Segédmotor kerékpár motorjának átalakítása legálisan lehetséges?
Hogyha van egy kétütemű 50 köbcentis segédmotoros kerékpárom,és a motorján átalakítok néhány dolgot, alacsonyabb fogyasztás céljából:
-elektronikusan vezérelt gyújtást teszek bele
-karburátor helyett injektoros befecskendezést alakítok ki
-beépítek valamilyen elektronikus korlátozást, hogy a 45 km/h-t ne léphesse túl (ami a SMKP maximális tervezési sebessége ugye)
Akkor ezekkel az átalakításokkal legálisan közlekedhetek vele, úgy mint az átalakítás előtt? A motor ugyanúgy segédmotoros kerékpárnak minősülne, de a fogyasztása várhatóan javulna.
Egy ilyen átalakítást külön engedélyeztetni kell?
Honnan vettétek a 45-öt?
Pár évtizede biztosan 40 km/h a max.
Van némi fogalmad arról, mennyiből jön ki nulláról építeni egy motorvezérlőt? Akár hardveres, akár szoftveres oldalról.
Kb. egy új 4t 50-es robogó ára, de csak akkor, ha a saját ráfordított munkaóráidat nem számolod.
Add el, vegyél egy injektorosat, probléma megoldva.
Karbi helyett injektor átalakítást én eddig a zsigulin kívül csak olyat hallottam, hogy adott robogónak volt karbis és injektoros változata is.
Így a mekkmester kicserélte mindenestül a két blokkot és voila`.
A 45 km/h úgy tudom, hogy a SMKP legnagyobb tervezési sebessége, ezért írtam annyit, de igaz, legfeljebb 40-el szabad mennie.
Egy hobbi projekt lenne, ezért inkább átépítenék egyet, mint készen vennék, ha sikerül, és még közúti forgalomba is járhatok vele, az plusz bónusz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!