Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Fedezetlenségi díjjal terhelt...

Fedezetlenségi díjjal terhelt autót lehet hivatalos bontóban bontani?

Figyelt kérdés

Magyarul a fedezetlenségi díj költségei kifizetését meg lehet úszni cserébe a kocsi bontásával? Tudtommal csak akkor tudják behajtani ha újra szerződést kötök (ugyannál a biztosítónál ha díjnemfizetés miatt szűnt meg).


Ha igen ezek után mi történik? Megszűnik létezni a bürokrácia bugyraiban vagy egyszer csak kiköpi? De akkor ki hajthatja be, mert a biztosítónak kell de ha nem köttetnek új szerződést akkor mit történik?


Előre is köszönöm a válaszokat.



2020. okt. 2. 16:25
 1/10 anonim ***** válasza:
26%
Leadhatod de behajthatják
2020. okt. 2. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
72%

Még nem találkoztam olyannal, aki így akar kibújni a fizetés alól.

Soha többé nem akarsz autót? Mert a MABISZ be fogja hajtani akkor is, ha másik biztosítóhoz mész.

2020. okt. 2. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 D. Brasco ***** válasza:
63%
Igen....2020-ban mar csak igy müködnek a dolgok hogy ha tartozol,és nem fizetsz akkor az adósság csak ugy magától "Megszűnik létezni a bürokrácia bugyraiba".........
2020. okt. 2. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
11%
Adó módjára be fogják hajtani előbb utóbb.
2020. okt. 2. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
84%

Bontással nem úszod meg, de úgy tudom 5 év alatt elévül, ha addig nem kötsz új biztosítást.


Hívd fel a biztosítód és kérdezd meg.

2020. okt. 2. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
19%
5 év alatt csak akkor évül el, ha közben nem küldenek fizetési felszólítást. Fognak küldeni. Úgy behajtják rajtad mint a sz@rt.
2020. okt. 2. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
83%
Biztosításban utazom, sokszáz közelező van a hátam mögött sok egyéb mellett. Igazat írsz, akkor kell fizetni ha újrakötöd. Ha eladod, vagy elbontatod, nem várható behajtás, mivel nem a biztosítóé a pénz, hanem a MABISZé, ő meg ezzel nemigen foglalkozik. Sose hallottam pl hogy behajtották akkor, mikor DNF újrakötés helyett eladta vagy odaadta az üzembentartást másnak.
2020. okt. 2. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
12%
A tartozás SOHA nem évül el, csak 5 éven túl bírósági úton nem lesz behajtható. Mindig elő fog bukkanni, mindig b_szogatni fognak érte, mindig küldözgetik majd a papírt, megszakítva az évülést, járkálhatsz bíróságra, és persze évről évre egyre nagyobb lesz az összeg is. Én is furikáztam durván fél évig kötelező nélkül. Totál elfelejtettem. Kiderülte után is leszartam majdnem 1 évig (átpapíroztuk gyorsan). De aztán csináltam egy kis simlit és abból inkább befizettem. 280.000 ft-ról van szó. Hibáztam, megfizettem a tanulópénzt, de TISZTA a nevem, és ez többet ér a pénznél. Szard le, fizesd be és felejtsd el.
2020. okt. 2. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
93%

na, jött a lepontozás szokás szerint. évek alatt SOSEM láttam Mabisz-tól behajtó levelet, egy ügyfelem se szólt aki kikerülte a fenti miatt. Egyszer sem. Pedig volt 100, 200 ezres is. Sőt, 20 éve itt dolgozó ügyintéző kolléga se tud róla mert rendszeresen felmerül. De pontozzátok le akinek ez a munkája és belelát.


Továbbmegyek: előfordul, hogy 30 napig nem tudja az ember átírni az autót, de mire átmegy, addigra lejár, és nem bejegyzett üzembentartóval pont megszűnik a kötelező, mert nem fut össze a két adat. Kötöttem MAGAMNAK úgy, hogy nem jelöltem visszamenőleg a fedezetlen időszakot. (akkor azonnal levonja extra díjban). Lám, erről se jött levél, se utólagos tartozás, se ügyfélnek, ahol hasonló volt.

2020. okt. 2. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
92%

Nem hajtanak be semmit.


A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009. évi LXII. törvényben van egy „Fedezetlenségi díj megfizetésére vonatkozó szabályok” című fejezet.

Ez úgy rendelkezik, hogy „A teljes fedezetlenségi díjat azon biztosító köteles kiszámítani és beszedni, amely az üzemben tartóval a fedezetlenség időtartamát követően szerződést köt. A fedezetlenségi díj kiszámítása során a biztosító az utolsó öt év fedezetlenségének időtartamát veheti figyelembe.”

Tehát, csak akkor kerül megfizettetésre, ha a fedezetlenségi díjat felhalmozó személy 5 éven belül új KGFB szerződést köt.

Addig csak nyilvántartja a Kártalanítási Számla kezelője.


Ugyanezen törvény szerint a biztosító csak a 60 napos türelmi időre vonatkozó elmaradt díjat jogosult követelni; hiszen azalatt fennállt a helytállási kötelezettsége.


Autóbontó, vagyis a forgalomból történő végleges kivonatás ezen nem változtat. Nem az autónak keletkezett fedezetlenségi díja, hanem az üzembentartónak; személyhez kötötten tartják nyilván.

2020. okt. 2. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!