Miért az autókra van rászállva mindenki környezet szennyezés miatt mikor napinta több száz vagy ezer repülő megy át pl itt európa felett ezekre miért nincs szigorítás?
Nem igaz, hogy "az autókra van rászállva mindenki". Nyugat-Európában a környezettudatos emberek szándékosan kerülik a repülést.
Miért szeretnéd, hogy Európában nagyobb legyen az autók környezetszennyezése?
#3 hagyjuk már ezeket a gazdagékat nyugton :)
Jusson ilyenkor eszedbe, hogy mennyi embernek kisebb az ökolábnyoma a tiédnél, csak azért, mert csóróbb nálad. Nem kell a 3. világig elmenni, itt határon belül is.
Nekem egy Boeing Dreamliner sem szokott elrepülni az ablakom alatt, hogy idepöfékelje a gázait.
Nem érdemes minden kibocsátást egy univerzális "környezetszennyezés" címszó alá venni! Két külön témát kell megkülönböztetni:
1) A CO2 kibocsátást: ez egy semennyire nem toxikus gáz - te is kilélegzed, színtelen, szagtalan, átlátszó, stabil, semmi baj nincs vele egészségügyi szempontból. Ő a klímaváltozás ellen harcolóknak nem tetszik vélt vagy valós okokból, máskülönben engedhetnénk bőven tovább a CO2 kibocsátást. Hogy lokálisan vagy a légkörben, az mindegy.
2) Kb. minden egyéb részecske kibocsátását: CO, NOx, HC, PM (korom). Ezeket nem akarod ember által lakott területek közelében kieregetni, mert nagy mennyiségben jelentősen rontja az egészségügyi állapotod, rákot okoznak, szóval ezek azok a cuccok, amik az éghajlatváltozásra nincsenek hatással, de ki lehet mutatni komoly egészségügyi kutatásokkal is, hogy x%-al nagyobb NOx kibocsátás hány ember idő előtti halálához vezet.
Szóval a klíma-rettegők miatti állítólagos környezetszennyezést ne keverjük a ténylegesen bizonyított, egészségkárosító környezetszennyezéssel! Amerikában lehet, hogy engedik a V8-as motorokat, de ott is rátetetik a legkorszerűbb részecskeszűrő berendezéseket, mint Európában, hogy ne eregessen egészségkárosító cuccokat. Csak ők a CO2-re tojnak magasról.
"miért nincs szigorítás?"
Sokkal durvább szigorítások és szabályok vannak a repülőgépekre mint az autókra. Elég megnézni a régebbi és mostani hajtóműveket. Fogyasztás a töredéke a régieknek, zajhatás szintén, újabb típusoknál 2 hajtóművel oldják meg azt, amit a régebbieknél 3-4-el.
Matekozz kicsit.
Az átlagpógár többnyire egymaga viteti a száz kilós valagát másfél tonna vassal, és ehhez eléget 6-7 liter üzemanyagot 100 km-re.
Vegyünk egy repülőt: Boeing 767-400, csak azért ez, mert ez jutott kapásból eszembe.
Hatótávolság: 10.415 km
Utasok száma: 304 fő
Üzemanyagtartály kapacitás: 90.770 liter, és a hatótávot nem az üzemanyag utolsó cseppig történő elhasználásával számítják ki, de ezt most hagyjuk ki a számításból.
90770 / 304 = 298,58 liter jut egy utasra
298,58 / 104,15 = 2,87 liter/100km/fő
(104,15: ennyi 100 kilométeres szakasz a hatótávolság)
Érted? Ez annyi, mintha egy 850 km/h sebességgel közlekedő autó egy utassal ennyit fogyasztana.
Akkor most melyik is a környezetszennyezőbb utaskilométerre vetítve?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!