Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Tudná erre valaki a választ? ...

Tudná erre valaki a választ? Egy parkolóban történt"koccanás" után a biztosító 350.000 Ft-ot fizetett ki a "károsultnak" -ami egy nem új és nem luxusautóról szól,egy kb 10 éves Opel Corsa A "károkozót" menyire sorolják vissza a 10-es -malusból?

Figyelt kérdés

jan. 16. 20:09
 1/8 Koplárovics Béci ***** válasza:
100%

Malus csak 4-ig van. Attól már nincs lejjebb. Ha 10-es bónuszról beszélünk, akkor kettővel, tehát a következő évfordulótól B08-ban lesz. Illetve elveszíti a balesetmentességi szorzót, ha van.

A károkozás mértékétől nem függ a visszasorolás mértéke.

jan. 16. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

majd meglátod mennyire sorolnak vissza.

Sajnos a mai alkatrész árak munkadíjak mellett a 350k-s javítási költség hamar összejön.

jan. 16. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Visszasorolás szempontjából mindegy, hogy százezres vagy ötmilliós kárt okoztál-e
jan. 16. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Nem számít a kár mértéke. Mindig következő évben kettővel mehetsz lejjebb, eggyel mehetsz feljebb. Ha kifizeted a biztosítónak saját zsebből a kárt, akkor nem sorolnak vissza.

Azért fizet minden gépjárműfenntartó biztosítást, hogy a biztosító az ötvenezres meg az ötmilliós kárt is nyugodtan ki tudja percek alatt csengetni. Aztán persze a visszasoroláson kívül majd még évekig nyögöd persze a károkozási pótdíjat.

jan. 17. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
32%
(Tehát nyugodj meg, lesz olyan díjemelkedésed hogy az a minimum hogy a biztosítót nem érdekli mekkora a károkozás mértéke.)
jan. 17. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

A kár összegén meg ne akadj fenn!

Amikor vagy 15 éve egy már nagyon nem új Corsával jártam, egy vakegér úgy megtalált oldalról, hogy az autó 360 dokot pördült.

Látszólag csak egy kis horpadás látszott, a károkozó el akarta intézni egy huszassal, egy elem kalapálás, fényezés nem lehet több. Azonnal mentem a lakatoshoz, aki jobban megnézte, a kis horpadás mögött, elmentek a hátsó híd bekötési pontok, a tengely is elhajlott, és a bal hátsó sárvédő elemen kívül még kellett cserélni ezt-azt. Úgy tudta bepasszírozni a GTK érték alá (akkor volt kb. 300e), hogy a beépített bontott tengely árának felét kifizettem zsebből. A károkozó meg ott sápogott, hogy biztos csaltunk, és rajta akarunk nyerészkedni.

jan. 18. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 gungasam ***** válasza:
A károsult nem egy idézőjeles dolog. Nem tudja használni a mindennapok autóját amíg a szervízben van. Lehet, hogy e miatt többet bukik mint amennyit vissza tud hozni neki a biztosító. Még elképzelhető, hogy bérelt autót kell használnia vagy egyéb plusz költsége támad (elmaradt munka, elmaradt haszon). A pereskedés nem ritka amikor a "károsult" nem elégedett azzal, hogy csak az autóját javítják meg holott egyéb kára is származhat.
jan. 18. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
#6 Jaja, főleg ha mondjuk olyan elem is van, amit már nem gyártanak, akkor a szerelő kutathatja a bontókat ahol adják aranyáron, vagy idő és költséges munka utángyártani. Nekem is sima rutin borulás után elgörbült a motorom kormánya, szerelő megmondta, mennyi a gyára, meg hogy az sem olcsóbb, ha utángyártottat szerez mert arra meg neki kell drágán lyukakat fúrnia.
jan. 19. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!