Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Az lenne a kerdesem hogy a...

Az lenne a kerdesem hogy a parom kocsijával karamboloztam és én voltam a hibás hátulról belementem egy 7 szemyes Bmw be hiaba fekeztem a csúszós úton nem allt meg a kocsi negy kereken csúszott! A hátsó lökhárító sérült neki nem lett nagy a kár?

Figyelt kérdés
Viszont 1000000 ft ot fizetett a biztosító pedig a kár nincs is akkora 2 gyereket nevel egyedül amiben tudok segítek valami megoldás nincs hogy az emelt biztositast ne keljen vissza fizetni? Biztosító váltás megoldás? Kocsi mas nevére iratasa esetleg?

2022. márc. 16. 18:29
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
20%
Hogyne lenne akkora? Nem elég nagy kár, hogy a másiknak a 7es BMW-je már nem törésmentes, és emiatt eladásnál hatalmas hátrány éri, plusz jó eséllyel sokkal haramabb fog rozsdázni a belset miatt, mint normál esetben?
2022. márc. 16. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
33%

De miért foglalkozik minden károkozó a kifizetett díjjal?


1 millió esetén is csak 2 fokozattal romlik a besorolás.

Tehát, ha egy 1.2-es kis kávédarálóval okozol 5 milliós kárt, neked lehet, hogy csak 25 000 ft/év lesz a biztid a 18 000 ft helyett.


Ha meg nagyságrendileg nőne a díjad, beadod a bontóba a járgányt, ekkora kárnál tetemesen sérülhetett és te nem tudnád kifizetni a javítást.

2022. márc. 17. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
75%

Kérdező: csak akkor van másik megoldás, ha nem jelentitek le a biztosítónál a kárt, és a károsultnak kp-ben kifizeted a javítást. Akkor nem esik vissza a bonus-malus-ban a párod.


De kétlem, hogy mellényzsebből elő tudtál volna húzni egymillát erre a célra...

2022. márc. 17. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
74%

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás azért van, hogy ne kelljen a kárt a károkozónak megfizetnie; helyette a biztosító fizet.

Azt csak lehetőségként kínálja fel a biztosító, hogy a károkozó megtérítheti részére a károsultnak kifizetett összeget, és akkor nem kerül sor bonus-malus visszasorolásra; ami egyébként az új biztosítási évtől jut érvényre.


Sajnos nem csak a bonus-malus visszasorolás miatt fog emelkedni a díj, hanem a biztosítók által alkalmazott ilyen-olyan megnevezésű károkozó szorzó miatt is, és utóbbi a jelentősebb.

Tájékozódásul most is végezhettek díjkalkulációt (netrisk, CLB, biztosias.hu, mabisz.hu stb.). Nem tudom, mikor lesz a biztosítási évforduló, ha nem több, mint két hónap múlva, akkor a tényleges díjakat kapjátok. De, becslésnek, bármikor jó.

Mindenesetre az évforduló előtt célszerű – bár ez mindig, mindenkire érvényes – díjkalkulációt csinálni, mert elég nagy szórás van a biztosítók adott időbeli, adott személy és adott jármű adatai esetén a díjak közt. Bár mindenütt a visszasorolt bonus-malus fokozat érvényesül számára, de lehet, hogy jóval kisebb díjemeléssel megússza, ha az évfordulóra biztosítót vált.


Segítségképp megtérítheted neki a díjkülönbözetet, ami az emelkedés miatt adódik számára.


Vagy, akár rövid, akár hosszú távon, nem tudom mennyire jó megoldás számotokra, de átadhatja pl. neked az üzembentartói jogot.

Ha első alkalommal, vagy több mint két év kihagyás után lenne kötelező gépjármű-felelősségbiztosításod (KGFB), vagy van másik autóra élő biztosításod bármilyen bonus-malus fokozatban, akkor A00 besorolással indulnál. Ha nincs élő KGFB-d és két éven belül megszűnt szerződéskor magasabb osztályban voltál, akkor pedig arról indulnál. Ilyen bonus-malus besorolással lehet kalkulációt végezni számodra is.

Ha összességében előnyösebb a te díjad, akkor szerződésben átadhatja neked az üzembentartói jogot, amit okmányirodában, kormányablakban bejegyeztethet a nyilvántartásba. Üzembentartóként neked kéne KGFB szerződést kötnöd és díjfizetéssel fenntartanod, és jövő év január 1-től te lennél a gépjárműadó alanya. Persze, a pénzügyeket egymás közt lerendezhetnétek.

Az üzembentartói jog egy vagyoni értékű jog. A megfogalmazásodból arra következtetek, hogy a hölgy nem a házastársad, így nem lehet vagyonszerzési illeték nélkül átadni az üzembentartói jogot. A tulajdonosváltáskor fizetendő illeték negyedét kell megfizetni, és nincs szükség eredetiségvizsgára. ( [link] ← Itt, a 24. § táblázata alapján ki tudjátok számolni az illetéket; a hajtómotor teljesítményétől és a gyártási évtől számított kortól függ. A táblázat alapján kiszámolt összeget néggyel el kell osztani. Pl. egy 70 kW-os, 5 éves jármű esetén 70*550=38500 Ft a teljes illeték, ennek a negyede 9625 Ft.) Ezen túl meg kéne fizetni a nevedre kiállított forgalmi engedély 6000 Ft-os kiállítási illetékét.


Így ugyan nem javulna évről évre a hölgy bonus-malus besorolása, de ha több mint két év múlva venné vissza az üzembentartói jogot, akkor A00-ból indulna. Persze, ez lehet hátrány is, ha most legalább B03 fokozatban van, mert akkor a két fokozatú visszaesés után is legalább B01 fokozatba kerül. De ha most legfeljebb B01-ben van, akkor malus oldalra kerülne visszasoroláskor, ami erősebb díjhatású.


Az üzembentartói jogot bármikor visszavehetné, egyoldalú döntéssel is. Vagyonszerzési illetéket nem kéne fizetnie, csak a nevére kiállított forgalmi engedély 6000 Ft-os illetékét. A tulajdonos mindvégig ő maradna.

2022. márc. 17. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!