Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az új Dacia Dusterhez inkább...

Az új Dacia Dusterhez inkább melyik motort lenne érdemes venni?

Figyelt kérdés

Az 1.5 dCi-t (115 le) vagy az új 1.3 TCe (150 le) motort inkább?


Mármint megbízhatóság szempontjából gondolom. Azt tudom, hogy az 1.5 dCi már jól bevált motor, meg nem is fogyaszt annyit, mint a TCe. Viszont kicsit félek attól, hogy a dieseleket kitiltják, stb. Bár ha jól tudom, akkor csak Euro 5-től lefele lesz kitiltás... A benzines többet fogyaszt, meg ugye kis köbcentis turbós motor, nem szoktak ezeknek hosszú életet jósolni, de én azért ezen a motoron is elgondolkoztam...


2019. jún. 21. 15:29
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:

"Viszont kicsit félek attól, hogy a dieseleket kitiltják, stb."

Amit újonnan veszel, az egy Euro6-os dízel. Még tervben sincs, hogy ezeket bárhonnan is kitiltsák. Ugyan más márkát, de tavaly vettem én is új dízelt és abszolút nincsenek ilyen félelmeim. Viszont, ha valóban inkább rövidebb utakon, főleg városban használod, akkor én is a benzinesre szavazok.

2019. jún. 21. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a választ! Szerintem az 1.3-as turbó lesz 150 lóerővel.
2019. jún. 21. 21:02
 13/23 anonim ***** válasza:
Az a "baj" ezzel a Dusterrel, hogy az ember vérszemet kap hogy milyen olcsó és a világon mindent beledobálna :D
2019. jún. 21. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:

Magyarországon 2050-re se lesz semmilyen kitiltás. Szarság az egész. Amúgy dCi teljesen jó konstrukció. Ahhoz képest is, elég jól mozgatja a tonnás bódét.

Ha új autót veszel, akkor megveheted persze az 1.3-at is, csak arra kell figyelni, hogy mielőtt baja lenne, azelőtt eladod. De a dízel mindenképp jobb választás.

2019. jún. 21. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
Erdélyi vagyok, ezáltal sok Dustert láttam már, sőt vezettem is. Kizárólag 1.5 DCI-vel szabad venni, az illik bele, mert magas, viszonylag nehéz autó. Oké, ez az új 150 lovas benzines biztos bikaerős, de a kis köbcenti miatt rossz lesz vele elindulni helyből, és szerintem a fogyasztás is duplája a DCI-nek.
2019. jún. 22. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:

Én úgy tudom, hogy az egyes fokozat nagyon rövid és a legtöbben nem is használják, kettesből indulnak. Nem hinném, hogy bármi nehézség lenne egy 1,3-mas motornál az indulással, nem egy nehéz autó azért a Duster.

No meg azért van egy fontos tényező: a hegyek. Romániában vannak, itt meg nincsenek. Itt bármilyen kicsi motor elvonszolná ezt az autót.

2019. jún. 22. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Igen, a dCi nagyon jó, kiforrott motor, ezt tudom, illetve tapasztaltam is. Viszont főleg városban lenne használva a kocsi, nem mindig tudna bemelegedni a motor. Ezért lenne jobb az 1,3-as, ami többet fogyaszt, de kibírható. Mit jenet az pontosan, hogy "mielőtt baja lenne"? Milyen baja lenne ennek a motornak? Mondjuk azt l tudom, hogy a kis köbcentis turbós motorok élettartama nem olyan hosszú, de miért nem?
2019. jún. 22. 16:59
 18/23 A kérdező kommentje:
Egyébként azért ragaszkodom ennyire a 150 lóhoz, mert szeretek lendületesen vezetni, ha egyszer kétszer megyek autópályára... A diesel meg ugye csak 115 lóerő... Bár annak meg a nyomatéka több... A gyári adatok szerint az 1,3-as 10,4 másodperc alatt gyorsul százra, a dCi meg 10,5 másodperc alatt. Akkor talán ugyanúgy mozog mindkekét motorral? De hogyan, ha az egyik erősebb, sokkal?
2019. jún. 22. 17:03
 19/23 anonim ***** válasza:

"Egyébként azért ragaszkodom ennyire a 150 lóhoz, mert szeretek lendületesen vezetni, ha egyszer kétszer megyek autópályára... "


Nem akarok darázsfészekbe nyúlni és újabb benzin-dízel vitát generálni. De pont autópályán nem fogod kihasználni a benzines 150 lovát. Autópályán én általában a tempomatot benyomom 130-140 között és csak fogom a kormányt. Mennyit forog a főtengely ilyen fordulatnál? Sacc/kb 3000-re tippelem a benzinesnél. A 150 lovat közel nem adja le ilyen fordulatnál. Azt csak valahol 5000-6000 környékén.

Annak idején 150Le/240Nm benzines és 160Le/350Nm dízel között vacilláltam. Vezettem mind a kettőt. Hát nem kis különbség volt érzetre a kettő között! Azonnal eldőlt a dilemma, meggyőző volt a különbség. Nagyon kellemes a dízelnél, hogy a működési elvéből adódóan alacsony fordulaton adja le a nyomatékát és a teljesítményt. Viszont továbbra is azt írom, hogy ha nem használod ki a dízelt, sok a városi rövid táv, akkor a benzinest kell választani. A turbó benzineseknek már nem olyan nyomatékszegények, mint a szívók. Hidegen nem taposd a turbó miatt! Olajat rendszeresen cseréld! Ma már nem olyan ritkaság a turbó benzines motor. Mégsem hallani, hogy folyamatosan extrém kevés futás után esnének szét. Az tény, hogy több odafigyelést, törődést igényelnek, mint a szívók. De ha vigyázol rá, karban tartod, véleményem szerint az is becsülettel kiszolgál majd.

2019. jún. 22. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

Úgy, hogy a nyomaték számít igazából ilyen esetekben. Nem szoktam ezen rugózni, szóval béna magyarázat lesz, de a fordulatszám és a nyomaték sem állandó, bizonyos fordulatszámon éri el a maximumát mindkettő. A 150 lovat valószínűleg olyan nevetségesen nagy fordulaton adja le az autó amin soha a büdös életbe nem használnád (hasra csapok: 5800). Továbbá a lóerő igazából a (forgató)nyomatékból és a fordulatszámból jön.

Ha lendületesen akarsz vezetni, pláne pályán, akkor nem SUV-ot kell venni. Amúgy is valószínűleg nagyon zajos lesz pályán, tök minegy milyen motorral veszed.

Állandó városi használatra meg még mindig ott van az 1,6-os szívó... De én a helyedben elmennék egy tesztvezetésre, aztán az adott kocsiban lévő motorhoz viszonítanék.

Van erről a témáról egy rakás cikk egyébként:

[link]

[link]

(Nem olvastam el őket, csak a gugli a barátom.)

2019. jún. 22. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!