZ meg az MZ-k.


Azt kellene meghatároznod magadnak, hogy mire is szeretnéd használni, mennyit gurulnál tényleg csak gurulás címszó alatt (70-80 környéke, esetleg településen belül) vagy mennél nagyobb távolságokat is.


Nem akarlak lebeszélni a Pannoniákról, de az egyhengeresek átalakítások nélkül inkább csak showbike-ok hétvégére, beállni a sétálóutca végére és besétálni a kávéházba vagy romkocsmába. Ha terhelni is akarod, akkor kezdődik a bonyodalom.

2017. jan. 3. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 A kérdező kommentje:
Hát mindennapos használatra és hosszú utakra is mennék vele. A Jawa CZ-k tetszenek apa mesélte hogy a Jawak lomhák de jól bírják a hosszú távot meg megbízhatóak. Az MZ meg nem bírja úgy a hosszú távot. Akkor inkább a Jawa CZ csak hát nagyon kevés eladót találok a környéken papírosat ami beleférne a keretbe. Mert ha lenne egy szürke forgalis amit a ólból szedtek ki egy olyan pont jó lenne.
2017. jan. 3. 14:13
 10/19 anonim ***** válasza:

Mindennek megvan a gyenge pontja: az MZ-kben döglenek a kondenzátorok meg leforognak a kuplungok a főtengelyről; az egyhengeres (meg a kéthengeres) Pannoniák vagy szorulnak vagy 6 litert fogyasztanak, a JAWA-knak is biztos van valami rákfenéje (csak nekem az nem volt).


Napi használatra nem biztos, hogy érdemes OT-re felkészíteni. Megkarcolódik, kikopik az ülés, lehorzsolódik a króm, ilyenek...

2017. jan. 3. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!