Ha az autóm motorja 5ös sebességben, ami a legmagasabb 100-110km/h sebességnél 3000es fordulaton pörög, az nem sok egy kicsit? Valami hiba lehet a kocsival? Csak mert a Kreszen 1 éve azt mondták 2000nél már váltani kell. De nincs feljebb!
Az utolsó motorok, amik kényesek voltak a magasabb fordulatra és előfordultak magyarországi járművekben, az a legendásan szar lengyel Nysa-Zuk-Warszawa alulvezérelt oldalt szelepelt, későbbi változatokban felül szelepelt motorjai voltak. Ha csak a kicsit is meghajtottad, már beégtek a szelepek, lehetett széteszedni, vinni a hengerfejet gépműhelybe...
De könyörgöm, ezek az "autók" II. világháború utáni már megtervezésekor is elavult szovjet technika, a Pobjeda másolatai voltak
Ja-ja. Az én oktatómnak is annó az volt a mániája, hogy csak akkor válthatok vissza, ha már rángat az autó. Mindig rám szólt, hogy váltsak fel, mert mit gondolok én, mennyi pénze van neki tankolni.
Nem vitatkoztam vele, de magamban elkönyveltem, hogy ha levizsgázok, a saját autómnál biztosan nem így fogom csinálni.
"Szinte minden szívó benzines 3000-et forog 100-nál. Nincs ezzel baj. A 2000-es HDI-m forog 140-nél 3200-at."
Azért akad kevés kivétel, de nagyjából igen, az ilyen 1.0-1.6 szívó benzinesek manuális váltóval általában 100-110km/h körül vannak 3000-es fordulaton. Az 1.6 CDTI-m 140-nél 2400-2500 körül forog. De mai dízelhez(!) képest ez sem kiugróan alacsony érték, vannak ennél hosszabb váltók is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!