A kanyarfény pontosan mit jelent egy autónàl?
Nem fordul a lámpa.
Vagy nagyon ritka és csillagászati árú LED-mátrixos fényszóró van, ahol a "vetített kép" kifejezést szó szerint kell érteni, mert tényleg nagyon pontosan be tudja állítani, hogy hova világítson sebességtől, haladási iránytól, szembejövő járműtől függően, vagy a kanyarodás irányának megfelelő ködfényszórót kapcsolja be.
Nem sok kocsiról tudok, aminél a fényszóró fordult, egy Tucker nevű születése után nem sokkal hamvába holt amerikai kis gyártó:
A Tatra régebbi modelljei:
Vagy a régi Citroen DS:
1. A legegyszerűbb az a mit írsz a ködlámpa felkapcsolgató módszer. Főleg VW konszernes autókon láttam ilyet, de ma már biztos több gyártó is alkalmazza.
2. megoldás: Az előző autóm egy 2005-ös H Astra volt, kanyarkövető adaptív bixenon fényszóróval. Ennél a fényszóró lencséje ténylegesen be is fordult a kormányszög érzékelő jelére. Azaz ha jobbra tekerted a kormányt a fényszóró és az általa vetített fénykéve jobbra fordult, ha balra, akkor balra. Magánvéleményem szerint ez a legjobb, leghasználhatóbb megoldás.
3. A mostani autóm LED-mátrix fényszórós. Elvileg ez is kanyarkövető. De ebben nincs vízszintesen mozgó alkatrész (kevesebb hibalehetőség). Egy-egy oldalra világító led-szegmenst kapcsol be a vezérlő, ahogy fordítod a kormányt. A semminél többet ad ez a megoldás, de saját tapasztalatom alapján nem világít be olyan jól és olyan távolra a kanyarba mint a tényleges optika lefordításos. Előnye ahogy említettem, hogy hosszabb távon is talán üzembiztosabb: nincs mechanika mai idővel kikopik, nincs állítómotor, érzékelő, stb., csak ledeket kapcsolgat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!