Miért káros ez a dízel autónak?
Nem csak dízelnek, mindennek "káros" a hidegjárat. Nem alakul ki rendes olajfilm a súrlódó felületeken, többszörös lehet a kopás az üzemmeleg állapothoz képest. Magasabb a károsanyag kibocsátás, a katalizátor, egr, stb hamarabb eltömődhet.
Megoldás: kímélő, slacso y
Na, véletlenül elküldtem.
Alacsony fordulaton, menet közben bemelegíteni, és szarni bele, ki mit mond. Ha én 2 km-akarok autóval télen megtenni, akkor nem fogok huszat menni, hogy bemelegedjen, és biciklizni se fogok. Ha napont ötször kell 2km-t menni hideg motorral, akkor annyit. Azért van az autó, hogy kiszolgáljon.
Gyakoribb, sűrűbb hidegindításnál minden belső égésű motor fokozottabban kopik. Egyrészt hidegen nem olyan folyós az olaj, másrészt az olajpumpát a motor hajtja általában. Tehát az indítás pillanatában még nincs megfelelő olajmennyiség mindenhol a motorban. Ezen kívül hidegen azért sem érdemes gyilkolni, mert pl a hengerfej égéstérrel érintkező része nagy terhelésre hirtelen nagy hőterhelést kap, a külső része lassabban melegszik. Dízelnél főleg. A nagy hőmérséklet-különbségtől eldeformálódhat vagy el is törhet a hengerfej.
A turbónak sem a legjobb a hideg olaj. Jobban kopik a tengelye ha hideg olajjal nagyon terheled.
Ami dízelnél plusz probléma, az az égés jellegéből adódik. A gázolaj nem párolog el az égéstérben. Azaz nem keveredik el molekuláris szinten a levegővel. Hanem apró cseppecskék formájában van jelen szétporlasztva. Munkaütemkor a csepp külső rész, ami érintkezik a levegővel, kezd el égni. A belső fele relatív oxigénhiányos állapotban van sztérikus okokból. Emiatt a csepp belső része nem ég el tökéletesen, korom maradhat vissza. Ezek a koromrészecskék aztán lerakódhatnak a kipufogóban, turbóban, EGR-szelepben, azon keresztül pedig az egész szívóoldalon is. Ez önmagában nem nagy baj, hogy ha üzemmelegen tudod hajtani az autót. Ekkor a részecskeszűrő és az egész motor, kipufogórendszer jól átmelegedve ki tudja égetni a korom jó részét. Így egy jó darabig ez nem okoz gondot. Viszont ha mindig elállítod, soha nem tud rendesen bemelegedni, akkor csak rakódik szépen mindenhova a korom. A motor meg egyszer csak megfullad tőle.
Röviden, pongyola megfogalmazásban kb ezért káros a rendszeresen nem üzemmeleg motor főleg a dízeleknél.
Nekem 8 éves dízelem van, nagyon sokszor ilyen 4x12-15 kmekre van használva hidegen és még semmi baja semminek 150 ezer km alatt.
Skoda Roomster 1.2 CRTDI. Sose érdekelt, hogy mikor akar regenerálni a DPF. Műszakin most volt, semmi baja. Motor, egr, dpf bontatlan. 2 ezres fordulat alatt sose megyek vele, egy helyben nem melegítem hanem elindulok vele és 2000-2200-as fordulaton megyek vele. Motorolaj viszont szerintem fontos, azt 10 ezrenként cserélem Mobil1 5W30-ra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!