Melyik rosszabb egy automata váltós autónak?
Örököltem nagyfateréktől egy ‘96-os 3 fokozatú bolgyóműves ezres Swiftet.
Olvasgattam itt, hogy nem nagyon éri meg vissza kapcsolni üresbe, ha mondjuk tudom, hogy csak pár mpig fogok állni (mondjuk zebra, vagy tudom hogy mindjart zold, kiszall valaki, stb)
De ugye mondjuk egy pirosnál késő este ez zavaró fény lehet a mögöttem lévőnek.
Múltkor kipróbáltam és ha teljesen behúzom a kéziféket és elengedem a fékpedált akkor se tud kúsznj előre az autó.
Ez mennyire károsítja az autót? Vagy ugyanúgy semmi baja nem lesz ?
A kézifék a hátsó kerekeket fogja, az üzemi fék mind a négy kereket. Az automata váltó a működéséből adódóan mindig "csúszik" pontosabban kúszik az autó, amikor sebességben van és nincs lefékezve. Ez a kúszás nem káros a váltóra nézve.
Azért automata, hogy ne kelljen váltani, elindulsz D-ben, hosszabb állásnál (pl. vonat) N, lámpánál D, a célhoz érve N vagy P. A P állásban reteszelve van a váltó, N állásban nincs.
A kézifék ugyanúgy megtartja, semmi különbség nincs.
Szóval ha jófej akarsz lenni, akkor kézifékkel is állhatsz a lámpánál.
Bár az ilyen régi autók lámpái szerintem nem zavaróak, a modern ledes fosok égetik ki az ember retináját.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!