Kezdő motornak mit ajanlotok?
A gs500 jó kezdő motor.
az mt07 már azért jóval izmosabb vadabb jószág.
Ha ésszel használod a gázt és nézed a kilométer órát akkor nem lesz bajod a mt07el sem.
A lóerők nem az egyenes kigyorsításban tudnak megölni hanem mikor alábecsülöd a tempót és olyan szituációba kerülsz amit nem tudsz megoldani azzal a sebességel. Legsűrűbb hiba a kanyar ugye aminek a közepén veszi észre az ember hogy húha nem tudja tartani az ívet.
Szóval ha ilyenre figyelsz akkor mt07 is sima liba,gyorsan megszokható kis jószág.
Én 20 évesen kezdtem el az A2-t, első motorom egy 125-ös volt. Én nagyon örülök, hogy nem egy 48 LE-s motorral kezdtem. Józannak tartom magam, de szerintem nem úsztam volna meg mostanig közel 35 ezer km-t baleset nélkül (ebből csak 5 ezer volt a 125-össel, azóta volt egy 650-es, most meg 900-as).
Nem tudhatod előre, hogy mit hoz ki belőled ez a szabadság és 270 LE/tonna párosítás.
Illetve nem vesszük meg az álom motorunkat első motornak, mert szinte biztos, hogy nem fogja karcok nélkül megúszni. A bátyám 650-es Dakart vett, fel is döntötte 3-szor, illetve 1 éve össze is törte, amikor sietősen gyorsult ki egy kanyarból és kicsúszott a hátulja. Pedig amúgy ügyes, voltunk vezetéstechnikai tréningen is, voltunk többezer km-t túrázni és nem volt semmi gond, pár necces helyzetet tök ügyesen megoldott. Azaz vett 1 millióért egy motort, és most kell rá költenie kb 2-300 ezer forintot alig 1 év használat után.
Ugyanakkor céltól függően kevés a 125 cc. Én azzal is voltam túrázni, utassal, át a Tátrán, izgalmas volt, de vannak hátrányai.
Ha főleg városon kívül mennél vele, akkor túl gyenge, ami veszélyesebbé teszi sok esetben.
Azóta rég azon a véleményen vagyok, hogy 0 tapasztalattal a legjobb kezdőmotor 250 cc. Ugyanannyit fogyaszt szinte, mint a 125-ös, mert nem kell folyamatosan kitekerni a belét is, nem növöd ki olyan hamar, szinte ugyanolyan olcsó rá a biztosítás meg adó, mint egy 125-ösre, tudod tartani a tempót minden közlekedővel, akár autópályára is kimehetsz vele némi tapasztalattal a tarsolyban. Tanít türelemre hasonlóan, mint egy 125-ös, viszont nem válik annyira veszélyessé olyan hamar, ha esetleg elborul az agyad, hátha addig lenyugszol. Könnyebb, azaz kezdőnek gyorsabban megszokható, gyorsabban elérsz vele olyan szintre, hogy magabiztosan tudd irányítani, mintha valami 220 kilós döggel kezdenél. Vészhelyzetben ezek sokat számítanak tapasztalataim szerint.
Ezzel vesd össze, ha fiatalon, 0 éves jogsival, bónusz nélkül veszel egy új(abb) 48 LE-s motort, kb 4-szer, 5-ször annyit fogsz fizetni adóra meg kötelezőre, főleg ha netán budapesti lakos is vagy. Valamint nagyobb valószínűséggel töröd össze a motort, vagy ami még rosszabb, magad.
Nekem 1998-as 650-essel (48 LE) 10 ezer volt a kötelező biztosítás éves díja, majd cseréltem 2005-ös 900-asra (86 LE) és 38 ezer lett. Kb ugyanekkorát nőtt az adó is.
Ezeket mind érdemes megfontolni. Amúgy sem biztos, hogy valójában annyira tetszik az a motor, mint elsőre hiszed, vélemények, ízlések változnak. Első 2 év statisztikailag a legveszélyesebb korszak (USA kutatás alapján), kár lenne 48 LE-vel balesetezned, ha már balesetezel.
Hajrá, élvezd a motorozást, szenzációs hobbi, jármű. Csak óvatosan :)
Szerintem teljesen :) Amíg nem viszel utast, az is teljesen jó mindenhova, jobban gyorsul, mintba legtöbb autó, illetve fürgébb, mint a legtöbb nagy motor, ha városban mész vele dugóban.
Érdemes szerelővel átnézetni. Én a 650es motort 480 ezerért vettem, de közel ugyanennyit költöttem rá másfél év alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!