Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy tanulhatnék meg?

Hogy tanulhatnék meg?

Figyelt kérdés

Nemsokára szeretném letenni a jogsit, és kicsit parázok, hogy a forgalmi részénél elfogom-e rontani legfőbbként a kuplung kezelést, sebességváltást és elindulást.


Azt szeretném megkérdezni, hogy mennyire nehéz, vagy lesz mód gyakorolni az oktatóval forgalmi előtt?



2019. júl. 20. 17:22
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Annyit szeretnék még kérdezni, hogy a forgalmi vizsga milyen nehéz lesz? Tényleg számíthatok arra, hogy leakar húzni az oktató?
2019. júl. 21. 09:35
 12/14 anonim ***** válasza:
Sajnos teljesen oktató, vizsgabiztos, stb függő. Egy biztos, hogyha nem adsz okot hogy lehúzzanak, akkor nem fognak. Nálunk nagyon elnézőek voltak, van olyan hely ahol lesben állnak hogy észrevegyenek valami hibát. De úgyse baj ha jól megtanulsz vezetni, márpedig ha megy, akkor úgyis átmész. Amúgy, énis nagyon féltem ezektől hogy hogy fogok váltani pl anélkül hogy ránézek a váltója, rá fogok e érezni a kuplungra, stb. De az ilyenek tényleg hamar reflexszerűvé válnak, szóval nyugi. Meg tényleg, annyi órát veszel amíg magabiztosnak nem érzed magad. Az elindulásnál meg kb max azt tudod elrontani ha lefulladsz, de ha szépen újraindítod a kocsit az max 1 hibapontnak számít (10től bukás). Szóval ne parázz, tényleg simán meg lehet tanulni☺️
2019. júl. 21. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
ismerőssel vagy szülővel menjetek el valami olyan helyre ahol senkit nem zavartok (üres parkoló, földút) és ott gyakorolhatod az elindulást, váltást még oktatás elött
2019. júl. 21. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

30 óra vezetés kötelező a forgalmi vizsga előtt, de manapság az átlagos óraszám, amit vesznek a tanulók az első vizsgájuk előtt, 50-60 óra. Én hallottam olyat az oktatómtól, hogy neki már 100 órán felül járt az egyik tanulója, de mások meg simán a 31. órában levizsgáznak (többnyire korábban már ültek autóban, és nem az első órán látják a három pedált először az autóban).

Én ha jól emlékszem, 55. órában vizsgáztam le sikeresen, az volt a harmadik próbálkozásom. Arra kitérve, hogy az oktató le akar-e húzni, nálam ez volt a helyzet. Az első vizsgám, elismerem, azért nem sikerült, mert még nem tudtam, mire számítsak, ráadásul a kedves oktatóm előtte már legalább húsz órán keresztül minden alkalommal elmondta, hogy úgyse fog sikerülni, nem is kellene még elmennem vizsgázni. Emiatt úgy ültem be az autóba az első vizsgámon, hogy rendesen ájulás kerülgetett. Aztán egy apró figyelmetlenség miatt megbuktam, oké, elég rendesen megviselt, hogy bebizonyosodott, hogy tényleg nem tudtam megcsinálni, az oktatóm pedig folytatta tovább a kínzásomat. Ezután a vizsga után ugyanis két hétre kaptam egy újabb időpontot, előtte viszont mindössze két órát tudtam venni, tehát nem tett jót, hogy alig gyakoroltam előtte. Aztán a második vizsga simán meglett volna, mert egy ismert útvonalat húztam és a vizsgáztató is rendes volt, de az oktatóm 5 perccel a vizsga vége előtt behúzott a csőbe egy kereszteződésben, ahol nem kellett volna indexelnem, de miatta mégis kitettem, mert úgy adta ki az utasítást, hogy merre haladjak tovább. Újabb bukás. Akkor anyukám nem gondolkodott tovább, hogy pénzeljük-e azt a barmot, hanem átmentünk egy másik, fiatal és százszor rendesebb oktatóhoz, aki már az elején mindent elmagyarázott vezetés közben, nem várta el, hogy magamtól tudjam, illetve ő vezetett rá, hogy ne emlékezetből vezessek, hanem figyeljem a táblákat, mert a való életben ritkán fogok ismert útszakaszokon haladni.

Egy szó mint száz, nagyon meg kell választani az oktatót is. A túl közvetlen, haver típusú oktató sem jó, de az sem, akin már az elején látszik, hogy csak a pénz érdekli, és ezért etikátlan dolgokat is képes megcsinálni órákon/vizsgán, hogy tuti megvukj és fizess még neki többet. Egy ismerősöm tanácsára fiatal oktatót kerestünk mi is, tegyél te is így szerintem, de a legfontosabb az, hogy normálisan kijöjjetek egymással és ne legyen gyomorgörcsöd minden óra előtt.

Amit pedig így a vezetés tanuláshoz tudnák tippet adni, az az, hogy mindig készülj az órákra. Ha kell, írd fel még az elején, hogy hoyg kell elindulni az autóval, milyen sorrendben kell csinálni a váltásokat, milyen alapszabályokat kell követni, hogy vannka a sebváltón a fokozatok, satöbbi. Minden, aminek a magabiztos ismeretéhez sok gyakorlás szükséges (mert feltételezem, hogy nem szeretnél nagyon sok órát venni, hogy az 50 perces oktatásokon gyakorold be). Én egy Parkolj Viktóriával nevű alkalmazással néztem át mindig a parkolásokat, az sokat segített, hogy kívülről láttam egy autót beállni a parkolóhelyre, miközben magyarázatokat is fűztek hozzá, hogy mit hogy kell. Illetve ne féj a vezetéstől, gondolj mindig arra az alapszabályra, hogy mindig a hátul jövő figyel az előtte lévő forgalomra. Ezért ha valamiben elsőre bizonytalan vagy és emiatt nem mész gyorsan vagy meg kell állnod, akkor se pánikolj be, hogy mögötted beléd fognak szaladni, hiszen minden berendezés megvan az autódon ahhoz, hogy a mögötted lévő lássa, hogy mit csinálsz. :) Nekem ez volt probléma sokáig, rettegtem attól például, hogy a lejtőn elindulásnál visszagurulok a mögöttem álló autóra.

2019. júl. 21. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!