KGFB díja mitől emelkedik?
Ugyan annál a biztosítónál vagyok. Nem okoztam balesetet, 1 szinttel feljebb ugrott a bonus besorolásom...
5 éve van már jogsim, 3. éve van a nevemen a kocsi.
Sok ismeretlenes egyenlet.
Meg kell mézni a netrisken, van-e olcsóbb ajánlat a biztosításra, igaz nem lehet bármikor váltani, de az évforduló előtt lehetséges.
Egyik ok egyébként, hogy dtágult a stakmunka "fényetés, javitás), drágábbak az alkatrész árak... arról meg nem.beszélnek, hogy a biztosítónál dolgozók pénzést is az ügyfelek fizetik, és nyilván ők is szeretmének többet...
Drágulnak a munkadíjak, egyre több és egyre értékesebb az autó (amiben kárt lehet okozni), így emelkednek a biztosító költségei, azzal egyenesen meg emelkednek a díjak is.
"Ha maradsz emelkedik, ha felmondod és újrakötöd ugyanott, akkor csökken"
Ez elvileg már nincs így, ugyanis már nem adhat a biztosító kedvezőbb díjat "új" ügyfélnek, mint meglévőnek. Kb 2-3 éve hozták ezt a rendeletet.
"Ez elvileg már nincs így, ugyanis már nem adhat a biztosító kedvezőbb díjat "új" ügyfélnek, mint meglévőnek. Kb 2-3 éve hozták ezt a rendeletet.
"
Netrisk-en 5ezerrel lett volna olcsóbb, ha lemondom és újra megkötöm a Union-nál :D
Többnyire igaza van a # 1-es válasz írójának is (2019-08-20 14:33), Koplárovics Béci nevű felhasználónak is (# 4 2019-08-20 16:48), és a kérdezőnek is (# 5 2019-08-20 16:55).
Az 1-es válasz annyiban pontatlan, hogy nem minden biztosítónál jár díjfizetési előnnyel, ha valaki ugyanott felmondja, majd újraköti a KGFB-t; de, kétségkívül vannak ilyenek.
Koplárovics Béci nevű felhasználó válasza, és a neki ellentmondó válasz és kérdezői komment ellentmondása úgy oldható fel, hogy van díjtarifa és vannak a díjtarifát változtató tényezők; alig van, aki az egységes díjtarifának megfelelő díjat fizeti.
A Koplárovics Béci nevű felhasználó által említett jogszabályi rendelkezés:
┌─ • A biztosító köteles a biztosítási feltételeit és az alkalmazandó díjtarifáját az ügyfélfogadásra rendelkezésre álló helyiségeiben és a honlapján folyamatosan hozzáférhetővé tenni.
• A biztosító köteles figyelemfelhívásra alkalmas módon - a díjtarifájával kapcsolatban - azt is feltüntetni, hogy díjtarifája csak a határozatlan időtartamú szerződő fél javára tartalmazhat különbségtételt az új szerződővel szemben.
• A biztosító a biztosítási időszak utolsó napját megelőző ötvenedik napig elküldött írásos értesítőben tájékoztatja a szerződő felet a biztosítási évfordulóról és a következő biztosítási időszakra - az értesítés időpontjában rendelkezésre álló adatok alapján - a díjtarifa szerint várható díjról.
• Az írásos értesítőben a biztosító figyelemfelhívásra alkalmas módon tájékoztatja a szerződő felet, hogy a díjtarifája csak a javára tartalmazhat különbségtételt új szerződővel szemben. ─┘
↑
2009. évi LXII. törvény a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról 23. § (4), (4a)*, valamint 17. § (4), (4a)*.
A *-al jelölt bekezdések tartalmazzák azt, hogy a díjtarifával csak a határozatlan szerződést fenntartó javára szabad eltérni az újonnan szerződőkkel szemben, és hogy ezeket mindenütt (a honlapon is, a kiküldött díjértesítőben is) figyelemfelkeltő módon kell tudomásra hozni. Ezek a rendelkezések 2016. III. 11-én léptek hatályba.
DE!
A meghirdetett díjtarifa, egy dolog, szépen megfelelnek a szabályozásnak, meg is írják a biztosítók, amit kell, hadd olvassa mindenki. Aztán jönnek a kérdések, éves futásteljesítmény, életkor, stb., de olyan is, hogy pl. van-e Nők Lapja előfizetése, stb. És ezek egy részére adott válasz növeli a meghirdetett díjtarifát (1-től nagyobb szorzó), egy részük pedig csökkenti (1-től kisebb szorzó). Aztán kijön, hogy az egységes díjtarifa mellett, alig van két egyforma díjfizetés.
Az én szerződésemen 21 díjtarifa módosító tétel lehetőség van, az ÁBC betűivel jelölve, még jó, hogy nem áll kevesebb betűből az ÁBC. Egy részük értéke 1 (pl. az, hogy az OTP-nél van-e folyószámlám; nos, nem, hanem az Ersténél), de van 1,22-es érték is (22%-kal növelő!), van 1,10-es érték is (10%-kal növelő), de vannak 1 alatti értékek is (pl. a B10-es bónusz 0,453; azaz 54,7%-kal csökkenti a díjtarifát).
És mi van az újonnan belépőkkel? Természetesen szigorúan betartják a törvény előírását: nuku díjtarifa kedvezmény. Csakhogy azok a módosítást okozó kérdések! Mondjuk, az új szerződőnek, többek közt, arra is válaszolnia kell, hogy szokott-e alacsonyan levő Nappal szemben vezetni? És, bármit válaszol, kap 15% kedvezményt, mert ez egy olyan statisztikai adat, amit hasznosít a biztosító (vagy nem, de biztosan azt fogják állítani, hogy igen). És mi van a régi ügyfelekkel, akik a biztosítási év leteltével maradnak, azaz folytatják a szerződést? Ők nem kaphatják ezt a 15% kedvezményt, mert ha nem mondják fel kellő idővel az évforduló előtt a biztosítást, akkor egyszerűen maradnak, és senki sem kérdez tőlük adatokat, a példa szerintit sem.
Így lesz az egységes díjtarifa ellenére az új belépőnek (vagy újrakötőnek) alacsonyabb a fizetendő díja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!