Szerited ki hibás a balesetben?
Főútvonalon haladtam körübelül 35-40-el.
A főútvonal két szélén parkoló autók vannak.
Egyik pillanatban index nélkül viszonylag nagyobb tempóval kitolatott elém egy autó én vészfékeztem és belémentem.
A kitolató autós nem ismerte el a felelősségét,ezért rendőrt hívtam. Szerinted mik lesznek a következmények?
A rendőr a helyszínen nekem adott igazat, mivel a kitolató autósnak kellett volna meggyőződni a toaltás veszélytelenségéről,de azt mondta a rendőr hogy nem ő dönti el ki a hibás. Szerintetek?
18:42
Akkor te azt mondod, h a kivágó autós ártatlan és én vagyok a hibás? Egy 35-40-el haladó autót állítsak meg azonnal ezzel veszélyeztetve a hátam mögött haladó autókat?
Szerintemez vicces.
Olvasd már el azt a nyamvadt beírást, amit bírálsz!
A kérdésben szereplő esetleírás egyértelmű. <- Itt van egy pont.
->De változtassunk rajta egy kicsit. Innen egy más szitu elemzése kezdődik, amely a 6. válaszolónak szól.
Írtam, ha úgy történt, ahogyan írtad, akkor egyértelmű, hogy ki a hibás. Azaz a hölgy.
A kifogásolt beírásom azt vázolja fel, hogy nem az elsőbbség fogalma nem olyan egyszerű, mint ahogyan egyesek elképzelik.
#9:
"A parkoló kocsira utóbb nagyon ráálltak."
Ez teljesen más eset, te párhuzamos parkolásról beszélsz. Itt a tükörből látható, ha az úton jön egy autó, ergó ha kienged kimész, ha nem enged ki, nem vágsz ki elé.
Jelen esetnél pedig, ha jól értelmezem, a kitolató autós ferdén állt a parkolóban. Máskülönben látnia kellett volna ugye az érkező járművet és így már szándékos veszélyeztetés is lehetne...
Tudom, hogy más eset amit írok. A kérdésben szereplő eset egyértelműnek látszik. Sem index, sem tükör, semmi. Nyilvánvaló, hogy nem a kérdező a hibás.
A csavarral csak arra akartam rávilágítani, hogy sokan tévesen értelmezik az elsőbbséget.
"A csavarral csak arra akartam rávilágítani, hogy sokan tévesen értelmezik az elsőbbséget."
Na ezzel így teljesen egyetértek. :)
18:58 !
Jól értelmezted, ferdén parkoltak az autók...
Én úgy tanultam hogy ha én tolatok ki a parkolóból egy főútvonalra,vagy csak egy egyirányú útra akkoris NEKEM kötelességem meggyőződni arról hogy nem e zavarok vagy veszélyeztetek a manőverrel valakit. Nem veszélyeztethetek sem gyalogost, sem forgalomban haladó autóst és nem is kényszeríthetem megállásra.
Vagy nem jól tudom?? :)
Jól tudod. Csak azt nem értem, mit nem értesz az én beírásomban.
Nem vagyok ügyetlen autós, de volt már egy percet is meghaladó kiállásom, annyira ocsmány módon fogtag közre. 50 km/óra megengedett sebesség esetén 834 méterig kellene ellátnom, s csak akkor megkezdeni a tologatást, ha ilyen távolságban senki. És be kellene látnom az útkereszteződésekbe is.
Azt magyarázom – nem neked –, hogy ha a parkoló autó már megkezdte a kiállást, úgy hogy annak kezdetekor nem kényszerített mást mozgási irányának vagy sebességének megváltoztatására, nem akadályozott a továbbhaladásban, a később érkezőnek már nincs elsőbbsége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!