Van egy 2003 mazda 6 kombi disel 2. 0 motor csapágyas 140. 000 km van benne az eladó szerint. Mennyibe kerülne az autó szerelése mindennel együtt? Lehetnek e más hibái a csapágy miatt? Az eladó mondta hogy az autó attól függetlenül megy.
Egy dizel motort 140ezer km-esen csapágyasra verni...azt oszt igen!!
En a helyedbe messzirol elkerulnem az autot,de hogy az eredeti kerdesedre is választ kapj,ha szerencsed van megúszod egy csapagysorral meg a munkadíjjal!Ez már igy is eleg csinos összeg,sok tzezerben mérendő....ha nincs szerencsed akklr mondjuk meg a hatar a csillagos ég
Maga a hajtókarcsapágy 15-20 ezerből is megvan,de a gyári Mazda csapágy is 50 körül megáll általában.
A gond ott van,hogy csapágyas lett 140 ezer km után,ami abszolút nem normális ennél a motornál.
Kenési gondok lehetnek,emiatt nem csak a hajtókarcsapágyak,de akár a főtengelycsapágyak,a dugattyú gyűrűk és a hengerfal,meg akár a vezérműtengely is kophatott jelentős mértékben.
Arról nem beszélve,hogy a főtengelyt jó eséllyel köszörültetni is kell,majd a csapágyból már túlméreteset venni.
Először szét kell szedni a motort,utána lehet pontos választ adni.
Meg a másik kérdés az ésszerűség.
Lehet valamilyen különös oknál fogva csak a csapágyak koptak el,a főtengely is okés még,elég az alapméret.
Mindemellett jónak néznek ki a gyűrűk is,meg az olajat se nagyon fogyasztotta elötte,tehát a szelepszárszimeringek is jók még.
Viszont itt felmerül a kérdés hogyha szétszedünk egy blokkot 140 ezernél,akkor érdemes-e összerakni úgy ahogy van.Mert magában a gyűrűkészlet se kerül sokba,ahogy a szimeringek se,sőt a hidrotőkék is olcsón megúszhatóak,a tömítéseket ezen felül is meg kell venni,de egy ezek a tételek összesítve,plusz a hengerfejfelújítás munkadíja szépen ki tudja tolni a költségeit.
Ha komplett motorgenerál kell neki,akkor inkább elfelejteném a blokkot,és keresnék egy bontottat.
Nem is értem ezt az egészet. Honnan tudja az eladó, hogy csapágyas? Belelát? Ez kb olyan mint a klímát csak fel kell tölteni és jó lesz. Ha a klíma szar akkor a gáz a legkevesebb baja.
Ez egy 13 éves autó, ha 140.000 van benne akkor az évente alig 12ezer km. Egy dízel kocsiba ennyi idősen minimum 300.000km-el kell számolni. Senki se vesz dízelt a garázsba simogatni, hétvégén megsétáltatni. Ennyivel hirdetve nagy betűvel kiemelten jelzi, hogy itt semmit nem szabad az autóról elhinni - talán még azt se amit (bele)látsz.
Ilyen autót csak akkor vesz meg ember, ha pontosan ismeri a típust, tudja mennyiből állítható talpra és még így is bőven megéri - de kétlem, hogy a gyakorikérdések alapján dönti el.
Miért nem keresel egy működő hibamentes 6-os. Van annyi belőle mint a fene itthon is, külföldön is. A benzinesek jól fogyasztanak és tartósak is, a dízelek már ilyen idős korban sok km-el rizikósak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!