Miért nem, hoznak, gyártanak 600 cm3-es turbó motoros kisautókat Európában és nálunk?
Miért nem lehet kapni nálunk ilyeneket mit ezek:
Nagyon jól néznek ki szerintem. Városba, rövidebb vidéki utakra elég jónak tűnnek. Ráadásul a Wagonr még hibrid is.
A 600 köbcentis határ Japánban csak törvényi előírások miatt lett nevezetes. Európában általában 999 vagy 1199 köbcentitől lefelé szoktak valamilyen adókedvezményt adni (a magyar jogszabályok általában pont a kettő között 1100 köbcentit nevesítenek).
A Fiatnak van egyébként 875 köbcentis Twinair motorja s még újabb 999 köbcentis Firefly kódnevű csúcsmotorja, a Renault-Mercedesnek 899 köbcentis háromhengerese, valamint a VW-nek is van 999 köbcentis motorja (mindegyik létezik turbóval). Szerény véleményem, hogy nagyjából mindegyikkel jobb autókat tudnak építeni, mint a kei carok (VW Polo, Seat Ibiza, Fiat Panda, Fiat 500, Renault Twingo, Smart), én vezettem párszor WagonR+-t, de nem voltam elragadtatva az örömtől. Szörnyű magas, nem autós érzés. S ha megnézed a marketing fotókat akkor egyébként a japók sem azzal igyekeznek eladni ezeket a járgányokat, hogy milyen jó az úttartásuk vagy könnyen vezethetőek, hanem hogy a városi urbánus nép be tudja rakni a kutyáját meg csajoknak is ideális.
A Suzuki egyébként csak "kis" hibrid - kb. mint ha két AA elemet rákötnél a hajtásláncra, annyi értelme van az ő SHVS rendszerüknek (ha jól tudom, a Continentaltól vették).
Ezeket csak belső piacra gyártják. Azt állítják, hogy Európában erre nem lenne igény.
Most már nem is fognak ilyeneket idehozni, mert csak elektromosban gondolkodnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!