A0-val kötött biztosítás díjának emelése ilyen módon szabályos-e?
Ha jól értem, az a gondolatmeneted, hogy mivel az időrendben második autóddal nem okoztál balesetet, annál már letudtad a károkozói szorzót, így nem jogos, hogy károkozás miatt a harmadik autódnál magasabb díjat állapított meg a biztosító.
Bocsánat, ha tévedek, de – ha azt gondolod, amit gondolok, hogy gondolsz, akár nem – még nem láttam olyan díjtarifa hirdetményt, ahol a díjmegállapításnál az számított, hogy a megelőző autóval történt-e a károkozás, illetve, hogy azzal el lett rendezve a károkozói pótdíj. Azt veszik figyelembe, hogy a szerződéskötést megelőző három évben, két évben, egy évben – melyik biztosító, mit vesz figyelembe – okoztál-e kárt?
A Groupama biztosító 2022. október 1. és 2022. december 31. közt érvényes díjtarifa hirdetményében az áll, hogy károkozói szorzót kell alkalmazni, ha a szerződni kívánó részére a Groupama Biztosító vagy más biztosító károkozáshoz kapcsolódó első kárkifizetést teljesített. Sőt! Még az is benne van, hogy a károkozó szorzó akkor is alkalmazásra kerül, ha az üzemben tartó a teljes kárösszeget megfizette a biztosító(k)nak.
Tehát, ha megfizetted volna a kárt, akkor is alkalmaznák a károkozói szorzót, az időtáv számít; az, egyáltalán nem, hogy hányadik megelőző autóddal okoztál kárt, melyikkel mit tudtál le. Ha valaki 2 évvel korábban okozott kárt, és olyan gyakran cserélte az autóit, hogy már a századikra akart a fenti időszakban biztosítást kötni; hiába van közben 98 kármentes autója, mindegy mi számított azok biztosításkötésekor; az számít, hogy az újabb szerződéskötési szándék időpontjához képest 3 éven belül okozott kárt.
Viszont, számomra van egy lyuk a történetben. A harmadik autó szerződéskötésekor lett magas a díj, vagy biztosítási év közben emeltek?
Ha szerződéskötéskor, akkor rendben van; a díjtarifa hirdetmény szerint jártak el. Közvetlenül nem lehet szerződést kötni, csak szerződésajánlatot tehetsz. Akár alkusznak, akár ügynöknek, akár ügyintézőnek, akár online közvetlenül a biztosítónak. A biztosítónak 15 napja van az ajánlattétel adatainak ellenőrzésére, ha ezalatt nem tesz kifogást, akkor az ajánlattételben szereplő díjjal érvénybe lép a szerződés. Ha talál hibát (pl. a három évre vonatkozó téves károkozati nyilatkozat), akkor helyesbíti a díjat, az kerül a szerződésbe.
Biztosítási év közben csak kivételes esetben lehet díjat módosítani; ha kiderül, hogy díjra kiható adatközlési együttműködést mulasztott a szerződő üzembentartó.
Az ellenőrzésre rendelkezésre álló 15 napos időben látniuk kellett a károkozást; nem volt annyira friss, hogy még nem szerepelt a kártörténeti nyilvántartásban.
Úgyhogy, ha biztosítási év közben emeltek díjat, az a KGFB törvény alapján vitatható; persze könnyen lehet, hogy meg tudják védeni.
Na ez a 15 nap ez amivel esetleg tudok őt kezdeni. Lehet írtam már , nem olvastam vissza de a történet hogy 11.16 online kötöttem a biztosítást, 11.24én fizettem meg a biztosítási összeget. 12.27én kaptam meg a levelet a módosításról. Jó jó karácsony meg minden de kb 20án adhatták fel, ez így szerintem túl van a 15 napon.
Hétfőn megyek időpontra a biztosítóhoz, majd megírom mi lett a végeredmény.
Hogy mikor adták fel, azt meg tudod nézni a borítékon, ha még megvan.
Ha csoportos feladást használ a biztosító, akkor a jobb felső sarokban nincs postai időbélyeg; DÍJ HITELEZVE bekeretezett felirat van.
Viszont a boríték alsó széléhez közel van egy alig látható narancsos színű sor, vonalkód is van, esetleg más számok, számcsoportok is, de van egy hatszámjegyű számcsoport pl. 221209, ami azt mutatja, hogy a posta 2022. december 9-én vette át a levelet a feladótól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!