Körülbelül mennyibe kerülhet egy minőségi alváz és üregvédelem? (Hogy mindent kiszerelnek)
Állapotfelmérés után, az autó típusa határozza majd meg az árat, ez 60-150e ft is lehet.
Elvileg ahová vinni fogod, ők a rendes dinitrolos eljárást alkalmazzák, és nem hasra ütés szerűen pacsmagolják be a kocsit, mint sok idióta csinálja még ma is.
Azert a technika ma már régen nem ott tart hogy egy alvázvédelemhez kosárba kell szedni az autot az utolso csavarig!Ma már kémiai uton atalakitjak meg passziválják a rozsdát ami utana simán festhető vagy alvazvedőzhető!
Azt meg hogy a komplett motort futóművet kiszedni,őszintén minek??Mit akarsz te a motortérben fényezni?Ennek csak a munkadíja olyan összeg hogy kb az auto piaci értékének a negyede,ha meg annyira szar allapotban van higy ezt muszáj megcsinalni rajta,akkor add el,vagy mehet a bontóba!
Na, ennek így én sem látom értelmét: csak a hátulják megcsináltatni, de a motort kiszereltetni, motorteret fényeztetni...
Ha nem kell lakatolni, normál állapotban van (értsd itt-ott enyhe felületi rozsda), egy normális dinitrolos alváz és üregvédelem kell rá. Egy ilyen autóra sacc/kb 200 körül megállhat a dolog.
De ha úgyis van időpontod, gondolom felmérik az autót és pontosabb ajánlatot tudnak adni, mint mi akik látatlanul találgatunk.
A hátsó futóművet lekapni ennél az autónál nem nagy kaland. Pár csavar tartja. A motor ki-beszerelés már komolyabb művelet. Ha találsz is ilyen szervizt, aki az utolsó csavarig restaurálja neked az autót, a pénztárcádat jó nagyra kell majd nyitni. Az autó értékének legalább a felét rá fogod költeni.
Az első kerekeknél a dobbetét hátsó részét pattintsd le! Mögötte nézd meg milyen, takarítsd ki, ha még nem volt! Általában ott szeret megállni a sós vizes sár és belülről rohasztja a sárvédőt + küszöd felső részét. Pár évente érdemes ennél az autónál kitakarítani.
A másik kritikus pont a toronyszilent. Motortérben a tornyok tetején lévő műanyag kupakot vedd le, nézz alá! Láttam már olyat, hogy állt benne a rozsdás víz. Van aki gépzsírral tölti fel a kupak alatt, Én korróziógátló waxot szoktam rá nyomni + azzal "ragasztom" vissza a kupakot. Gyárilag nincs kezelve a felület, ha már erősen korrodált, simán át is tud szakadni az egész.
A motortérben csodálkozom, hogy megindult. Az azért elég védett helyen van. Közvetlenül nem éri a sós lé. A bölcsőn szokott előfordulni, főleg a hegesztéseknél. Az anno nekem is le lett kezelve. Nekem volt gyárilag motor alatti burkolatom, ami a bölcsőre van felfogatva. A burkolat belső részén valami filcszerű hangtompító bevonat van. Az eső vagy kocsimosás után megszívja magát vízzel és csak lassan szárad ki. Közben meg tocsog benne a váz. Azt én távtartó alátétekkel raktam vissza, így nem érintkezik közvetlenül a vassal + a menetszél is jobban ki tudja fújni.
Még folytatva a sort, a küszöbön lévő dupla gumiszigetelés alatt tud rozsdálni. Ez sincs mindegyiken. Főleg a facelift előtti magasabb felszereltségűekre rakták előszeretettel. Ez nem igazán volt átgondolva. Az ajtókból pont oda folyik a víz, megreked és nem tud kifolyni. Minden kocsimosás, vagy eső után itthon a garázsban szépen szárazra törölgettem a gumi alatt.
Amúgy nem tudom hova valósi vagy, Pesten a Rusztika Bt-t tudom még ajánlani. Ismerősöm csináltatott náluk jó pár éve szintén H Astra alvázat. És nem panaszkodott rájuk. Viszont ott állítólag valami fél éves előjegyzéssel dolgoznak, mert annyi a munkájuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!