Mi lenne a tökéletes autó az elvárásaimhoz?
Találok egy jót, ami tetszik, eszméletlenül tetszik. Ezerszámra rohangálnak vele az utakon (tehát van alkatrész), szinte mindenkinek van vagy volt ilyenje. A szakvélemény egy kicsit szigorú, meg nem is, mikor hogy. Úgy érzem megtaláltam, tetszik, akarom. Aztán jön az a rész, ahol különféle platformokon felteszem a kérdést személyes véleményt kérve és mindenki porrá zúzza az akkor már erősödő érzelmeimet a kocsihoz. Ugyanis ez az a pont, amikor lebeszélnek a megvásárolásáról.
Kezdtem a Volkswagen Polo-val -> "Polo-t ne vegyél, szégyentelen milyen rosszak."
Oké, beleszerettem a VW-be, akkor nézzük a 4-es Golf-ot ->"1.4 eszedbe se jusson" "1.4-nél ne vegyél nagyobbat benzinben" "Minimum 1.4"(szóval itt sakk-mattot kaptam)
Rendben, lemondok fájó szívvel az Első Szerelmemről és tovább hajózok egyenesen Japánig
Mazda, Nissan -> Használtautóban csak kombik találhatóak.
Honda -> Borsos az áruk, véleményt nem kerestem ezidáig.
Oké, lapozzunk: Chevrolet -> "Eszedbe se jusson."
Ezeken kívül még az Audit és a Mitsubishi-t, de ezek csak álomautóak a fenntarthatóságuk miatt.
Eddig is tudtam, hogy a kérdésben is megjelenő "tökéletes autó" nem létezik. Amiben az egyik jó, abban a másik nem és ezzel tisztában is vagyok. De az, hogy ilyen negatív véleményeket kapok, néha úgy érzem, mintha csak olyanokkal találkoznék, akik szívből utálják az éppen keresés alatt álló márkát, típust.
Nem tudom, valakinek az elvárásai megegyeznek-e a sajátommal, hogy egy konkrét példát tudjon mondani nekem, vagy legalábbis egy irányt, hogy elindulhassak, mert nyár végére szükségem lesz egy autóra és jól sejtettem, hogy hosszú folyamat lesz ez a vadászás.
Akkor az elvárásaim:
- Igaz, városban is használnám, de legfőképp utazni lenne rá szükségem (ne kelljen azon agyalnom, hogy el tudna-e vinni az ország másik felére, legyen megbízható), ezért javasolták és én is gondoltam a benzinesre (habár nekem semmi bajom a dízellel, elég sokan ellenzik, többek közt a szerelőm is)
- 8-9 liternél álljon meg a fogyasztása a városban
- Masszív és szívós legyen (ne kelljen a szükséges ellenőrzéseken kívül túl sokszor hurcolgatni a szerelőhöz az autót, mert nehezen tudom nélkülözni munkám miatt)
- Kicsi kocsi legyen, de ne olyan, mint egy Seicento, hanem körülbelül mint egy Golf IV (a méretei és a külseje miatt is szerettem meg oly nagyon, valami hasonló kinézetűt keresek)
Az, hogy most ilyen klíma meg olyan ülésfütés van benne az nekem egyáltalán nem nézőpont. Pont az, hogy ne legyen benne túl sok elektronika. (azért a szervót, légzsákot megkövetelek, azaz a biztonsága legyen jó, ABS meg minden ilyen "engem védő biztonsági pontok", meg jó na, én is lusta vagyok letekerni az ablakot:) )
Olyat vegyél ami neked teszik és elfogadható .
Mert bármilyet veszel mindíg lesz akinek nem fog tetszeni. Erre mondják azt hogy magadnak veszed az autót, nem a szomszédnak.
#1
Igen, csak a legfontosabbat hagytam ki. Hát úgy 600nál szeretnék megállni h maradjon még az átíratásra és az esetleges költségekre.
#2
Nem, miért?
#3
Még nem gondolkoztam rajtuk, mivel a spanyol és a cseh gyártmányokról nem igen hallottam véleményt eddig.
#4
Igen, ezzel teljes mértékben egyetértek. Átestem egy kisebb dilemmán ezzel kapcsolatban, és úgy voltam, hogy a fene egye meg imádom ezt a golf 4est, megveszem. De aztán visszatáncoltam, hogy csak nem kedvtelésből szidják annyira a világ bármely részén.
Mindenhol lesznek olyanok akik ész nélkül lesz*roznak mindent.
Ilyen használatra a Golf IV TDI megkerülhetetlen opció. Az autó bizonyított, nem is kérdés, hogy a legjobb alternatívák között van arra a használatra amire te akarod, mégis már előre kilőtted úgy, hogy a dízelnek utána sem néztél, csak a benzinesnek. (Másik szerelőt keress sürgősen mielőtt autót veszel)
Golf IV TDI, Astra G Isuzu motoros dízel. Itt 7-800.000 Ft-tól kell nézelődni. Én ezekből szemezgetnék. Viszont klíma nélkül nehogy autót vegyél...
#8
A szerelőnek azért "hittem", mert egy közeli barát, a városban a legjobb mert ő nem ver át és jól megcsinál mindent. Azért mondta, hogy benzinest vegyek, mert úgy gondolta a városban fogom használni nagyrészt. Igaz a városba is fogok vele menni, merte van egy tartalék autó, amivel városban járkálok, és ha éppen azt valaki használja de nekem el kell mennem a kisboltba, akkor azt a kocsit fogom használni az 5 perces útra. De ha olcsó a fogyasztása nem lesz olyan hónap, hogy ne tennék meg vele egyszerre minimum 100 km-t.
Dízelt is nézegettem. Megtetszett egy Polo IV 1.4 TDI és akkor részletesen utánanéztem a dízelnek, meg úgy a tdi-nek is. Igaz az 1.4 nem a legerősebb, gyorsulása nem a legjobb és erő sincs benne kellően. Ha erő valamilyen szinten igen, nem kell nekem hogy egy versenyautó legyen, azzal könnyen elszállhatok.
Megtudtam, hogy a dízeltől nem kell aggódni, csak nagyobb odafigyelést igényel és amit üzemanyagon megspórolsz, azt szervizbe/szerelőnél elköltesz.
De mintha olyasmit is olvastam volna, mintha dízelből már fiatalabbakat kell venni, nem 15 év körülit.
De felírom a listámra ezt ankét típust is, hátha találok egy jó minőségűt, ami árban is átvészelhető.
"Megtudtam, hogy a dízeltől nem kell aggódni, csak nagyobb odafigyelést igényel és amit üzemanyagon megspórolsz, azt szervizbe/szerelőnél elköltesz."
Ez a legnagyobb bullshit ami dízelekkel kapcsolatban terjed. Egy esetben állja meg a helyét, ha lefingott dízelt veszel, ami széthullik, akkor viszont egy lefingott benzineshez kellene mérni és máris a dízellel jössz ki jobban ismét.
#8
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!