Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Hogy a bánatba oldják meg még...

Hogy a bánatba oldják meg még ma is sokan, hogy az autójukat nem adják le hivatalos bontóban? Sok autót látni kertek alatt bomlani. Rájuk miért nem vonatkoznak szabályok? Hogyan kerülik ki a súlyadót, biztosítást?

Figyelt kérdés
2019. szept. 23. 15:47
 1/7 anonim ***** válasza:
Valószínűleg külföldről behozott autó vagy pl. adótartozás miatt a hatóság kivonta a forgalomból.
2019. szept. 23. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Lehet köztük olyan is, de sokat tudok helyben amit használtak jónéhány évig és leállítottak, biztos, hogy nem volt adótartozásuk.
2019. szept. 23. 16:13
 3/7 anonim ***** válasza:
Nem olyan régi ez a szabály, hogy ne lehetne még régi hulladék az udvarban. De papíron eladják harmadik országba, esetleg bontóban trükköztek rá bontási igazolást stb stb.
2019. szept. 23. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

A gépjárművek nyilvántartása csak azóta működik egységesen (még ha nem is normálisan), mióta az okmányirodák intézik. Előtte irtózatos kupleráj volt, minden eljárás rendje attól függött, éppen ki intézte azt a rendőrségen. Ha "jó" ember ült ott, akkor pillanatok alatt kivonta a forgalomból az amúgy soha el nem bontott autót, onnantól kezdve pedig úgy rohadt a kert végében, ahogy akartad. Sok olyan rom van, ami már a '90-es évek óta vagy még régebben ott porlad a fészer mögött.

Az újabbaknál okosítás történt a háttérben. Jó 10-15 évig mindenféle okirat-hamisítással oldották meg a "kert végibe' elbontom, osztán kiárulok belülle, amit tudok" sztorit. A bontós haver írt egy kamu átvételi igazolást, azzal Okos Jóska kivonta a forgalomból az autót és már hirdette is az alkatrészeket. A bontós meg nem bukott le: ha nagyon keresték nála az autót, a marha nagy, rendezetlen telepen úgysem találták meg, különben is a legfelső polcon, leghátul van a motorja, én le nem veszem az ellenőr úrnak, higgye el, hogy az az. Ha ez nem működött (mert újabban már a bontók elszámoltatása is szigorúbb), akkor pedig a falu széli hajléktalannal írattak egy kamu adásvételit két liter borért, az autót soha nem íratta át, ki is tiltották forgalomból, mehet a buli ezerrel. Vagy éppen egy soha nem létezett EU-n kívüli személy lett az állítólagos vevő, onnantól a rendszámot és forgalmit is le lehetett adni, megint csak oké volt a biznisz.

Az elmúlt években felpörgött használtautó-import hozott egy új megoldást: a külföldről behozott autót "elfelejtik" honosítani, soha nem lesznek magyar papírjai, hiszen eleve bontásra hozták be. Így nem is kell rá fizetni semmit, lehet hirdetni Facebookon, hogy "négyesgóf bontódik tökéletes álapottba, szojál mi kell és megóggyuk".

2019. szept. 23. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

#4 Szépen összefoglalta.

Én egy dolgot nem értek, a kintről bontásra behozott autóknál mi a helyzet a motorral.

Ugye az alvázszámos rész megy a vasba, az oké, de az egyik legnagyobb tétel a motor. A komplett motort ilyen autóknál hogyan lehet papírozni? Akár csak egy motorcsere esetén.

2019. szept. 24. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Nem vagyok szakértő a témában, de ha eladod egy EU-n kívüli állampolgárnak papíron (sok esetben nem is létezik), majd lejelented az okmányirodában. Ha minden igaz ilyenkor már a kutya sem vizsgálja a "vevő" mit csinált vele. De ezt csak hallomásból mondom, nem értek a témához.
2019. szept. 24. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

’Hogyan kerülik ki a súlyadót, biztosítást?’

Úgy, hogy egy darabig nem fizetik, emiatt a gépjárművet hivatalból kivonják a forgalomból.

Ha biztosító mondta fel a KGFB-t díjnemfizetés miatt, akkor nincs is biztosítása, amit fizetnie kéne. Ha más okból vonják ki a forgalomból (például, gépjárműadó tartozás miatt), akkor a kivonás kezdetétől szünetel a biztosítás díjfizetéssel történő fenntartási kötelezettség, azaz, nem kell díjat fizetni. Egyévnyi kivonás után pedig meg is szűnik a biztosítás.

A forgalomból kivont gépjármű esetén (mindegy, hogy a kivonás hivatalból történt, vagy az üzemeltető/tulajdonos kérésére), a kivonás napját követő hónap első napjától szünetel az adófizetési kötelezettség.


Két éve, szomszéd falubeli ember vette meg a Trabant kombimat, ott áll a telkén. (Elfér a 3800 m²-en.) Át is íratta, ehhez kötött KGFB-t, amire egy fillért sem fizetett. A biztosító, a 60 nap türelmi idő lejártával, annak rendje-módja szerint, díjnemfizetés miatt megszűntette a biztosítást. Új nem lett kötve. Mivel nem volt felelősség-biztosítása, hivatalból kivonták a forgalomból, így adót sem kell fizetnie. A biztosítás felmondása és a kivonás közt keletkezett fedezetlenségi díj nem érinti, azt csak 5 éven belül új biztosítás kötésekor kéne fizetnie, de nem fog autót venni és biztosítást kötni, mert szívbetegsége miatt nem kap orvosi alkalmasságit.

A motort, sebességváltót kiszerelte, csinált magának egy takaros kistraktort. A saját telkén szánt, kaszál, permetez, szállítgat vele. A telkek házak mögötti részén sehol sincs kerítés a telekhatáron, elmehet akár a szomszéd falubeli telkekre is (ahogy, például elbitangolt lovak néha teszik is); persze ő nem teszi, de, viszonytól függően, szívességből, vagy pénzért dolgozik a traktorral másoknál is. A telkek mögötti földútra se megy ki, de ha igen, akkor mi van? A mi falunkban is, még a főutcán is csak évente egyszer-kétszer látunk rendőrautót, ha szirénázva átszáguld a falun.

A motor nélküli trabi meg jó játék az unokáinak, nagyon élvezik.

2019. szept. 24. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!