Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Épített motort rendszámoztatni...

Épített motort rendszámoztatni hogyan lehetne?

Figyelt kérdés

Van egy motorom egy adásvételivel, 50-esként használom. Hogy utast is vihessek vele, kéne rá rendszám, de mivel semmi papírom nincs hozzá az adásvételin kívül, meg a biztosításon kívül, igy ez nem lehetséges, vagy nagyon drága lesz... ezért arra gondoltam, hogy papíron épített motor legyen. Kérdés főként az, hogy ez hogyan menne, milyen papírok szükségesek hozzá, mert ha építek egy motort elvileg semmim nincs hozzá. személyes adatokon kívül milyen adatokat kell megadni, mibe kerülne a "most raktam össze, és elvittem egy próbakörre" állapottól eljutni a "barátnőmhöz átmegyek vele, és viszem egy kört legálisan is" állapotig árban, és időben.

Azt tudom, hogy átvizsgálják a motort, hogy megfelel-e a biztonsági előírásoknak, ezen belül miket kell érteni, mit hogyan álllítsak be? (fékeim ugy fognak, hogy csak gondolok a fékezésre már megállítja a motort, rugók, kuplung, váltó jó, lánc mire odáig jutok, hogy foglalkozzak vele ugyis le lesz cserélve, lánckerekek még jók, de azok is valószínüleg cserélve lesznek annyi idő alatt...)

válaszokat előre is köszönöm!



2012. dec. 23. 17:18
 1/7 anonim ***** válasza:
Az a gond, hogy itthon még ha ez kivitelezhető is, akkor annyi pénzt akasztanak le rólad, amiből egy új motor is kijön.
2012. dec. 23. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Nem értek a motorokhoz, de ez is közúti jármű, ez is magyarország (gondolom). Ha jól értem egy teljesen új típust építesz. Ez annak számít, mint amikor pl. egy autógyár gyárt egy autót és arra típusengedélyt szerez, hogy forgalmazhassa. A forgalmi engedélye az egyes autóknak az egy típusbizonyítvány, ami azt igazolja, hogy az az adott jármű típusában azonos a széria első, engedélyezett példányaival, így nem kell arra is műszaki típusengedélyt szerezni, mert tulajdonképp ugyan az.

Ha egy típust akarsz engedélyeztetni, az kategóriánként eltérő árú asszem, de még egy utánfutónál is több százezres nagyságrend. Nagyon sok mindent vizsgálnak meg, ami a lényeges lehet a közlekedés biztonságából, stb.

Nem hinném, hogy ez motorkánál máshogy van. tervdokumentációt is be kell nyújtani. Ez akkor is így van, még ha tök biztonságos is a motorod.

Szal így legálisan nem szállíthatod a barátnődet sajnos, csak drágán, de hát ilyenek a nők... :P

2012. dec. 23. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Ha valóban 50-es le lehet rendszámoztatni. Csak ugye onnantól műszakiztatni kell, meg emelkedik a kötelező is.


Ha nem akkor felejtsd el, egy egyéni típusbizonyítvány 175E ft.

2012. dec. 23. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Ezt inkább felejtsd el...


Magyarországon még olyan motort se lehet lepapíroztatni amit pl itthon gyártottak(Pannónia pl) de nincs meg hozzá a forgalmi és a teljes adásvételi lánc...

Épített motort meg főleg nem lehet.


Ha nagyon le épített motort akarsz használni, és sok pénzed van akkor viheted külföldre, valahova ahol van ilyen lehetőség. Aztán meg hazahozod és honosítod...


A másik hogy 50-es motort baromira nem éri meg rendszámoztatni. Ahhoz hogy ezt megtedd kellenek a szükséges papírok(gyártótól, vagy régi forgalmi+adásvételi lánc). Aztán ha ez megvan akkor eredetvizsga, forgalomba helyezés...

Ha pedig megkapod rá a rendszámot akkor már minimum A1-es jogsi kell hozzá.

Ha meg jogsi úgyis kell akkor bőven olcsóbb venni egy 125-ös gépet, aztán esetleg kicsit egyedibbre faragni ha nagyon egyedit akarsz. De mindezt úgy hogy alapjaiban megmaradjon az eredeti motor.

2012. dec. 23. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
a motorom gyári 125-ös chopper, 50-esként, csak a 2 emberes utazás miatt kéne rá rendszám. mivel se adásvételi lánc, se semmi, azért akartam azt csinálni, hogy egy csavar meghúzása nélkül mondani rá, hogy épített motor, és ugy szerezni rá rendszámot. itt egy 120 e-ért vett motorról van szó, igy az, hogy külföldön megcsinálni majd visszahozni majdnem annyi regadóval, minden szerencsétlenséggel, mintha vennék mellé még egy másfél motort szétszedve... faterral számolgattunk 300 e lenne neki az, hogy 100-ért vesz egy ugyan ilyen motort csak adásvételi lánccal, majd rendszámoztatni... és abban nincsenek benne a kenőpénzek.
2012. dec. 24. 09:16
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Ez esetben inkább szerezzetek egy papírokkal rendelkező vázat. Aztán csak azt kell kicserélni.


Vagy passzold el a gépet, aztán az összegből amit ráfordítanál meg ami ebből bejön simán veszel egy jó állapotú érvényes okmányokkal rendelkezőt.

2012. dec. 24. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
sajnos ez marad, el kell passzolnom, ha akarok egy rendszámost... az meg már nem 125-ös lesz :D
2012. dec. 25. 09:49

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!