Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Mit kell elintézni ahhoz...

Mit kell elintézni ahhoz papírilag, hogy megszeretném hosszabbíttatni az autóm hátulját?

Figyelt kérdés
Ha hosszabbra akarom az egész autót akkor azt lehet legálisan újra vizsgáztatni? Nem vagyok megelégedve az autóm hosszával!

2014. szept. 22. 09:08
 1/5 anonim ***** válasza:
Van valami előírás az átalakításra. Végig kell dokumentálni az átalakítási folyamatot, aztán engedélyeztetni, és vizsgáztatni. De ez egy nagyon hosszadalmas folyamat, és nem biztos, hogy le is vizsgáztatják az autódat.
2014. szept. 22. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Átalakítási engedélyt kell kérned. Ehhez szakember (nem Jóska bá', a TSz vízszerelőből átképzett karosszérialakatosa) által készített tervdokumentációt kell elrőe benyújtanod, ha ezt elfogadja az NKH, akkor kell átépítened, dokumentált módon. Vagyis nem a kert végében, pálcás "kerítésheggesztő" trafóval, rozsdás Žukból bontott lemezekből. Szakműhely kell hozzá, vizsgázott karosszérialakatossal és egyebekkel (például autószerelővel). Végül jön a hatósági műszaki vizsga, ha ezen megfelel az autó, akkor minden kész is van. Csak új forgalmi kell. Ez rengeteg idő és pénz, nem biztos, hogy megéri.

Illetve az sem biztos, hogy célszerű a dolog. Ha csak a hátsó túlnyúláson szeretnél módosítani, az könnyebb. A hátsó futóművön dolgozni kell, de nagyjából ennyi is a dolog, csak legyen váznyúlvány, ami tartja a nagyobb puttonyt. Ha a tengelytávot nyújtanád meg, az már sokkal nehezebb dolog. Az utascellát kell megnyújtanod, ami az autó biztonságáért felel. Mostanában a gyárakban ennek a két oldalát egy darabból préselik: egy darab a küszöb, a hátsó sárvédő, az oldalajtók kerete (A- és C-oszlop, tetőkeret, néha még az oszlop is), ezt kell megbontanod. Megvalósítható, de nem könnyű - főleg úgy, hogy utána is biztonságos maradjon a gépjármű. Ezen kívül a hosszabb tengelytáv miatt mindkét futóművet át kell hangolni, változik a fordulókör, más fékerő-egyensúly kell. Hátsókerekes hajtásláncnál új kardán kell, ezt elkészíteni nem nagy ügy, de a tervezésnél oda kell figyelni, hogy a kardán rezgése ne legyen érezhető. A hosszabb kardánnak más a sajátfrekvenciája, lehet, hogy épp utazósebességnél fog csúnyán búgni az autó alatt (gyárilag erre azért odafigyelnek).

Illetve itt is érvényes az, mint minden autóépítésnél: ha hobbiból csinálod, a saját műhelyedben, saját szabadidődben, akkor jó buli, anyagilag is elviselhető. De ha mindent más szakemberrel kell elvégeztetned, rámegy a gatyád is - arról nem beszélve, hogy találsz-e megbízható iparosokat, mert az ügyesek már Nyugat-Európában nyomják az ipart, itthon lassan csak a balfékek maradnak.

2014. szept. 22. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Szerintem olcsóbban kijössz, ha lecseréled egy kombira! És hamarabb meg is van...
2014. szept. 22. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
2-es kommentelő: Értem amit elmagyaráztál forgalmiztatásról! De a tengelyt nem akarom meghosszabbítani csak a hátulját max 30-50 cm-el! Amugy mindent köszi!
2014. szept. 22. 13:20
 5/5 A kérdező kommentje:
3-mas: A kombi az ugyanolyan hosszú mint a sedan csak annyi a különbség hogy magasabb annak a hátulja! Én pedig csak a hosszát akarom nagyobbra!
2014. szept. 22. 13:23

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!