Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért káros ez a dízel autónak?

Miért káros ez a dízel autónak?

Figyelt kérdés
A kérdésem az lenne, hogy mindenhonnan azt hallani, olvasni, hogy míg be nem melegszik egy dízel, illetve míg el nem éri az optimális hőmérsékletet, addig "káros" neki. De pontosan mi történik vele ha rendszeresen hidegen van használva és még az előtt be van döglesztve ami előtt felmelegedne? Mi az, ami elromlik utána? Elkezdi engedni az olajat magából, tömítések mennek tönkre? Olvastam, hogy elkopik a motor. De pontosan mi kopik el? A dugattyúk? Illetve mi a jele annak, hogy "elkopott" a motor? Lehet tudni, hogy ez a hiba("elkopás") azért van, mert hidegen volt használva és nem volt ideje bemelegedni, vagy mert meg lett hajtva "hülyegyerek" módjára, mint az állat? Érdekelne ez a dolog. Remélem hasznos információt kapok a témában. Bármilyen infó segít.
2019. máj. 14. 20:04
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem csak dízelnek, mindennek "káros" a hidegjárat. Nem alakul ki rendes olajfilm a súrlódó felületeken, többszörös lehet a kopás az üzemmeleg állapothoz képest. Magasabb a károsanyag kibocsátás, a katalizátor, egr, stb hamarabb eltömődhet.

Megoldás: kímélő, slacso y

2019. máj. 14. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Na, véletlenül elküldtem.

Alacsony fordulaton, menet közben bemelegíteni, és szarni bele, ki mit mond. Ha én 2 km-akarok autóval télen megtenni, akkor nem fogok huszat menni, hogy bemelegedjen, és biciklizni se fogok. Ha napont ötször kell 2km-t menni hideg motorral, akkor annyit. Azért van az autó, hogy kiszolgáljon.

2019. máj. 14. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Gyakoribb, sűrűbb hidegindításnál minden belső égésű motor fokozottabban kopik. Egyrészt hidegen nem olyan folyós az olaj, másrészt az olajpumpát a motor hajtja általában. Tehát az indítás pillanatában még nincs megfelelő olajmennyiség mindenhol a motorban. Ezen kívül hidegen azért sem érdemes gyilkolni, mert pl a hengerfej égéstérrel érintkező része nagy terhelésre hirtelen nagy hőterhelést kap, a külső része lassabban melegszik. Dízelnél főleg. A nagy hőmérséklet-különbségtől eldeformálódhat vagy el is törhet a hengerfej.

A turbónak sem a legjobb a hideg olaj. Jobban kopik a tengelye ha hideg olajjal nagyon terheled.

Ami dízelnél plusz probléma, az az égés jellegéből adódik. A gázolaj nem párolog el az égéstérben. Azaz nem keveredik el molekuláris szinten a levegővel. Hanem apró cseppecskék formájában van jelen szétporlasztva. Munkaütemkor a csepp külső rész, ami érintkezik a levegővel, kezd el égni. A belső fele relatív oxigénhiányos állapotban van sztérikus okokból. Emiatt a csepp belső része nem ég el tökéletesen, korom maradhat vissza. Ezek a koromrészecskék aztán lerakódhatnak a kipufogóban, turbóban, EGR-szelepben, azon keresztül pedig az egész szívóoldalon is. Ez önmagában nem nagy baj, hogy ha üzemmelegen tudod hajtani az autót. Ekkor a részecskeszűrő és az egész motor, kipufogórendszer jól átmelegedve ki tudja égetni a korom jó részét. Így egy jó darabig ez nem okoz gondot. Viszont ha mindig elállítod, soha nem tud rendesen bemelegedni, akkor csak rakódik szépen mindenhova a korom. A motor meg egyszer csak megfullad tőle.

Röviden, pongyola megfogalmazásban kb ezért káros a rendszeresen nem üzemmeleg motor főleg a dízeleknél.

2019. máj. 14. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
A részecskeszűrő nem tud regenerálódni. Így sokkal előbb el fog dugulni és cserélni kell, ami elég drága mulatság.
2019. máj. 14. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
55%

Nekem 8 éves dízelem van, nagyon sokszor ilyen 4x12-15 kmekre van használva hidegen és még semmi baja semminek 150 ezer km alatt.

Skoda Roomster 1.2 CRTDI. Sose érdekelt, hogy mikor akar regenerálni a DPF. Műszakin most volt, semmi baja. Motor, egr, dpf bontatlan. 2 ezres fordulat alatt sose megyek vele, egy helyben nem melegítem hanem elindulok vele és 2000-2200-as fordulaton megyek vele. Motorolaj viszont szerintem fontos, azt 10 ezrenként cserélem Mobil1 5W30-ra.

2019. máj. 14. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
#5 8éves.... az átlag magyar autó 16éves. Azért az elvárható hogy 8évet meg valami 1xx ezer km elfusson.
2019. máj. 15. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Nyilván nem azonnal hullik atomjaira egy dízel a rövid távoktól. Új korától 150.000km-t azért így is illik kibírnia. Arról nem is beszélve hogy 12-15 km egyhuzamban szerintem nem extrém rövid táv. Volt hogy én is csak ennyit mentem úgy, hogy még egy részecskeszűrő regenerálás is volt. A városi forgalomban is minden gond nélkül ez a táv alatt vígan lefutott. Ha csak 2-5 km-eket mennél vele egyszerre az valószínűleg jobban megviselné.
2019. máj. 15. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!