Ha forgalmi nélküli motort veszek annak honnan keríthetnék forgalmit? Valamilyen úton módon elő lehet keresni? Esetleg venni forgalmit és átütni az alvázszámot?
Hogy elő lehet-e "keresni", az kérdéses.
A számot átütni/megváltoztatni bizony egyedi azonosítóval való visszaélés, ami talán bűncselekmény.
És átírható forgalmit se egyszerű szerezni motor nélkül, mert akinek nem kell megveszi a papír nélküli motort.
Már a papír nélküli motort megvenni is rizikós, mert mi van ha másnap csönget a rendőr...
Milyen motor? Hogy-hogy nincs papírja? És olyan ritka/különleges, hogy megéri a rizikót?
Szürke forgalmi? Szóval valamilyen régi vas?
A szürke forgalmi sem elég önmagában. Akkor elég, ha van hozzá adásvételid vagy adásvételi láncod (a forgalmiban a tulajdonos X, van egy adásvételi X-től Y-nak, te pedig Y-tól veszed meg, szabályos adásvételivel).
Persze fordulnak elő speciális esetek, pl. amikor a tulajdonosnál van még a motor, de elvesztette a papírokat, csak a rendszám maradt meg az emlékezetében meg ilyenek, ezekkel az esetek egy kis részében még lehet mit kezdeni.
Ha megnézed például a Pannoniákat, akkor átírathatót (tehát papírosat) manapság 90-130 között találsz, ezek drágultak is az elmúlt években.
A papír nélküliek, amik csak donornak jók még mindig filléres holmik: én tavaly előtt vettem utoljára donor T5-öst, 25e volt és hazamotoroztam vele a szomszéd faluból.
Szóval a papírok teszik ezeket drágává, mert itthon nem egyszerű ez a kérdés.
#4 - és ha a régi rendszer szerint van kivonva a forgalomból? Vissza lehet helyezni simán, csak első vizsgára (visszahelyezés) a közlekedési hatóság telephelyére kell vinni.
Akkor van füst, ha az új rendszer szerint vonták ki, amikor kötelező megsemmisíteni. De az csak pár éve van, akkor a veteránokat már nem dobálták így el.
Kérdező: azt lehet visszahozni, aminek a jogos megszerzését igazolni tudod.
Forgalomban lévő, műszakis motornál ez egyértelmű: megnézed hogy a törzskönyvön/forgalmiban szereplő személy legyen az eladó, biztosítás, eredetvizsga, átírás és kész.
Ha nem legújabb rendszer szerinti papírjai vannak, akkor nagyon sok kombináció elképzelhető - de az alapelv ugyanaz: ha egyértelműen tudod igazolni a papírokkal, hogy a motor a nyilvántartásban szereplő tulajdonostól jogszerűen került hozzád és nincs akadálya a forgalomba helyezésnek, akkor megfelelő műszaki állapotra hozva és lepapírozva ki lehet vele menni az útra.
Egy másik része a sztorinak: én is Pannoniával kezdtem a "nagymotoros" pályafutásomat. Az elsőt kitoltam a csirkeólból, felújítottam, visszahelyeztem a forgalomba és adj neki. Aztán került egy második is, azt is felújítottam, költöttem rá a pénzt, aztán mire elkészült rájöttem, hogy nem is ilyen lovat akartam és eladtam mindkettőt.
Most van egy, de az már közelében sem lesz a restaurálásnak, mert hiába régi, azért legyen megbízható, legyen rajta index, világítson rendesen. Ja, meg lehetőleg ne kelljen azzal sokat foglalkozni, hogy mikor akar megszorulni.
Nem ismerlek, nem tudom mit vársz a motortól, de a régi motorok "tartása" és használata kompromisszumokkal jár. Szeretem a Pannoniát, de azt nem, amikor a kamionok elkerülnek, mert éppen túl meleg van és vigyáznom kell nehogy megszoruljon. Vagy amikor éjszaka a lámpa fényénél semmit se látok, hiába a felújított foncsor, az újradelejezett lendkerék meg a bele való teljesítményű izzó...
Mire oda eljutsz, hogy egy Pancsit OT szintre hozol átlagos alapból kiindulva bizony a mai árakkal súrolni fogja a 400e forintot.
Nem tudom hol tartanak a DRZ-k, de nem olcsó így.
Ami még olcsó, olcsón van hozzá alkatrész és olcsón fenntartható az egyik-másik JAWA/CZ meg az MZ-k.
Azt kellene meghatároznod magadnak, hogy mire is szeretnéd használni, mennyit gurulnál tényleg csak gurulás címszó alatt (70-80 környéke, esetleg településen belül) vagy mennél nagyobb távolságokat is.
Nem akarlak lebeszélni a Pannoniákról, de az egyhengeresek átalakítások nélkül inkább csak showbike-ok hétvégére, beállni a sétálóutca végére és besétálni a kávéházba vagy romkocsmába. Ha terhelni is akarod, akkor kezdődik a bonyodalom.
Mindennek megvan a gyenge pontja: az MZ-kben döglenek a kondenzátorok meg leforognak a kuplungok a főtengelyről; az egyhengeres (meg a kéthengeres) Pannoniák vagy szorulnak vagy 6 litert fogyasztanak, a JAWA-knak is biztos van valami rákfenéje (csak nekem az nem volt).
Napi használatra nem biztos, hogy érdemes OT-re felkészíteni. Megkarcolódik, kikopik az ülés, lehorzsolódik a króm, ilyenek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!