Lehet úgy autót venni, hogy nem iratom a nevemre, de mégis lehet hasznàlni?
a büntit. Eleve az eladó jelenti a hivatalnak, hogy eladta a roncsot. A hivatal vár, aztán két hét múlva megkérnek, légyszíves fáradj be
átíratni...persze akkor már a bírságot is vidd magaddal.
A hatóság tudni akarja mi van egy járművel. Még akkor is ha a kertedben fog állni évekig.
Már megint az okosítás.
Lehet üzembentartóival ügyeskedni. Ekkor nem adásvételi szerződést kötsz a tulajdonossal, hanem csak üzembentartó leszel. Az új forgalmit ugyanúgy ki kell fizetned, KGFB-t is kell kötnöd, viszont a vagyonszerzési illeték olcsóbb és nem kell új törzskönyvet készíteni, illetve nincs szükség eredetiségvizsgálatra.
Ha még ez is drága, akkor tovább lehet menni egy lépéssel: írtok egy kölcsönadási szerződést, semmit sem kell fizetned, azt' hajtod az autót.
Mindkét megoldásban az a közös, hogy nem szerzel tulajdonjogot, tehát a tulajdonos a te tudtod és beleegyezésed nélkül bármikor eladhatja az autót másnak. De aki ügyeskedik, annak gondolom, belefér a kockázat is.
Ahogy fentebb írták ennek a módja az üzembentartói szerződés.
A lényege hogy nem kapsz vele együtt tulajdonjogot. Pusztán elvállalod hogy az autó üzembentartója leszel. A tulaj meg oda adja hogy akkor használd. Nyílván innentől viszed az autót és használod mintha a tied lenne.
Azért szokták ezt csinálni hogy a vagyonszerzési illetéket megspórolják.
Viszont nem ajánlanám. Egyik ok hogy nem a tied a tulajdonjog, így eladni sem fogod tudni az autót. A másik ok pedig hogy annak ellenére hogy te fizetsz utána mindent, a tulaj továbbra is tudja terhelni. Volt szerencsém pár sztorit hallani ahol a kedves vevő azt gondolta milyen okos lesz, majd pár év múlva kiderült hogy az "eladó" felvett hitelt amire az autó volt a fedezet. Természetesen vissza semmit sem fizetett. Így duplán szedte meg magát pénzzel. A behajtó meg természetesen és teljesen jogszerűen az üzembentartó febeke alól kihúzta a járművet.
Így a vevőnek se pénz se autó.
Szóval én nem okoskodnék a helyedben. Az illeték legitimitását és célját lehet vitatni. Viszont nincs keret a 60 ezer forintos kiasásra, akkor az autó fenntartására se nagyon lesz. Így nem is értem az ügyeskedést. Nem ciki a busz, metró, villamos kombó sem. Több ezren használják napi szinten és nem lesznek kevesebbek tőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!