Átlagos motor, függetlenül milyen márkától van, hogy
kopik a legjobban?
Figyelt kérdés
Szóval, nekem egy Ford Focus 2ezres benzines Duratec motorral szerelt kocsim van, padon le lett mérve 147 ló van benne ! Nagyon szeretem huzigálni, persze ahol csak lehet ! Haverokkal éjjel szoktunk kimenni marháskodni stb ! A kérdés arra terjedne ki, hogy a sok huzigálástól a motorba lévő elemek mennyire kopnak ki, rövid és hosszú távon ? 6ezernél adja le a maximalis teljesítményt és 4500nál a max nyomatékot a motor, de ha nagyon be vagyok pörögve 5000ig 5500ig pörgetem főleg 3asba, ott húz a legjobbat, 2esbe max 3,3500ig ritkán 4ezerig ! A kopás érdekelne engem egy 220ezer kilómétert futott kocsival, olajat nem éget el (a minimálisat ami minden autó), nem kopog nem zörög ! Érdekelne az is, hogy milyen kovácsolt anyagok kellenének ahhoz, hogy egy nem turbós motrot hanem szívoként meghagyni bírja jobban az esetleges huzigálást, evvel meghosszabítani a söfőr élményét egy mindennapi használatos kocsiba ! 2005ös kocsi, nem cserélném le még vagy 5 évig ! Jaaaj és elfelejtettem megemlíteni hogy a huzigálások meg a gyorsulások szigorúan üzemi állapotú motorban történnek !
2019. ápr. 30. 15:37
1/6 anonim válasza:
Üzemi hőfok = víz 90 fok + 15 km.
Ha tényleg üzemi hőfokon van a motor akkor a szemét is kinyomhatod, akkor sem lesz baja. Néha kell is neki. Elméletileg hamarabb elkopni minőségi olaj mellett nem fog, mintha átlagosan használnád. Nyilván a kuplung, sebességváltó nem örül annyira neki, de elméletben bírnia kell. Váltóban is cserélj olajat. Figyelj a gyári előírásokra. Hogy gyakorlatban mit bir az majd idővel kiderül.
Csak megjegyzem: haverom fél év alatt vágott haza 2 váltót azzal, hogy folyamatosan kapart és limiter környékén váltott egy 1.4-es motoron. A kuplung 2000km alatt elég durván megégett.
2019. ápr. 30. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
2/6 A kérdező kommentje:
Tudom milyen az égett kuplung szag, kuplungal nincs és nem is lesz gond egy ideig, mert kevláros, és kéttömegű lendkerék van a 2es Fókuszokban, ha szétmegy dupla a javítása ! Olajat nem tudom milyen időközönként kell cserélni a váltóba, kézikönyvben talán írja ! Tervezek a motorba nyúlni, a szerelőt nem kerestem fel, de úgy nagyjából jó lenne tudni hogy miből kéne venni kovácsolt cuccokat a motorba, hogy nyerjek is vele erőt és hajtsam is ! Nem tudom azt még ha turbós lesz-e vagy nem, az még a jövő terve !
2019. ápr. 30. 18:32
3/6 A kérdező kommentje:
Formula Ford olajat használok, 6 ezrenként cserélem, volt hogy évente 2x cseréltem le az olajat ! 90 fok körül van de a +15kmről nem hallottam még !
2019. ápr. 30. 18:34
4/6 anonim válasza:
5W30-as olajat használsz? Lehet, hogy a áltóban a kézikönyv szerint nem kell olajat cserélni, csak ügyelni kell a szintre, de ennek nem kell hinni. Érdemes 60-80 ezer km után lecserélni, meghálálja. 75W kell a váltóba ha jól tudom, ne értsd félre váltóolajnál máshogy van megadva a viszkozitás.
Azért 90 fok +10/15km mert az olaj ekkor éri el az üzemi hőfokot. A víz hamarabb melegszik mint az olaj. Az olaj üzemi hőfokon ken a legjobban, tehát ezért nem elég csak a víznek 90 fokosnak lennie. 5km alatt kb beáll 90 fokra a vízhőfokmutató, ez valóságban picit kevesebb és még kell neki 1-2 km mire valóban eléri a 90 fokot. Legegyszerűbben 20km után lehet neki nyugodtan nyomni nem lesz baja.
A másik kérdésedre nem tudok választ adni. Viszont szerintem nem éri meg turbósítani, drágába jön és nem lesz sose olyan mint egy széria turbós motor.
2019. máj. 1. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
5/6 A kérdező kommentje:
Írtam is, hogy ez még csak egy terv, azután lehet változni fog a gondolatom ! 5W30at használok igen, jó kis olaj !
2019. máj. 2. 03:15
6/6 A kérdező kommentje:
Ez az, hogy soha nem lesz olyan mint egy széria turbós motor, sőt jobb lenne :)) csak pénz, és idő az egész ! Nekem akkor érné meg, ha hátul lenne az erő és nem elől, ahhoz már a motor iránya is kell változzon, minden cserés lenne, még az is ami nem ! A lényeg, hogy minnél kevesebb kartergáz legyen, és meleg motorral szépen lehet rúgdosni neki ! Köszönöm a válaszokat :)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!