Véletlenül behúzott kézifékkel mentem haza. Nagy bajt okoztam?
Egy BMW 525 TDS E39-es autóról van szó. 29 km-re lakok, munkából mentem haza.
Fura volt, hogy nem húz annyira az autó, mint korábban. Illetve kicsit ilyen fémes hangot hallottam.
Majdnem otthon voltam, amikor észrevettem, hogy világít, hogy be van húzva a kézifék.
Viszont, hogy lehetséges hogy behúzott kézifékkel igazából tudtam közlekedni? Gyakorlatilag csak gyorsításkor volt lomhább picit az autó
Hogy mi van?????
Levezettél 30 km-t behúzott kézifékkel???
És akkor sem vetted észre hogy be van húzva, amikor nem tudtál gyorsulni?
Egyébként egyszerű a válasz. Rommá vannak kopva a betétek. (Most még jobban)
Eddig is szar volt a féked, most még szarabb. Javaslom, hogy látogass meg egy szerelőt. Magad inkább ne nyúlj hozzá...
Most kb olyan állapotban lehet, hogy egy lejtőn legurulna behúzott kézifékkel
Ha behúzott kézifékel mentél, és nem fogta meg au autót8el tudtál indulni) akkor szar a kézifék
Ezért tudtál vele igy emnni
ba ja már nem lesz, mert alapból már szar volt.
Én se értem, hogy nem vetted észre. Ha behúzott kézifékkel próbálnék meg a szokásos kis gázzal elindulni, nekem le is fullad az autóm. Arról nem is beszélve hogy folyamatosan villog a kontroll-lámpája és közben hangosan pittyeg.
Valószínűleg nem fog jól a kéziféked. Különben füstölt volna és égett szagot éreztél volna. Szóval így is, úgy is időszerű lett volna ránézetni arra a kézifékre ezek szerint.
Igazad van, világíthat bármi, ki van fizetve!
Lehet az kézifék, olajnyomásjelző, országúti visszajelző...
Gondolom elégedett vagy, mert tetszik a szép színes műszerfal!
:D
Az hogy kis gázzal lefulladsz-e a kézifék beállításától függ. E36-nál és 46-nál tudod a kézifék szoknya alatt állítani, nem tudom hogy e39-nél is így van-e. De ha laza volt simán el tudom képzelni hogy fel se tűnt.
Egy ilyen menet a fékbetétet illetve ha visszafog akkor a kuplungot tudja koptatni (utóbbit csak az elindulások alatt). Emellett azért se tesz jót mert hevül ugye egész úton a fék. Másnak is betehet, de az nem gyakori.
Én azt mondom lehet eleve laza volt, nézd meg hogy kell feszesebbre húzni a kéziféket. Ha megy és be tudod úgy állítani hogy 3 kattanásnál ne tudjál kis gázzal kuplungot felengedve elindulni akkor egy ideig még elmegy. Ha feszítés után teljesen jól indul 3 kattanásnál és könyöködig kell felhúzni hogy fogja az autót akkor bizony cserés.
Beállítani be tudod egyedül is igazából, de jobb 2 emberrel. Legegyszerűbb ha mind2 hátsó kerék a levegőben van. Egyik ember tekeri hátul a kereket, másik állít és fékez elől.
Csak biztonságosan csináljátok, ne essen vagy guruljon rád az autó. E39 nem egy könnyű darab.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!