Angliában a motorokon is fordítva van minden, gázkar kuplung?
Ma már nincs különbség, minden kezelőszerv ugyanott van. Valamikor viszont voltak eltérések. A kormányon ugyanúgy helyezkedtek el a kezelőszervek: jobb oldalon gázszektor vagy gázfogantyú és az első fék karja, bal oldalon kuplungkar. Az alsó kezelőszervek viszont tükrözöttek voltak: jobb oldalon a berúgókar és váltókar, bal oldalon a fékpedál és a lánchajtás. Ez azért volt, mert a bal oldali közlekedés miatt balra húzódtak le a motorral az út szélére és így könnyebb volt indítani. A motor mellé, annak jobb oldalára állt a vezető, bal lábbal rúgta a berúgókart, majd átlépett a motor fölött és mehetett is. Mivel a berúgókar jobb oldalra került, a váltót is úgy alakították ki, hogy a kapcsolóberendezés jobbra, a lánchajtás balra kerüljön. Így jobbra szerelték a váltókart, bal oldalon volt csak hely a fékpedálnak.
Ez a '70-es évek közepéig, a hagyományos, különálló váltós brit motorok kimúlásáig volt így, a blokkváltósoknál ők is balos váltókart használtak. Viszont a japán motorokon általános bal oldali lánchajtás a brit motorokról örökölt megoldásként maradt fenn a mai napig.
Így van, mostanában figyelem hogy az első féket a bringákon baloldalt teszik.
Hogy miért ez furcsa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!