Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan váltsak vissza sebesség...

Hogyan váltsak vissza sebességet helyesen?

Figyelt kérdés
A kérdés adott, mivel kezdő vagyok nem mindig sikerül visszaváltani helyesen például 5-ből 4-be, mivel megugrik a kocsi, csúnyán csinal a motor, felmegy a fordulatszám, egy golf 4 1.9 sdi-ről van szó.

2019. jún. 2. 20:52
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Ha motorfékezni szeretnél, akkor fogásponttól csúsztasd a kuplungot, akkor nem fog megugrani. Ha csak magasabb fordulatszámon szeretnél haladni, akkor a kuplung kiengedésével egyidejűleg adj gázt is.
2019. jún. 2. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
6%
Lassítani kell mielőtt visszaváltasz az adott fokozazhoz megfelelő sebességre.
2019. jún. 2. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
63%
Csúsztatni kell a kuplungot. Mellette adj gázfröccsöt is.
2019. jún. 2. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
82%
Nagyon egyszerű, egy kis gyakorlati példa. Nézd meg mekkora a fordulatszám hármasban 50-nél, jegyezd meg, majd kapcsolj fel négyesbe, menj egy kicsit az 50-et tartva, majd visszaváltáskor kinyomott kuplungnál emeld a fordulatszámot annyira amennyire hármasban volt és engedd rá a kuplungot. Szinte vajsima lesz. Csináld lassan először nyugodtan, akár több fokozatban magasabb fordulaton is kipróbálhatod, gyakorlással egy gyors gázfröccsel is el fogod találni a megfelelő fordulatot. Írd be youtube-ra hogy "rev matching" ez fordulatszám illesztést/párosítást jelent, csomó magyarázó videó van róla, hogyan kell csinálni és miért. Modernebb autókban már az elektronika megcsinálja helyetted.
2019. jún. 2. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
78%
kicsit lassítasz, majd mikor visszaváltottál ugyan úgy kicsit csúsztasd a kuplungot és ne dobd rá. Azért rángat mert hírtelen engeded vissza
2019. jún. 2. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
0%

Miért akarja mindenki csúsztatni a kuplungot, nem tesz ám az annyira jót neki...

Az meg le van pontozva, aki azt írja, hogy olyan sebességgel kell haladni, aminél csúsztatás nélkül simán rá lehet engedni, nem is értem...

Csak akkor kell a gázadás, ha előzés miatt akarsz visszaváltani és nincs lehetőség rá, hogy lelassuljon az autó.

2019. jún. 3. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Ha olyan sebességgel haladna, ahol csúsztatás nélkül fel lehet engedni, akkor nem kéne visszakapcsolni.

A csúsztatásnál sokkal jobban árt az a rántás, ha csak leugrik a kuplungról. Akár a féltengelycsuklóknak, akár a motortartó bakoknak, akár a kuplungszerkezetnek.

2019. jún. 3. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
39%
Van az a szint, ahol még nem kezd el rángatni az autó, de egy kuplung kinyomás nem emeli akkorára a fordulatot, hogy rá kelljen szabályozni és akkor nem fog rántani. Persze, sokkal egyszerűbb rommá csúsztatni a kuplungot és utána azt cserélni 100 000-nél, mint vigyázni rá és megtanulni normálisan váltani.
2019. jún. 3. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
67%
Így van, minél kevesebb csúsztatással kell dolgozni, egyébként ha plusz/mínusz 150 fordulattal eltalálod nem fog rántani, mert ilyen kis különbségnél mire teljesen összezárnak a tárcsák, addigra a gyorsabban forgó tárcsa magához "húzza" a lassabbikat. Ha mindig használod a revmatchinget, nem csak visszakapcsoláskor, de nagyobb sebességbe váltáskor is, és jól csinálod akkor kb. örök a kuplungod.
2019. jún. 3. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
59%
Muszáj csúsztatni egy kicsit. Én is tudok gázfröccsel visszaváltani, de egy 1.9 SDI (!!) motornak nagyon nem áll jól, és nem is való neki, hogy rúgdosd a gázt. Inkább egy fél másodperces csúsztatás + közben finom gázadás sokkal elegánsabb, hatásosabb, és teljesen rángatásmentes. Nem, nem ég le a kupung, nekem volt 320 ezer km-el gyári kuplungtárcsás autó, amiből 80 ezret én tettem bele, és még jó volt mikor eladtam.
2019. jún. 3. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!