Turbó benzi motor (TFSI,2008) helyes működtetése? Leállítás előtt meddig kell alapjáraton mennie? Indítás előtt van teendő? Egyéb, amire oda kell figyelni?
Figyelt kérdés
2019. jún. 24. 19:23
1/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Turbó benzin,de nem tfsi van
Ha pályán nyomom vagy hegymenet akkor nem állítom le kapásból...igyekszem motorféket is használni pláne amikor a pályáról megyek le, a turbó ilyenkor kap olajat ,de már nem tölt és nem melegszik és nem kell annyit járatni. Ha a hegy közepén akarok megállni akkor kb 2 percig simán járatom.
Egyéb amire oda kell figyelni,hogy ameddig az üzemi hőmérsékletet nem éri el addig ne tipord ki az autó lelkét.
A jó és tényleges rendszeres olaj csere (én 7000 környékén már cserélem, nekem 0w30 az olajam) csodát ér!
2/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez a leállítás előtti járatás nagyon benne van a köztudatban. Én is csak akkor járatom egy-két percig, ha autópályán állok ki, vagy hegymenet után. Átlagos városi forgalom után teljesen felesleges. Az enyém start-stopos. Városban pl egy piros lámpánál simán leállítja. Autópályán ha kiállok, nem. Szerintem nem véletlenül. Valami 20 féle dolgot figyel, mikor állíthatja le.
3/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A turbó fordulata a lényeg, ne pörögjön 100 ezres fordulattal, amikor leállítod, mert olyankor megszűnik a turbó olajozása. Hidegen nem ajánlott pörgetni, meg kell várni, amíg az olaj bemelegszik. Jó olaj, sűrű csere és akkor sokáig fogja bírni.
4/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
2-3 perc..
Indítás járatás 5 perc.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!