Autónál első lámpaburát külön cserélik vagy az komplett lámpát?
Mivel már nincsenek üveg lámpabúrák úgy 50 éve csak egyben cserélik.
Viszont erre a típusra max. 20.000 forint a bontott, szóval nem kell befosni a csere költségétől. Kivéve persze ha a lámpamosós változat.
Autóknál a külön cserélhető lámpaburák divatja már vagy 40-50 éve elmúlt. Legkésőbb a halogén fényszóróizzók megjelenésekor minden márka átállt az egybeépített fényszórókra, mert nem nagyon volt olyan gumitömítés, ami a halogének nagyobb hőmérsékletét és UV-jét (tuuuudom, tuuuudom, a halogénizzók kvarcüveg burája elnyeli az UV-t, de a nagyobb fényáram miatt még csökkentett UV-vel is magasabb a kumulált érték) elviselte volna úgy, hogy hosszú távon rugalmas marad és nem tapad fel sem a burára, sem a tükörre szétszereléskor.
Ám ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne külön cserélni csak az üveget. Ha baromi sok időd van és még kedved is akad ahhoz, hogy a hülye profilba nyomott tömítések kikaparásához célszerszámot faragj, akkor le lehet fejteni az üveget a tükörről, majd ha megvan a technológiád ahhoz, hogy megfelelően időtálló ragasztóval nagy pontossággal ragaszd fel az üveget a tükörre, meg lehet próbálni új üveget felerőlködni a lámpára.
De ha a végeredményre vagy kíváncsi: sokkal egyszerűbb és olcsóbb komplett fényszórót venni, ahogy előttem is írták.
2004-ig még cserélhető üveg volt rajta és azt lehet kapni külön nagyjából 8-10e Ft-ért.
Ha ilyen még, akkor szerencséd van:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!