Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson kicsi gyertyahézag?

Krómgyűrű kérdése:

Simson kicsi gyertyahézag?

Figyelt kérdés
S50-es gép, új megszakítóval, és újszerű, tehát nem sokat futott német kondenzátorral és gyújtótekerccsel. Brisk gyertya van benne. A helyzet az, hogy nagyobb gyertyahézagnál is ad szikrát, áthúz, de meg se nyekken vele a motor. Benzint kap. Azonban ha nagyon kicsi a hézag, akkor pöc-röf indul, de a két elektróda szinte majdnem összeér. A szikra kicsi és kék. Úgy tudom az a jó, ha ilyen. Előző megszakítóval is ilyen szikra volt, talán kicsit gyengébb. Mit csináljak? Lehet, hogy a lendkerék gyengült el?

2019. máj. 22. 06:35
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

Sajnos sok válasz érkezik, de sokan nem ismerik a Simson megszakítós gyújtás működési elvét. Nem kívánok kioktató, pláne nem sértő, vagy okoskodó színben feltűnni, de az első amit le szeretnék szögezni az az, hogy lassan 30-50 éves motorokról van szó. A mágneses megszakítós gyújtás "achilles sarka" a lendkerék mágnesességében is keresendő. Alacsony gyújtófeszültség komoly problémát okoz és rontja a szikra képet, sokkal gyengébb "hidegebb" szikrát ad.

Messze a legegyszerűb, és legcélravezetőbb módszer, ha a gyertya szikraközén csökkentünk 0,05 0,1 millimétert. Az előírt 0,4 mm helyett tehát 0,3-0,35 mm-t alkalmazunk. Ideiglenes megoldásnak ez a legkézenfekvőbb.

Öreg lemágnesezett lendkerékkel magasabb gyújtófeszültséget még úgy lehet elérni, Csak S51 re átalakított gyújtás esetén, ha a trafón változtatunk pld. bontott Lada trafót alkalmazunk mert itt elérjük, hogy a Lada trafónak a 7 voltnál is biztosítania kell a stabil 17-22000 Volt gyújtófeszültséget a 0,5 0,7 mm-es szikraközű gyújtógyertyán.

A klasszikus S50 típusoknál csak lendkerék "delejezés" az egyetlen járható út a gyújtófeszültség növelésére!

A lendkerék cseréje utángyártott kinai alkatrészre nem igazán javasolt.

Szóval először próbálkozzon a szikraköz csökkentésével és a megszakítóhézag csökkentésével, ez semmibe sem kerül!!!!


A lila színű szikra az, ami a benzint könnyedén, határozottan képes meggyújtani. A kék színű már éppenhogy csak.

2019. máj. 24. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 A kérdező kommentje:

Sajnos a környéken nem találtam olyan embert, aki foglalkozik delejezéssel. Korábban is szerettem volna delejeztetni.

Azonban, mint írtam, 2 mágnes elvan repedve, szóval nem tudom, hogy a delejezés ilyen esetben végrehajtható-e.


Ön mit ajánl? Alakítsam át S51-es gyújtásúra a motort? Mi minden kell hozzá? Egy S51-es gyújtótekercs és Lada trafó? A többi megfelel? Mit hova kell kötni?


Vagy pedig vegyek CDI jeladós gyújtást? Egy oldalon árulnak egyet, sok pozitív hozzászólás áll alatta, megfizethető áron van és működik megszakítós lendkerékkel. Csak itt jön képbe a repedés. Nem tudom, hogy azzal menne-e.

2019. máj. 24. 21:37
 13/13 anonim ***** válasza:

Sem delejezés (a repedt mágnesek miatt), sem cdi. Próbálj keresni egy jó állapotú lendkereket. Veteránbörzéken, megfelelő oldalakon (pl facebook: régi segédmotorok, alkatrészek adok-veszek oldala, illetve hasonlók).

Veteránbörzék pedig itt:

[link]

2019. máj. 29. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!