Melyik forgalomból kivonás mit jelent/mit takar a JSZP-n? Melyik esetben mik történhettek az autóval?
- Hivatalból ideiglenesen kivonva
- Hivatalból átmenetileg kivonva
- Kérelemre ideiglenesen kivonva
- Kérelemre átmenetileg kivonva
- Kérelemre végleg kivonva
- Kérelemre bontási átvételi igazolással véglegesen kivonva
- Átmenetiből végleg kivont jogszabály alapján
Ezekkel a forgalmi állapotokkkal lehet JSZP-n találkozni. De valaki tudja, melyik között mi a különbség? Melyik mit jelent vagy milyen esetben történik?
Van olyan autótok ami már nincs forgalomban? Melyik forgalmi állapot van rá beírva? Mi lett a sorsa az autónak?
Hivatalból ideiglenesen két témakör esetén szolták kivonni a járművet:
• a műszaki állapota biztonságos közúti közlekedésre alkalmatlan. Akkor helyezik vissza a forgalomba, ha ez az állapot megszüntetésre kerül.
• Nem a járműnek van baja, hanem az üzembentartó mulasztott: nem végezte el időre az átíratást, nincs érvényes KGFB a járműre, adott mértékű gépjárműadó tartozást halmozott fel, nem fizette meg határidőre a közlekedési közigazgatási bírságot. Akkor kerül megszüntetésre, ha megváltozik ez a helyzet. A kivonás időtartamára nem kell fizetni a KGFB-t és a gépjárműadót.
Hivatalból átmenetileg akkor vonják ki a járművet, ha külföldre adják el, vagy bejelentik, hogy ellopták.
Olyat nem találtam, hogy lehetne kérelemre átmenetileg kivonni járművet a forgalomból; csak olyat, hogy ideiglenesen.
Ezt az üzembentartó kérheti, egy alkalommal legfeljebb egy évig terjedő időtartamra. A kivonás napjait ő szabja meg, azzal a megkötéssel, hogy a kezdőnap nem lehet az ügyintézés napjánál korábbi nap, és a befejező nap legfeljebb egy évvel követheti a kezdőnapot. A kérelem ismételhető.
Olyankor szokták kérni, ha egy ideig nem használják a járművet, ugyanis a kivonás időtartama alatt szünetel a KGFB és gépjárműadó fizetési kötelezettség, így a 2300 Ft-os eljárási illeték fejében felesleges kiadás takarítható meg.
Kérelemre bontási átvételi igazolással véglegesen kivonva: ha a tulajdonos úgy dönt, hogy a járművet nem kívánja többé használni, és eladni sem akarja vagy tudja, akkor – mivel veszélyes hulladék – regisztrált bontóban leadhatja. Kilogrammonként valamennyi forintkát kap érte, de ami az ügyintézéshez fontos, kap bontási átvételi igazolást. Ezzel, rendszámmal, okmányokkal intézheti (kérheti) a forgalomból történő végleges kivonást. Végletes, a jármű többé nem helyezhető forgalomba. Kész, vége, nincs többé.
Átmenetiből végleg kivont jogszabály alapján: már volt az átmeneti kivonás.
Ha a külföldre eladott jármű ottani hatósága értesítést küld a nyilvántartásba vételről, akkor onnan számított, egyébként az eladás bejelentésétől számított öt év múlva, jogszabályi rendelkezés alapján, végleg kivonják a forgalomból.
Ugyanezt teszik, ha az ellopott jármű öt évig nem kerül elő.
Kész, vége, nincs többé.
┌ Van egy olyan Trabant 1.1, amit véglegesen vonattam ki a forgalomból. Először eladásra kínáltam, de hamar ráuntam a sok leprázásra, variálásra (üzembentartóival „venné meg”, stb.), csak épp az nem volt, hogy én fizessek. Ezt már nem vártam meg, úgyhogy felhívtam a legközelebbi regisztrált bontót. Két lehetőséget kínáltak: odaviszem, akkor kapok érte kilogrammonként 28 Ft-ot, vagy elszállítják, akkor nullás egyenleg van: nem kell fizetnem az elszállításért, de ők sem fizetnek az autóért. A bontó alkatrészeket tud belőle árulni.
Volt kérelmemre forgalomból ideiglenesen kivont autóm is; örököltem, nem volt szükségünk a használatára, viszont a rokonságban volt, aki érdeklődött utána, de külföldön dolgozott, úgy fél év múlva, hazatérése után vette meg. Addig „jegeltük”. ┘
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!