Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régi keleti autót akarok...

Régi keleti autót akarok venni tuningra milyet ajánlotok? Tapasztalat alapján írjatok kerlek

Figyelt kérdés
A vételi keretem olyan 200-250ezer lenne max

2019. júl. 22. 17:58
1 2 3
 11/21 Beviz Elek ***** válasza:

#8

Még mindig azt tudom csak mondani hogy vegyél egyet és győződj meg róla magad. Akárhogy írjuk hogy ez nem így működik, azt fogod képzelni hogy ez milyen egyszerű kis hobbi.


Kezdjük azzal hogy most 200-250ezred van a kocsira. Ha azon dolgozni kell (fényezés, hegesztés, stb), akkor egy ház árát kényelmesen beletolod hogy ne csak taknyolgatva legyen, ne a következő műszakira legyen elrejtve a hiba. Ha magadnak csinálod sokat spórolhatsz, de ehhez be kell szerezni a szerszámokat, illene legyen egy garázsod, apránként ígyis belemegy a ház ára. Ha nem tudsz az autóra sok pénzt szánni, akkor miből lesznek millióid bármelyik verzióra?


Mindennapi használatra tervezed? Kezdjük azzal hogy ha egy autót rendesen meg akarsz csinálni, akkor esetenként hónapokra, esetleg évekre le kell támasztani. Egy-egy kis munkát megcsinálsz rajta hétvégente (mert ugye hétfőn menni kell vele), de ezalatt a kasztni szétmorzsolódik és igazából csak taknyoltál egy vödör csavaron. Azt ne feledd el, hogy bármilyen javítás közben adódhatnak nem várt problémák, mit csinálsz vasárnap délután a megfelelő szerszám/alkatrész nélkül?


Ezt lehet csinálni hobbiból de úgy, hogy a hobbiautódon kívül van másik, van szabadidőd és energiád rá, van pénzed, van helyed tárolni, stb.


Én is ilyesmit terveztem az 1997-es kocsimmal. Tartalék autó adott, pénz adott (lenne ha nem állítanék fontossági sorrendet), de rájöttem hogy nem reális cél.

Kell építsek egy garázst, bővíteni kell a házat (+ház körüli munkák), rendben kell tartani a napi használatos kocsikat, úton a gyerek, közben munka, hova bohóckodjak még egy 22 éves kocsival?


Ez nem abból áll hogy hetente 2x lemosod és a végére patika állapotú autód lesz.

2019. júl. 22. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 A kérdező kommentje:
csaladot egyenlore nem tervezek nem tudom mit csinaljak meg suliba járok csak szeretem a szoci autokat es neha be járnék vele
2019. júl. 22. 22:32
 13/21 veterán vas ***** válasza:
100%

Ennyi pénzért valóban vehetsz egy "régi keleti autót".

No de ezzel le is ül a történet.

Van egy öreg ex-szoci romod, amit előbb utóbb vizsgára kell vinni. A motor/fék/futómű és társai, viszont nem babusgatást igényelnek, hanem hozzáértő kezek által beépített új -lehetőleg jó minőségű- alkatrészeket. Ha a mindennapi használat mellett ezek megvalósulnak -és még maradna plusz pénzed- szóba jöhetne a további építés.(ha akarod, nevezheted tunningnak, bár ez még nem az).

Szóval ülj le, és számolj. Mennyi az autó amit kinéztél, mennyi az átírás/biztosítás/eredetvizsga, mikor kell vizsgáztatni, mit szól a karosszériás és a festő, mennyit fogod használni, mik a napi költségek?

..... és ez csak az az alap, amit írtál, hogy egy régi keleti autó. Ne haragudj meg érte, de akinek 200-250e. van egy autó megvásárlására, az a tunning szót feledje el.

2019. júl. 23. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 A kérdező kommentje:
De ennyi csak az alap autóra lenne utána apránkènt meg költenek rá (utolsó)
2019. júl. 23. 15:59
 15/21 anonim ***** válasza:
Hoppá, itt egy álmodozó óvodás...
2019. júl. 25. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
Unokatesómnak, van egy csapatós Ladája. Egy Samara. Be van csövezve, spéci felfüggesztés alatta, így 10 centivel szélesebb, spéci karbi, új vezérlés. 5 vagy 6 milliót költött rá. Meg amikor rallizott vele, akkor minden futam után két vagy háromszázezret. Mert cserélni kellett szilenteket, lengéscsillapítót, kuplung tárcsát, néha lengőkart... szóval iszonyú pénztemető a motorsport.
2019. aug. 1. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

Ha egy jót akarsz szerelni, azt más hobbival is meg lehet valósítani. Pl. vettem egy tümmler csónakmotort, és helyre pofozom, beüzemelem.

Hasonlóan el lehet játszani valami régi kismotorral. Pl. Jawa Mustang olcsó, és van hozzá alkatrész, a csehektől lehet tuning alkatrészt is szerezni.

Ezeknél nem szalad el a költségvetés, és elég egyszerűek is, ha az ember odafigyel, meg tudja csinálni. Amúgy még itt is befigyelhet olyan munka, amihez szakember kell. Hengerfúrás vagy főtengely felújítás. De ezek sem kerülnek hatszámjegyű összegbe.


Csajozni nem lehet persze jawa-val. De megsúgom, hogy tuning autóval se. A nőket általában az érdekli, hogy a kocsi legyen nagy, kényelmes, olcsó, csendes, megbízható, ne fogyasszon sokat, ne kelljen rá költeni, és sok praktikus pakoló hely legyen benne. És lehet, hogy nekik van igazuk.

2019. aug. 1. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 A kérdező kommentje:
utolso nem csajozasra kellene az auto sajat magamnak kellene nem azért hogy valami lányt össze szedjek vele
2019. aug. 1. 19:45
 19/21 anonim ***** válasza:

És más bütykölős projekt? Kismotor ilyesmi?

Amúgy én a kétütemű trabit ajánlanám. Abból lehet a legegyszerűbben kihozni néhány extra lóerőt. Plusz véleményem szerint az a legegyedibb keleti autó. A Lada pl csak egy liszensz gyártott fiat. De a Trabi az egyéniség, másik olyan típus nincs.

2019. aug. 1. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim válasza:
Lada
2019. szept. 18. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!