Másnak is problémái vannak a gépjárműadóval mióta átvette a NAV?
A kérdésre válaszolva: családi, ismeretségi körben, nem tudok olyanról, akinek akár múlt évben, akár idén gondja lett volna a gépjárműadóval. Itt, a Gy. k.-n is csak amiatti néhány háborgást olvastam, hogy nem küldtek automatikusan csekket.
Az nem segít rajtad, ha netán sokan vannak rajtad kívül, akiknek hasonló gondjuk van. A te eseted csak te tudhatod tisztázni.
Lehet, hogy az önkormányzatnál rendben volt minden, és nem tudhatom, hogy tőlük ered-e a gond, de múlt évben, egyszeri alkalommal, azért tolták el egy hónappal a befizetési határidőt, mert a NAV észlelte, hogy számos önkormányzat rosszul adta át az adatokat. A többlet egy hónapot arra adták, hogy akinél gond adódott, bőven legyen ideje tisztázni a NAV-nál.
A telefonálásra eleve azt írtam volna, hogy nem alkalmas, de a kérdésedhez fűzött kiegészítés bizonyítja is.
A NAV-nál az elsőfokú kifogásolási lehetőség az „Észrevétel”; ez írásban nyújtható be az adószámlát vezető, illetékes igazgatósághoz címzett levélben. Az észrevételben meg kell nevezni az érintett adónemet, részletezni kell az eltérést és csatolni kell a bevallás, a NAV-határozat, vagy a befizetési bizonylat, és minden egyéb olyan dokumentum másolatát is, amellyel az adószámla, adókivetés, adóértesítés rendezése, korrekciója alátámasztható. A NAV honlapján vannak letölthető űrlapminták is. Ügyfélkapus regisztráció esetén e-Papír alkalmazással elektronikus úton is küldhető levél. Az „Észrevétel” illetékmentes. Mivel idén már kaptál határozatot, annak kézbesítésétől számított 15 napod van „Észrevétel” megtételére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!