Hány évesen kell egy autót alváz és üregvédőzni, amennyiben az még nem korródált?
Az első rozsdafoltoknál már késő elvégezni az az alváz- és üregvédelmet. Ezek a szerek - megfelelő technológia esetén - elzárják az alattuk található lemezfelületeket a levegőtől és a víztől, így nem engedik korrodálni őket, amíg tartanak. Ha ép a lemez, akkor azt fogod lezárni, ha meg rozsdás, akkor a rozsdát fogod jó masszív dunsztba tenni. Nem érsz el vele semmit, ugyanúgy rohad tovább, legfeljebb nem látod a rátaknyolt fekete masszától. De a közhiedelemmel ellentétben a már rozsdásodó lemezen a rohadást sem megfordítani, sem lelassítani, sem megállítani nem tudja az alvázvédő, de még az üregvédő sem.
Ettől függetlenül vannak, akik megvárják az első rozsdafoltokat az alvázvédelemmel. Ennek az az oka, hogy a fekete, bitumenes alvázvédő nagyszerűen takar, így nem látszik, hogy már lakatolni kellene az autót.
Új korában az első száraz nyáron, amikor még minden hibátlan, egy pörsenés nincs rajta. Akkor még ér valamit, megelőzésként. A vastag alvázvédő megvédi a hibátlan gyári festéket a kavicsfelverődéstől. A mindenhova bekúszó üregvédő pedig sehol nem engedi kialakulni a rozsdásodásnak kedvező körülményeket.
SZóval új korában, és utána 3-4 évente megismételni az üregvédelmet. ÍGy van esélye 20 évesen is hibátlannak maradni.
16 évesen már csak kozmetikázás, ahova egyszer elkezdte magát beenni a rozsda, az ott is marad, és dolgozik. Legfeljebb a tulajdonos lelke nyugszik meg addig, ameddig ki nem derül, hogy a szép fekete felület mögöttt csendben elfogy a lemez.
Az üregek védelmére a legjobb a zsír.Egy német veterános oldalon csináltak egy üregvédő tesztet,ahol az 1. és 2. helyezett is üregvédő zsír lett.(Timemax,Mike Sanders)
Sajnos ezek aranyárba vannak,de töredékpénzből megvalósítható jó munka.Először is kell bármilyen üregvédő spray amihez adnak egy hosszabb csövet aminek a végén egy 360C-os fúvóka van.Majd kell még vagy 4-5 flakon zsírzóspray.Ajánlom ezt [link]
Az oldószer elpárolgása után egy légypapír szerű rendkívül ragacsos felületet jön létre.(egy kis zártszelvény tesztdarabom lassan egy éve ázik tömény sós víben,eddig hibátlan)A flexibilis cső segítségével nagyon könnyen kifújhatjuk vele az összes belső,külső üreges részeket,kb 8-10 percig folyékony halmazállapotú,így a legaprópp résekbe is könnyen beszivárog.(használat előtt a flakont érdemes melegvízben fölmelegíteni,hígul a cucc és a palackban nő a nyomás).Az egész művelet kb 6-8e Ft-ból kivitelezhető.
Így van ahogy az elöttem író már említette a 16 éves Suzuki alul biztos rozsdás,csak lehet a festéket még nem dobta le,de alatta biztos hólyagzik.A rozsdát lassítani lehet megállítani nem.
valóban ha elzárjuk az oxigén utánpótlást, nagyon meg lehet hosszabbítani az élattartamot.
De ezt 5-10 éves korban érdemes a garancia lejárta után.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!