0 fogyasztásnál mennyi az ideális fordulatszám?
Ha gurulok le a lejtőn, akkor 0 fogyasztást ír ki az autóm. Remélem úgy is van. Az a kérdésem, hogy mennyi legyen a fordulatszám ilyenkor? Ha 4-es fokozatban van, és gurulok 75-tel, akkor már elég magas a fordulatszám... ilyenkor váltsak sebességet? Tegyem be az 5-öst, 6-ost? Vagy nem számít?
Természetesen meleg motor esetében, ahol az olaj hőmérséklete már elérte a 80-90fokot, illetve benzines, újabb motor...
Van olyan, hogy nem fogyaszt a motor. Már vagy 30 éve elterjedt, hogy motorfékezés közben az üzemanyag szállítása leáll, csak kevéssel az alapjárati fordulatszám fölött indul el újra. Ilyenkor nem fogyaszt a motor, mégsem áll le: a kerekek hajtják a hajtásláncon át.
A fordulatszámot nagyszerűen tudod csökkenteni, ha hosszabb fokozatba váltasz, ám ekkor a motorfék ereje is csökken, megszalad az autó. Olyan fokozatot kell használni lejtőn lefelé, amivel pont a megfelelő sebességgel gurulsz, nem kell állni a féken. Ha közben kicsit magas a fordulatszám, nem érdekes, nem dízelautó ez, lehet pörgetni, túléli. Leszabályzásig úgysem engeded el, akkor meg nincs gond.
#2
ha ezt 25 évvel ezelőtt írod, még félig igazad is lenne
Nincs olyan, hogy "ideális fordulatszám".
Van egy bizonyos fordulatszám, ami felett a motorvezérlő leállítja a befecskendezést, ha nem nyomod a gázt. Ez benzinesnél ilyen 1200-1500 között szokott lenni (típusonként eltérő).
Ha az a célod, hogy ne fogyasszon semmit, akkor ez a bizonyos érték felett kell tartanod a fordulatszámot, gázadás nélkül.
Emellett figyelembe veheted, hogy kisebb fokozatban erősebb a motorfék-hatás. Ha ezt okosan használod, akkor kímélheted az üzemi féket.
"amúgy 1500 az autómban az "ideális" vagy "optimális" fordulatszám"
Nem tudom ezt hogy állapítottad meg, de valószínűleg nem igaz. Egyáltalán milyen szempontból ideális? Mert ha pl gyorsulni akarsz, akkor a teljesítménycsúcs közelében lesz ideális. Fogyasztás szempontjából lehet, hogy ideális az 1500 bizonyos körülmények között, de ha egy nagy emelkedőn felfelé mész vagy erőteljesen gyorsítasz, akkor valószínűleg még ez sem igaz.
"Olyan nincs, hogy az autó fogyasztása 0. A motor jár, így minimális fogyasztása van a kocsinak, még akkor is ha sebességbe gurulsz lefele"
Ez maximum a nagyon régi karburátoros autókra igaz (Az újabbaknál már megoldották, hogy motorfékezéskor ne kerüljön benzin a karbiba.). A 90-es évek elején teljesen eltűnt a karburátor az autóiparból. A modern autókban számítógép vezérli a motort. Ha érzékeli, hogy pörög a motor és nem nyomják a gázt, akkor leállítja a befecskendezést.
Én anno ezer éve úgy tanultam, hogy lejtőn lefelé, motorfékkel az az ideális sebességi fokozat, amivel felfelé haladnék.
Nyilván millió dologtól függ, nincs ultimate megoldás.
"Mindegy, de a legjobb 1200 felett de olyan alacsonyan ahogy lehet. 1200 felett tuti nulla de az alacsony fordulat kis ellenállás így messzebb gurul a kocsi"
Ez baromság.
Alacsony fordulat mellett nincs motorfék, pedig az esetek jelentős részében pont szükség van rá. Akár az üzemi fék kímélése miatt, akár rásegítésképp, akár csak simán az autó stabilitásának megtartása végett.
# 5
"Nem tudom ezt hogy állapítottad meg, de valószínűleg nem igaz. Egyáltalán milyen szempontból ideális?"
nem fogalmaztam jól... valahol olvastam, hogy 1500nál már maximális nyomatéka van az autónak... amiből lehet hogy hülyén azt szűrtem le hogy optimális, vagyis hát 1500fölé nincs értelme nyomni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!