Legális Restomod. Hogyan?
Nemrég vásároltunk egy forgalomból ideiglenesen kivont, elég elhanyagolt állapotú Opel Diplomat A-t. A motor meghalt,a futómű felújítás igényel de a kaszni és az alváz makulátlan.
Terveznénk kiszedni a regis sor 6os motort es v8ra cserelni( gyarialg is volt ilyen chevy small blokkal árulták nagyon limitalt mennyisegben) és a futóművet, fékeket, kerekekt, elektronikát korszerűsíteni. Ilyenkre gondlova hogy régi karburátoros v8 helyet új injektors(pl egy LS), dob fékek helyett nagy tárcsafékek. Állítható lengéscsillapítók, ültetés, kupofogo csere. Ha ezt mind legális úton szeretném megtenni, annak mi a menete?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Legálisan?
Megcsináltatod Németországban, majd reimport.
Egyébként ha szigorúan nézzük elég sokmindent meg lehet oldani. Típusazonos motort (szerelték azzal gyárilag), viszonylag egyszerű papírozni. De ha pl. nagyobb fék volt hozzá, akkor azt is kell és minden egyebet. Futómű nem nagy kunszt, megveszed TÜV-vel a hozzá való állíthatót, aztán lepapírozod. Kipufogó necces, nem valószínű, hogy átmegy a hang miatt, ki tudja mit találnak ki az NKH-nál. De egy igazi restomod nem fog menni. Az az igazi korszerűsítéses téma.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező, autószerelő vagy?
Ilyen projekteket azok csinálnak maguknak brahiból, vagy esetleg youtube videók bevételéből megtámogatva.
Magyarország nem Amerika.
Amúgy akár napokig, hónapokig, évekig is ellavírozhatsz illegális átalakításokkal közúton.
"Típusazonos motort (szerelték azzal gyárilag), viszonylag egyszerű papírozni."
A tipusazonos azt jelenti, hogy ugyanolyan motor. Nem sor6-ról váltani akármire, mert szerelték mással is a 8 generációjú golfot.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3: A köznyelvben elterjed a típusazonos kifejezés olyan formában, hogy mindent ebbe a kategóriába sorolnak, amivel az adott modell kijött. Én is ilyen értelemben használtam.
A krédező az elején még a típushoz elérhető V8-ról beszélt, nem Golf VIII-ről.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!