S50-es gép, új megszakítóval, és újszerű, tehát nem sokat futott német kondenzátorral és gyújtótekerccsel. Brisk gyertya van benne. A helyzet az, hogy nagyobb gyertyahézagnál is ad szikrát, áthúz, de meg se nyekken vele a motor. Benzint kap. Azonban ha nagyon kicsi a hézag, akkor pöc-röf indul, de a két elektróda szinte majdnem összeér. A szikra kicsi és kék. Úgy tudom az a jó, ha ilyen. Előző megszakítóval is ilyen szikra volt, talán kicsit gyengébb. Mit csináljak? Lehet, hogy a lendkerék gyengült el?
Hézag=0,4mm. Kicsi vagy nemkicsi? Én döntsem el? Pont jó.
2019. máj. 22. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
2/13 A kérdező kommentje:
És 0,4-nél szinte összeér az elektróda?
2019. máj. 22. 07:26
3/13 veterán vas válasza:
"..szinte összeér.."
Nem szükséges minősíteni, és fölösleges elmesélni.
A gyertya, a gyújtás egyik legegyszerűbb alkatrésze. Be kell állítani 0.4 mm-re és kész. Ha hibátlan a gyertya, megfelelő a hézag és mégsem indul, akkor máshol kell keresni a hibát.
2019. máj. 22. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
4/13 anonim válasza:
hát jobb lenne a 0,7-8 tizedes hézag..ha már csak 0,4 nél hajlandó sűrítéskor gyújtani, ott bizony valami gyengébb lett(ebben az esetben talán a mágnes)...
Ha barkácsolós vénájú vagy, akkor némi buherálással, és kölcsöncuccokkal megcsinálhatnád akkumulátoros gyújtásra..macerás, de megéri, még ha csak egy prónaútra is. Akkor megtudod, milyen is a motor 0,8- gyertyahézaggal...azzal minden körülmények között indul, és megy, mint a szél. Utána ráérsz töprengeni, hogy az eredeti gyújtásból hová lett a delej...
2019. máj. 22. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
5/13 A kérdező kommentje:
Köszi, lehet akkor marad így.
Utolsó: lehet én tudom rosszul, de az akkumulátornak nem sok köze van a szikrához. Inkább fogyasztókhoz van kötve, mint index, kürt, stb. Még nem hallottam, hogy akksival jobb lenne a gyújtás.
2019. máj. 23. 10:33
6/13 anonim válasza:
Maradj a 0,4-es hézagnál, az a gyári előírás. Viszont szerezz kölcsönbe egy garantáltan működő gyújtótrafót, s próbáld meg azzal. Én már sz...tam trafó miatt, toltam is kilómétereken át. A kék szikra, kis hézagnál indulás nálam is volt, trafócsere lett belőle. A most kapható utángyártottak 1, szerencsés esetben két évet kibírnak, utána kuka. Gyárit vadászni esetleg börzéken lehet még.
2019. máj. 23. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
7/13 anonim válasza:
Még az előzőhöz egy kis kiegészítés gyertyaügyileg:
Köszi a segítséget! Nekem nincs külön trafó, egyben van a gyújtótekerccsel.
2019. máj. 23. 15:21
9/13 anonim válasza:
Az is elgyengülhet (mármint az alaplapi trafó). Írtad a lendkereket, esetleg keríthetsz kölcsönbe egy tuti jót, azzal kipróbálni. Egy hibalehetőséget ezzel kiszűrsz vagy megbizonyosodsz róla.
2019. máj. 24. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
10/13 A kérdező kommentje:
Hát figyelj. Az alaplapi trafó újszerű, 2 éves, de nem sokat használtam (össz-vissz 500 km van benne), de az tekercs része, az a sárga, mintha lenne rajta valami fekete égés vagy nem tudom mi az. Az normális vagy elégett benne valami? A másik az, hogy a lendkerék ugye 6 mágnesből áll, ebből 2 elvan repedve. Az okozhatja azt, hogy nagy szikraközzel nem indul?
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!