Véletlenül behúzott kézifékkel mentem haza. Nagy bajt okoztam?
Egy BMW 525 TDS E39-es autóról van szó. 29 km-re lakok, munkából mentem haza.
Fura volt, hogy nem húz annyira az autó, mint korábban. Illetve kicsit ilyen fémes hangot hallottam.
Majdnem otthon voltam, amikor észrevettem, hogy világít, hogy be van húzva a kézifék.
Viszont, hogy lehetséges hogy behúzott kézifékkel igazából tudtam közlekedni? Gyakorlatilag csak gyorsításkor volt lomhább picit az autó
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hogy mi van?????
Levezettél 30 km-t behúzott kézifékkel???
És akkor sem vetted észre hogy be van húzva, amikor nem tudtál gyorsulni?
Egyébként egyszerű a válasz. Rommá vannak kopva a betétek. (Most még jobban)
Eddig is szar volt a féked, most még szarabb. Javaslom, hogy látogass meg egy szerelőt. Magad inkább ne nyúlj hozzá...
Most kb olyan állapotban lehet, hogy egy lejtőn legurulna behúzott kézifékkel
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha behúzott kézifékel mentél, és nem fogta meg au autót8el tudtál indulni) akkor szar a kézifék
Ezért tudtál vele igy emnni
ba ja már nem lesz, mert alapból már szar volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én se értem, hogy nem vetted észre. Ha behúzott kézifékkel próbálnék meg a szokásos kis gázzal elindulni, nekem le is fullad az autóm. Arról nem is beszélve hogy folyamatosan villog a kontroll-lámpája és közben hangosan pittyeg.
Valószínűleg nem fog jól a kéziféked. Különben füstölt volna és égett szagot éreztél volna. Szóval így is, úgy is időszerű lett volna ránézetni arra a kézifékre ezek szerint.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igazad van, világíthat bármi, ki van fizetve!
Lehet az kézifék, olajnyomásjelző, országúti visszajelző...
Gondolom elégedett vagy, mert tetszik a szép színes műszerfal!
:D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az hogy kis gázzal lefulladsz-e a kézifék beállításától függ. E36-nál és 46-nál tudod a kézifék szoknya alatt állítani, nem tudom hogy e39-nél is így van-e. De ha laza volt simán el tudom képzelni hogy fel se tűnt.
Egy ilyen menet a fékbetétet illetve ha visszafog akkor a kuplungot tudja koptatni (utóbbit csak az elindulások alatt). Emellett azért se tesz jót mert hevül ugye egész úton a fék. Másnak is betehet, de az nem gyakori.
Én azt mondom lehet eleve laza volt, nézd meg hogy kell feszesebbre húzni a kéziféket. Ha megy és be tudod úgy állítani hogy 3 kattanásnál ne tudjál kis gázzal kuplungot felengedve elindulni akkor egy ideig még elmegy. Ha feszítés után teljesen jól indul 3 kattanásnál és könyöködig kell felhúzni hogy fogja az autót akkor bizony cserés.
Beállítani be tudod egyedül is igazából, de jobb 2 emberrel. Legegyszerűbb ha mind2 hátsó kerék a levegőben van. Egyik ember tekeri hátul a kereket, másik állít és fékez elől.
Csak biztonságosan csináljátok, ne essen vagy guruljon rád az autó. E39 nem egy könnyű darab.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!