4-esből 2-esbe váltáskor hány km/h-ra kell lelassítani, hogy ne lökődjek meg a kuplung felengedésekor?
#5 viszont azt fogja mondani, hogy VRÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚM.
Kérdező: mennyinél váltasz fel hármasba? Egyébként meg a kuplungról sosem érdemes leugrálni, hacsak nem akarod szórakoztatni az utasaidat egy jó kiadós kajálás/piálás után.
4-esben nyomod neki, kanyar előtt fék+gázfröccs közben vissza 2-be és kanyarodhatsz is. Heel-toe. ;)
De amúgy minden extra nélkül tényleg csak annyi kell, hogy adsz egy kis gázfröccsöt visszaváltás közben.
Nem önmagában a sebesség miatt ránt.
Azért ránt, mert a motor és a kerekek eltérő sebességgel forognak. Amikor felengeded a kuplungot, akkor egyenlítődik ki ez a különbség.
Ha pl. 50-nel mész, akkor 4-esben mondjuk 1500 a fordulatszám, 2-esben viszont kb. 3000. Ha kicsit lassaban váltasz, akkor váltás közben visszaesik a fordulatszám alapjáratra (800), tehát, amikor felengeded a kuplungot, akkor a kocsi lendülete fogja felgyorsítani a motort 800-ról 3000-re. Emiatt fog rántani egyet.
Ezt 2 módon tudod kiküszöbölni:
1) hosszabb ideig csúsztatod a kuplungot, így a motornak van ideje fokozatosan felgyorsulni, így nem egy hirtelen rántás lesz.
2) váltás közben a motort a sebességnek megfelelő fordulatszámra hozod (az előző példában 3000-re). Vagyis amíg nyomod a kuplungot, egy kis gázfröccsöt adsz. Így nem lesz sebességkülönbség, tehát akár le is ugorhatsz a kuplungról, akkor sem fog rántani.
"a. 4-esben eleve 50-60 körül szoktunk menni, onnan visszarántod 2-be, nem kell csodálkozni, hogy ugrál, jó, hogy szét nem száll."
Persze, teljesen igazad van. De nem is mondtam, hogy ezalatt a normális autóvezetést értem. Ez már vadulás inkább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!